Gå til innhold

Hva er galt med vaskerom i 2022?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 15.54):

Så det i en annen tråd. Hvorfor er det feil?

Anonymkode: 7caa7...aec

Det er ikke feil å ha vaskerom selv om én bruker her inne mener det. Veldig merkelig å konkludere slik du gjør ut fra dette ene innlegget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 16.17):

Strømmen er dyr, kvadratmeterprisen i de fleste småbyer er hinsides høy, en vaskemaskin får plass bak en helt vanlig skyvedør..

Nei, hva kan være galt med å kaste bort strøm og kvadrat på et rom til en vaskemaskin som får plass i et skap på badet eller i gangen eller i garasjen? :klo: 

Håper mine skattekroner ikke går til strømstøtte til folk som har så hinsides god råd at de bygger vaskerom. 

Anonymkode: 17065...17f

Alt kommer ann på behov.

Om en ikke har barn som kommer inn i huset med klær og støvler full av sand og gjørme samtidig som en alltid er ren selv når en kommer hjem så vil behovet for en grovgarderobe/vaskerom være så lite at en glatt kan plassere vaskemaskinen på bad/kjøkken...

Veldig glad vi har vaskerom som fungerer som grovgarderobe/bod når to voksne og tre barn som driver med sykling, fotball, jakt, ridning, turgåing.. skal inn og ut av huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal aldri bo et sted uten vaskerom! Jeg elsker at skittentøyet og klær til tørk er bak lukkede dører, og aldri er i veien.

Anonymkode: b59d4...e18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (12 minutter siden):

Alt kommer ann på behov.

Om en ikke har barn som kommer inn i huset med klær og støvler full av sand og gjørme samtidig som en alltid er ren selv når en kommer hjem så vil behovet for en grovgarderobe/vaskerom være så lite at en glatt kan plassere vaskemaskinen på bad/kjøkken...

Veldig glad vi har vaskerom som fungerer som grovgarderobe/bod når to voksne og tre barn som driver med sykling, fotball, jakt, ridning, turgåing.. skal inn og ut av huset. 

Her er vi bare to, men vaskerommet er likevel genialt. Her kan ting lagres og våte sko /klær kan tørke.

Anonymkode: c10b3...2ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir jo prioriteringer. Tenker folk her har helt forskjellige forutsetninger til å ta denne avgjørelsen. Østlendinger med boligpriser over 150 tusen pr kvadratmeter, synes det er helt sinnssykt å bruke mange hundretusener på et vaskerom, og kanskje miste et soverom/kontor pga det. Og det er helt forståelig. Samtidig som folk som bor på 200+ kvm hus, ser ikke noe problem med å prioritere plassen for vaskerom. 

Da jeg bodde alene, og senere med samboer, var det aldri spesielt behov for vaskerommet. Det jeg skulle heller ønske meg, ville vært liten tørkerom/tørkeplass, for å slippe tørkestativ i stua. Nå som en familie på 4, og med tørketrommer, joda, det ville vært fin med vaskerom - da kunne jeg stenge inne alle klær som er tørket men ikke er sortert og lagt på plass. Men vaskemaskin hos oss er i kjelleren, og soverom er i 2. etasje, så det ville ikke vært praktisk med å lagre klær og sengetøy på vaskerommet.  Så når jeg skal pusse opp badet i kjelleren, jeg  kommer til å prioritere å ha større bad med plass til både badekar og dusj, fremfor vaskerom i eget rom. Vaskemaskin blir fortsatt på badet, bak skyvedører. 

Anonymkode: bd564...e5c

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er vi bare to, men vaskerommet er likevel genialt. Her kan ting lagres og våte sko /klær kan tørke.

Anonymkode: c10b3...2ae

Dette tørker vi i gangen, har tørkestativer (elektriske) til barnevotter og sko. Det ville ikke vært praktisk å drasse våte klær og sko ned til vaskerom i kjelleren, kjelleren vår har ikke egen inngang. Pluss at vaskerom i kjelleren er såpass fuktig, at det er i praksis umulig å tørke noe der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette tørker vi i gangen, har tørkestativer (elektriske) til barnevotter og sko. Det ville ikke vært praktisk å drasse våte klær og sko ned til vaskerom i kjelleren, kjelleren vår har ikke egen inngang. Pluss at vaskerom i kjelleren er såpass fuktig, at det er i praksis umulig å tørke noe der.

Man har nok litt forskjellige behov, og utforming på huset. Vaskerommet vårt er i tilknytning til gangen, så det er lett å hive inn der. Det er også et våtrom med god avtrekksvifte(?), så det tørker godt der uten at rommet blir fuktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har nok litt forskjellige behov, og utforming på huset. Vaskerommet vårt er i tilknytning til gangen, så det er lett å hive inn der. Det er også et våtrom med god avtrekksvifte(?), så det tørker godt der uten at rommet blir fuktig.

Ja, ikke sant, det har mye å si. Vaskerom i tilknytting til gangen er genialt hvis man har plass til det. Enda bedre hvis dette er samme etasje hvor soverom er, da kan man også lagre sengetøy der. Vaskerom i fuktig kjelleretasje, da alle soverommene i 2. etasje, er plutselig allerede mye mindre praktisk, og er ikke akkurat mitt favoritt rom i huset. Man finner andre plasser til å lagre og tørke ting, det er mye enklere å finne plass til et ekstra skap enn til et helt nytt rom, i et lite hus.  

AnonymBruker
Skrevet

De færreste leiligheter i bygårder har separat vaskerom pga begrenset areal og høy kvadratmeterpris. Jeg bor i en villa på over 400 kvm, men har likevel ikke prioritert eget vaskerom. Vi har innebygd vaskemaskin og tørketrommel side by side på det ene badet. Jeg ville ikke unnvært dusj, vask og toalett på det rommet, siden det ligger 5 meter fra dagligstuen. Da måtte jeg eventuelt gått på loftet eller helt ut i inngangen for å gå på do. 

Anonymkode: 52a22...7c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, ikke sant, det har mye å si. Vaskerom i tilknytting til gangen er genialt hvis man har plass til det. Enda bedre hvis dette er samme etasje hvor soverom er, da kan man også lagre sengetøy der. Vaskerom i fuktig kjelleretasje, da alle soverommene i 2. etasje, er plutselig allerede mye mindre praktisk, og er ikke akkurat mitt favoritt rom i huset. Man finner andre plasser til å lagre og tørke ting, det er mye enklere å finne plass til et ekstra skap enn til et helt nytt rom, i et lite hus.  

Ja, vi lagrer sengetøy og yttertøy der. Vi har så klart sko og jakker i gangen som vi bruker hver dag, men resten henger på vaskerommet. Vi har en ganske liten gang, den har sikkert gått på bekostning av vaskerommet, så det er ikke plass til et stort garderobeskap der. Vi bygde ikke selv, og huset vårt er ikke så stort, så det er ikke all verdens plass til å ha andre skap eller tørkestativ. Så i vårt tilfelle er jo vaskerommet veldig praktisk til tørking og oppbevaring, for når huset ikke er stort så føles det rotete å overmøblere andre rom, eller ha tørkestativ man må snike seg forbi.

Vi ser etter et nytt hus nå, og et vaskerom er ikke et must hvis man ellers har god plass, men må innrømme at jeg sikler mer på husene med et praktisk vaskerom. 

Skrevet

Typisk KG. En enkelt bruker påstår noe, og så blir det til at "alle" sier det.

Vaskerom er ikke ut i 2022. Rimelig tåpelig påstand. Det er en prioritering på lik linje med alt annet. Noen vil nok riste på hodet at vi ikke skal ha garasje på huset vi bygger nå, men samtidig har vi prioritert vaskerom og grovinngang. Ulike behov.

• Liker 2
Skrevet

Vi har vaskerom i hovedetasjen, med egen inngang, sånn at hvis man er full av snø eller regn så kan man gå inn den veien. I tillegg til vaskemaskin, tørketrommel og sånt så er det også plass til et par kjøle - og fryseskap som vi har til avlastning. Kan ikke fatte og begripe hva som skulle være pinlig?? Fra vaskerommet er det også dør rett inn i gangen.

Det å ha vaskerommet i hovedetasjen, der også flesteparten av soverommene og det største badet er, sparer oss for mye løping opp og ned trappet ift om det skulle vært i «kjelleren» (innredet kjeller med bad, stue og to gjesterom).

Jeg ville kalt det praktisk, ikke pinlig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 15.54):

Så det i en annen tråd. Hvorfor er det feil?

Anonymkode: 7caa7...aec

Du leser et innlegg fra en som opplagt er både påtatt snobbete/bortskjemt  og antagelig aldri har bodd med andre enn mamma og hvertfall ikke har ryddet etter seg selv noen gang. Og tar det som en sannhet?

Anonymkode: 9012b...de0

AnonymBruker
Skrevet

Bor i leilighet. Misunner de som har vaskerom. Bare det å ha en plass å brette tøyet... For ikke å snakke om hvor lei jeg er av tørkestativet på badet. Og så ville det vært en drøm å ha en stor vask å skylle av barnehagetøy sukk 

Anonymkode: fdd1d...6c8

Skrevet

Oj, haha!

Jeg har nettopp kjøpt hus med to vaskerom 🙈 pinlig! 

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg lurer på om det har blitt en greie de siste årene at vaskerom er på vei ut? Mange hus ble bygget samtidig som vi bygget - og når vi skulle tegne hus måtte vi spesifikt si hvor stort vaskerommet skulle være osv.

Har vært innom flere hus i nabolaget og alle!!! har bittesmå vaskerom. Såvidt plass til å gå inn å sette på en vaskemaskin. Ingen av de har plss til å tørke klærne på vaskerommet - alle har stativ stående rundt i huset eller veltet ute i hagen...

Jeg blir sætt på som litt sprø (blant kjente) som ville ha stort vaskerom med mye benkeplass og flere vaskemaskiner og i tillegg stor plass til å tørke klær. Herregud, hva skulle jeg med det liksom!? 

JA! Til romslig vaskerom med plass til å tørke klær! 

Anonymkode: 4ceab...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Vaskerom er pinlig og harry!

Anonymkode: e7edd...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting feil med vaskerom. Det må vel være et av de mest praktiske rommene i hele huset spør du meg. Kunne aldri bygget hus uten. 

Anonymkode: 46339...076

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vaskerom er pinlig og harry!

Fordi? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi? 

Fordi det ser både dumt og teit ut. Man trenger ikke eget rom for å vaske tøy, bare tullete å ha rom for slikt. Det var kult i gamle dager liksom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...