Gå til innhold

Hva er galt med vaskerom i 2022?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig det du skriver, samtidig er jeg ganske sikker på at en del kjøpere heller vil ha 3 soverom enn 2 soverom+vaskerom. Igjen er det kvadratmeterprisen som styrer. At utbyggere ikke lager boder eller oppbevaringsrom er et separat problem, mener jeg.

Enig i det du skriver også. Jeg skjønner bare ikke hvordan kjøpere ikke ser at tre soverom, men ikke vaskerom, boder og oppbevaringsrom er et problem. Men nå er det ikke så mange boliger med de alternativene til samme pris på markedet, så vi vet jo egentlig ikke hvor populære de hadde vært. Eller, i min kommune er det hvertfall ikke det. Vi valgte å bygge selv for å få de funksjonene de følte vi hadde behov for. 

Anonymkode: 3c902...e1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du sett taktørkestativ fra jula? - https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/klesvask-og-stell/klespleie/torkestativer/torkestativ-013450/ 

image.thumb.png.28b85d0c34d8c5b29fb50194c0b29df1.png

ellers så finnes det også en tørkestativ som får plassen i dusjen, jeg hadde en sånn da jeg bodde på en 11 kvm hybel som student. Veldig praktisk, for ellers ville jeg ikke hatt noe plass til å tørke klær. 

Anonymkode: bd564...e5c

Takk for tips, de ser veldig kjekk ut om enn ganske små, får vel ikke plass til en full maskin? Heller ikke den andre varianten du nevner(kabinettet mitt er knøttlite!). Dog har jeg blitt frarådet å montere slik som den over her pga. de måtte inn i veggene på et våtrom? :vetikke:

Et annet, egentlig større problem er jo at avtrekket på badet så dårlig at det tar flere dager bare å tørke et laken der liksom. Lyset er også koblet på samme bryter så det må stå på, og vifta bråker mer enn den på kjøkkenet. 

Anonymkode: 80277...923

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Retorikken her er på et nivå som får meg til å mistenke at det fremdeles er pappa og mamma som vasker klærne dine. Barn synes ofte at voksne er «teite og pinlige». Det går over, skal du se.

Anonymkode: 1ad10...292

Jeg fikk mer inntrykk av misunnelse. At dette er mennesker med minimumslønn eller trygd. Da er det en naturlig reaksjon å være nedlatende når det gjelder hva andre har. Du finner også disse i vesketrådene, i reisetrådene og i gavetrådene. 

Anonymkode: 4bf36...d7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Enig i det du skriver også. Jeg skjønner bare ikke hvordan kjøpere ikke ser at tre soverom, men ikke vaskerom, boder og oppbevaringsrom er et problem. Men nå er det ikke så mange boliger med de alternativene til samme pris på markedet, så vi vet jo egentlig ikke hvor populære de hadde vært. Eller, i min kommune er det hvertfall ikke det. Vi valgte å bygge selv for å få de funksjonene de følte vi hadde behov for. 

Anonymkode: 3c902...e1f

Det er mulig folk kjøper fordi de ikke har så mye valg. Jeg bor i Oslo og syntes alle nybygg for vanlige middelklassefamilier (mao. 3 soverom til 5-7 mill) er bygget uten vaskerom eller lagringsplass. De fleste har stue og kjøkken i samme rom og dårlig lysforhold. Jeg forstår ikke at folk orker å bo slik, samtidig bygges det jo nesten ikke noe annet. I Oslo kommune er gjennomsnittsprisen på kvadratmeteren i leilighet 92 213kr, en bod og et vaskerom blir da 1 mill ekstra. Og det er fullt mulig å få leiligheter med vaskerom og bod, det er bare så himla dyrt.

Selv kjøpte jeg en eldre bolig fordi jeg ikke likte romløsningen til de fleste nybygg (og jeg har ikke 1 mill i vaskerompenger). Til gjengeld har jeg et helsike med vedlikehold og har ikke én vinkel i vater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...