AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Jeg blir ukonsentrert når jeg ser folk inn i øynene! Noen som kjenner seg igjen, som ikke liker å se folk inn i øynene? Anonymkode: f9ed8...8c8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Vansker med blikkontakt er jo et av symptomene på autisme. Anonymkode: e92fb...a22
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Jeg har ikke Asperger, men paranoid schizofreni, så ikke sikkert mitt svar har noen relevans. Jeg klarer å se folk i øynene, men er veldig «bevisst» på det. Når jeg holder blikkontakt så tenker jeg hele tiden på hvor lenge jeg skal holde, når jeg skal se bort og når jeg skal se tilbake igjen. Det skjer ikke automatisk som hos de fleste. Jo lenger jeg holder blikkontakt jo mer ubehag får jeg, ubehaget forsvinner med en gang jeg ser bort. Anonymkode: 6f18f...f3e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Jeg opplever det som om andres øyne på en måte invaderer meg. Det blir for intimt og nært. Jeg må derfor styre blikkontakt "manuelt" og være bevisst på å se dem inn i øynene og se vekk med passende mellomrom sånn at andre ikke skal merke noe til at jeg føler meg ukomfortabel med blikkontakten Har asperger. Anonymkode: 41fc4...6e4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Jeg ble oppdratt av en hund da jeg var liten. Lærte at man skal bare ha blikk kontakt en liten stund, for så å se bort. Tror dette er rett i forhold til mennesker også. Anonymkode: f8879...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå