Gå til innhold

Hva er galt med vaskerom i 2022?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maskinfører skrev (13 minutter siden):

Har vaskerom i kjeller,n kunne godt tenkt meg vaskemaskin på badet for trives ikke helt i kjeller,n  for å si det sånn er en egen stemning der 

Slik hadde jeg det i tidligere bolig også. Direkte ekkelt å gå på vaskerommet, som var i fuktig kjeller med avflasset betonggulv, bittelite vindu som det alltid var spindelvev i, og rett og slett et ubehagelig rom. Da vi tegnet planløsning på nåværende hus, og det ble ganske opplagt at vaskerommet måtte plasseres i kjelleren, hadde jeg definitivt mitt ekle gamle vaskerom i tankene, og bestemte meg for at slik skulle det ikke bli. Så jeg la mye innsats ned i vaskerommet. Jeg valgte i motsetning til resten av huset fargerike og gøye fliser til gulvet, malte vegger i en humørfull farge, satte inn en fin kjøkkeninnredning og har til og med en litt gøyal folie på vinduet, som er nesten like lite og like nært bakken som det ekle vaskerommet hadde. Jeg passer også på at spindelvev ikke får gode vekstvilkår. 

Rommet skiller seg faktisk ut fra fargevalg og innredning i resten av huset ved at det er et mye muntrere rom. Lekent.  

Det virker også. I motsetning til hvordan det føltes å gå ned i vaskerommet i kjelleren i tidligere bolig er det å gå ned i denne kjelleren for å vaske klær en helt annen opplevelse. Det er et godt rom å være i, og jobbe i. Det er ikke større enn tidligere vaskerom, men et svært hyggelig rom i forhold til det forrige jeg hadde i kjeller. 

Så om du har et vaskerom i kjelleren hvor det er veldig utrivelig, hvorfor ikke legge litt penger i å gjøre det trivelig, istedenfor å bruke penger på å få vaskemaskinen opp? Det er jo veldig greit å ikke måtte ha skittentøy og vaskemaskin på badet, men få det bort derfra. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Strømmen er dyr, kvadratmeterprisen i de fleste småbyer er hinsides høy, en vaskemaskin får plass bak en helt vanlig skyvedør..

Nei, hva kan være galt med å kaste bort strøm og kvadrat på et rom til en vaskemaskin som får plass i et skap på badet eller i gangen eller i garasjen? :klo: 

Håper mine skattekroner ikke går til strømstøtte til folk som har så hinsides god råd at de bygger vaskerom. 

Anonymkode: 17065...17f

Vi har boblebad ute som står på året rundt. Bedre å betale strømstøtte så vi kan beholde det da kanskje? ;) hvem er vel du til å si hva som er viktig for andre 

Anonymkode: 6a407...642

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vaskerom kommer rimelig høyt på prioriteringslista. Jeg hadde hatet å måtte ha tørkestativ i oppholdsrom, der klesvasken hang de fleste dager. Tørketrommel fungerer ikke på alle typer tøy og nå er det uaktuelt å bruke pga av strømprisen. 

jeg hadde lett akseptert et knøttlite bad dersom det betydde at jeg fikk plass til vaskerom❤️

Anonymkode: 57607...0ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Strømmen er dyr, kvadratmeterprisen i de fleste småbyer er hinsides høy, en vaskemaskin får plass bak en helt vanlig skyvedør..

Nei, hva kan være galt med å kaste bort strøm og kvadrat på et rom til en vaskemaskin som får plass i et skap på badet eller i gangen eller i garasjen? :klo: 

Håper mine skattekroner ikke går til strømstøtte til folk som har så hinsides god råd at de bygger vaskerom. 

Er det mulig?!? 
Da vi bygget nytt hus, kostet det ikke så veldig mye penger å bygge et vaskerom…..  Om vi hadde laget en krok i gangen, måtte vi hatt større gang…, hadde vi hatt vaskemaskin på badet, måtte vi ha bygget større bad…. 
Jeg dauer av folk som er så totalt vrangsynt at det blir direkte pinlig! 
Hvis vi skal begynne å snakke om skattepenger, har nok du også en luksus du kunne unnvært ;) 

Strømstøtte går til helt vanlige folk som har kjøpt leilighet/hus etter egen inntekt i god tro! Det er ingen som hadde trodd noensinne at det skulle ta helt av med strømpriser! Dette som skjer nå, er ingen som kunne spådd, så å sitte der på din høye hest og bestemme hvem som skal få strømstøtte eller ei, burde fu holde deg for god for! Folk, altså….

Anonymkode: 5ce5b...c0f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har boblebad ute som står på året rundt. Bedre å betale strømstøtte så vi kan beholde det da kanskje? ;) hvem er vel du til å si hva som er viktig for andre 

Anonymkode: 6a407...642

Så enig! 

Anonymkode: 5ce5b...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Skal vel ikke ha vaskerom fordi i 2022 så skal man ikke dusje eller vaske klær for miljøet. :fnise:

KG er blitt et ekkokammer for miljøet og transbevegelsen.

Anonymkode: 81328...569

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vaskerom og spiskammers er to av de beste tingene med å bo i enebolig på landet. ❤️

Anonymkode: d99c9...6ac

Dette er begge deler ting som står på "vil-ha"-lista når vi skal ut av rekkehuset og over i enebolig etter hvert. 

Elsker det bittelille vaskerommet vi har nå, og muligheten til å stenge ei dør når det sentrifugeres for fullt.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vaskerom i vår enebolig 😌 Skal bygge nytt nede til neste år. Det nåværende skal bli en utvidelse til kjøkkenet!

Anonymkode: 74f40...598

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har du garasje?!! Og så stor gang og bad at du har plass til vaskemaskin der? Snakk om å sløse med kvadratmeterne.

Jeg har et hus med vaskerom i kjelleren, men ikke noe annet rom jeg kunne ha plassert vaskemaskinen i, med unntak av kjøkkenet eller et soverom, kanskje, hvis jeg bygger om. Luksus som garasje har jeg i hvert fall ikke. 😂

Anonymkode: 1ad10...292

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (1 time siden):

Har vaskerom i kjeller,n kunne godt tenkt meg vaskemaskin på badet for trives ikke helt i kjeller,n  for å si det sånn er en egen stemning der 

Jeg hadde i kjelleren, flyttet det opp på badet når barna var små. Hatt det oppe i fem år nå, men jo mer yttertøy og søl ungene driver med jo mer ønsker jeg å få det ned i kjelleren igjen. Kanskje lage meg et fint vaskerom der, og prioritere å gjøre det koselig? 

Anonymkode: 6868a...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på hus nr tre som "jeg" har bygd, og denne ganger valgte jeg vaskerom ved siden av entreen (men vaskeromsdøra ligger rundt hjørnet, så man ser kun hoveddøra fra veien). Vaskerommet fungerer også som garderobe, så vi har stor skyvedørsgarderobe der. Ene veggen har altså vaskemaskin, tørketrommel, vask, brettebenk og oppbevaringsplass, andre veggen er skyvesørsgarderobe. På vegg nr tre er utgangsdøren, og på vegg nr fire er døren til entreen. Kun gjester som bruker hoveddøra, vi som bor her farter gjennom vaskeromsdøra. 

Så sånn kan man gjøre det uten å svi av mange kvadratmeter på eget vaskerom😉

Anonymkode: f7a40...0ab

• Liker 3
Skrevet

Neste gang jeg kjøper bolig skal det være eget vaskerom. Lettere å få et system da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er kanskje en av de som tror det blir rent av å slenge jeansen i fryseren? 

Anonymkode: 27d38...fca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har faktisk 50 m2 kjeller, 20 m2 garasje, to bad på 7-8 m2 og har likevel eget vaskerom på 7 m2. Jeg tilbringer så mye tid på vaskerommet, så det skal være perfekt.

Det jeg synes er galt med dagens vaskerom, er at så mange prioriterer vaskemaskin i arbeidshøyde fremfor benk. For meg er det helt tullete. Jeg trenger MASSE brettebenk. 

Anonymkode: 3c902...e1f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her var det allerde et vaskerom da jeg kjøpte rekkehuset vårt. Og det setter jeg stor pris på.

Anonymkode: c10b3...2ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har stort vaskerom/gjestebad. Med egen inngang fra utsiden. Veldig praktisk da ungene var små.

Anonymkode: 1354b...b28

Egen inngang fra utsiden til vaskerommet hadde vi i huset jeg vokste opp i også. Det savner jeg nå, det er egentlig veldig praktisk for både store og små.

Anonymkode: 6cf8e...942

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så det i en annen tråd. Hvorfor er det feil?

Anonymkode: 7caa7...aec

Er det feil?

Vaskerom er uvurderlig. Ville aldri vært foruten. Faktisk akkurat «pusset opp» vaskerommet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 5 i husholdningen og vaskerom er et must! Hvis vi ikke hadde hatt vaskerom f eks til å ha tørkestativ til tøyet, så hadde tørketrommelen måttet gå konstant.

Anonymkode: 99aec...535

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 15.57):

Da bør du linke til tråden, ellers forstår ingen hva du snakker om.

Anonymkode: c76f0...205

Dette. Vaskerom er genialt, jeg er så sykt glad for at vaskemaskin, tørketrommel og skittentøyskurv er bak en lukket dør! :) Skaper så utrolig mye unødvendig rot på badet med klesvask. 

Anonymkode: 2044d...b2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 17.54):

Du er kanskje en av de som tror det blir rent av å slenge jeansen i fryseren? 

Anonymkode: 27d38...fca

Tenk å ha så stor fryser at det er plass til skittentøy i den - for et sløseri med strøm og frysekapasitet 😉😅

Anonymkode: a0699...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...