Gå til innhold

Voldtektsmann på facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Saken ble anmeldt og henlagt uten at de unge guttene som var der da hun ble dopet henne ned og voldtatt ble avhørt.

Datteren min måtte opereres og har gjennomgått masse lidelser i ettertid.

Dette er mange år siden, men nå oppdaget jeg vedkommende på facebook. Hva ville du eventuelt gjort etter så mange år? 

Anonymkode: 5361a...76b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Det ripper kun opp i egne sår.

Anonymkode: da97d...13a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Du må rett og slett bare la det ligge og gå videre. 

Anonymkode: dbdc0...e62

• Liker 4
Skrevet

Helt sykt at en så grov voldtekt ble henlagt uten at gjerningspersonene ble avhørt engang. Var de under kriminell lavalder? 

Ville i alle fall blokkert dem på Facebook slik at datteren din slipper noe digital kontakt med overgriperne. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja.

Om du er sikker på han medvirket så kan du «melde» han inn til «Jenter på Tinder» så andre slipper date ham. 

Men da skal du være helt sikker på at han er skyldig. 

Anonymkode: 54084...e1f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Garantert - 100% sikker!  

Det som er uvisst er hvem andre som eventuelt deltok. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Garantert - 100% sikker!  

Det som er uvisst er hvem andre som eventuelt deltok. 

Så du er faktisk ikke sikker på hva som egentlig hendte? Enda en grunn til å bare la det passere. Det er ingenting du kan gjøre noe med, og uansett hva du gjør ender det bare med å gjøre ting verre for deg selv (og evt datteren din). Å henge ut folk for noe de ikke er dømt for kan gi deg trøbbel, og å irritere seg over at du fant vedkommende på fb (for du har jo naturligvis lett etter han) går jo bare utover deg selv. Gå videre, det er ikke sånn at det å dvele ved ting endrer utfallet eller gir deg en avslutning. 

Anonymkode: dbdc0...e62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke så mye du får gjort. Han har lov til å være på sosiale medier og bruke det. Men du kan jo blokkere han, så slipper du iallfall han tar kontakt med deg eller datteren din. 

Jeg ble voldtatt for 11 år siden. For litt siden ble saken min gjenopptatt da de hadde fått en match på dna. Var da i avhør  og fikk vite navnet hans. Et par dager etter, dukket han brått opp på facebooken min - han hadde da kommentert et bilde av ei bekjent av meg. Viste seg at vi hadde mer enn 15 felles venner på Facebook. Jeg blokkerte han, og sendte melding til de felles jeg hadde mest med å gjøre og fortalte om han. De perifere slettet jeg bare. Slik løste jeg det. 

Anonymkode: 82ab2...ef7

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare blokkere. Ellers så er det ikke så mye en får gjort med det. Det finnes sikkert tusenvis av de på fb. 

Anonymkode: 28999...752

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vil du med dette? Man kan jo ikke henge ut noen for noe man tror de har vært med på. Og uansett om vedkommende var dømt, hva så om personen var på Facebook? Alle har rett til et liv...

Anonymkode: 0375b...300

• Liker 2
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Saken ble anmeldt og henlagt uten at de unge guttene som var der da hun ble dopet henne ned og voldtatt ble avhørt.

Datteren min måtte opereres og har gjennomgått masse lidelser i ettertid.

Dette er mange år siden, men nå oppdaget jeg vedkommende på facebook. Hva ville du eventuelt gjort etter så mange år? 

Let it go. Du driver bare med selvplaging over noe du ikke får gjort noe med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor vil du med dette? Man kan jo ikke henge ut noen for noe man tror de har vært med på. Og uansett om vedkommende var dømt, hva så om personen var på Facebook? Alle har rett til et liv...

Anonymkode: 0375b...300

Helt enig. Man er uskyldig til det motsatte er bevist og det er ikke greit å ta loven i egne hender og "straffe" noen for noe man tror de har gjort. Og om personen var dømt ville ha etter hver ha sonet sin straff og har rett til å ha et normalt liv etterpå. Å bli uthengt i årevis er ikke greit, og heller ikke den rette måten å få tidligere straffedømte til å holde seg unna kriminalitet på. Dessuten ødelegger du bare for deg selv ved å rippe opp i ting og leve med bitterhet. Det beste dere kan gjøre er å la det ligge og leve et godt liv. Det er ingen som vinner på å gnage på ting som har skjedd og som man ikke kan endre på. Datteren din og du kunne ikke velge det som skjedde med henne, men dere kan velge hvordan dere vil takle det videre. 

Anonymkode: 9039a...88f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle kanskje ønsket at den han voldtok før min datter fikk ham bak lås og slå eller stoppet ham så han ikke gikk videre til neste purunge jente.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å blokkere. Mer enn det kan du ikke gjøre. 
Jeg skjønner at det er ekstra vondt når saken ble henlagt, men så lenge de ikke er dømt så kan dere ikke gjøre noe. 

Anonymkode: cf29f...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe galt med staffesytemet vårt som verner mest om voldutøvere enn offeret. Graden av vold i voldtekter varierer. Men gjengvoldtekter er de verste tortur voldtekter man kan oppleve....og burde gi livstidsstraff !

Anonymkode: dfe1e...c95

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at du spør. det er nesten umulig å bare la noe slikt gå, og gå videre. Det ville det vært om jeg var i dine sko, ihvertfall. Men jeg tror ikke du vinner noe på å kontakte ham eller stalke ham, jeg tror som flere har skrevet at det mest blir selvpining for deg selv. Stor klem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Helt enig. Man er uskyldig til det motsatte er bevist og det er ikke greit å ta loven i egne hender og "straffe" noen for noe man tror de har gjort. Og om personen var dømt ville ha etter hver ha sonet sin straff og har rett til å ha et normalt liv etterpå. Å bli uthengt i årevis er ikke greit, og heller ikke den rette måten å få tidligere straffedømte til å holde seg unna kriminalitet på. Dessuten ødelegger du bare for deg selv ved å rippe opp i ting og leve med bitterhet. Det beste dere kan gjøre er å la det ligge og leve et godt liv. Det er ingen som vinner på å gnage på ting som har skjedd og som man ikke kan endre på. Datteren din og du kunne ikke velge det som skjedde med henne, men dere kan velge hvordan dere vil takle det videre. 

Nå slrev TS at det er 100% sikkert at han ene var med på det. Sier ikke at det er vits i å gå rundt å "henge ut" offentlig, men om TS og datteren vil så må de jo få lov til å være åpen om hva som skjedde og eventuelt advare andre mot han. Det hørtes ut som et ganske grovt overgrep spør du meg. 

Anonymkode: aa1e5...d12

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er noe galt med staffesytemet vårt som verner mest om voldutøvere enn offeret. Graden av vold i voldtekter varierer. Men gjengvoldtekter er de verste tortur voldtekter man kan oppleve....og burde gi livstidsstraff !

Ja helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå slrev TS at det er 100% sikkert at han ene var med på det. Sier ikke at det er vits i å gå rundt å "henge ut" offentlig, men om TS og datteren vil så må de jo få lov til å være åpen om hva som skjedde og eventuelt advare andre mot han. Det hørtes ut som et ganske grovt overgrep spør du meg. 

Anonymkode: aa1e5...d12

Hvis det var 100% sikkert ville han sittet i fengsel nå. Ergo er det ikke 100% sikkert. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

At alle mennesker, også forbrytere, skal ha rett til et privatliv og et normalt liv er ikke det samme som å verne mer om voldsutøvere enn offer. Dette minner om amerikanske tilstander hvor de er helt sykelig opptatt av straff og ikke bryr seg en dritt om rehabilitering. Og vi vet jo alle hvor lovlydig og fantastisk det amerikanske folk og samfunn er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis det var 100% sikkert ville han sittet i fengsel nå. Ergo er det ikke 100% sikkert. 

At alle mennesker, også forbrytere, skal ha rett til et privatliv og et normalt liv er ikke det samme som å verne mer om voldsutøvere enn offer. Dette minner om amerikanske tilstander hvor de er helt sykelig opptatt av straff og ikke bryr seg en dritt om rehabilitering. Og vi vet jo alle hvor lovlydig og fantastisk det amerikanske folk og samfunn er. 

Her tar du helt og totalt feil!  Men skjønner at du tror det er slik. 

De andre som var til stede ble ikke kalt inn til avhør engang. 

Det var også bevis på sms - de mailet. 

Hun fikk komplikasjoner, masse dritt som kan dokumenteres fra sykehuset.

Det var ikke nok.

Feilen var at hun ikke sa fra med en gang. Så det ble for sent, de kunne ikke innhente bevis.

Det var i all fall det de begrunnet det med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...