Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med det?

Jeg og BF er ikke sammen, men det er mest pga dine,mine og våre barn ikke fungerer for oss.. ei heller det å bo sammen..

Vi vurderer terapi,for det er mye mellom oss som vi ikke klarer å ordne opp i selv,men følelsene for hverandre er der jo fremdeles men vi klarer ikke helt å fungere sammen slik som vi ønsker..

Vi elsker hverandre men trenger hjelp til å fungere sammen,forstå hverandre og.. ja.. mye. Så derfor vurderes terapi samt jeg tenker at vi ikke bør bo sammen..

Vi flyttet fra hverandre i fjor så vi har bodd hver for oss en stund nå og jeg trives iallefall MYE bedre sånn...

Mem hvordan fungerer det i praksis egentlig å bare være kjæreste med en man har barn sammen med? Å ikke bo sammen mener jeg..

Jeg vil gjerne høre hva dere som vet hva det innebærer har å si..

Anonymkode: 061ae...6d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver igjen 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er særboer, men vi har ikke barn sammen. Tror ikke det er så vanlig, men dere må jo bare finne ut av det selv. 
Har dere mye å jobbe med er det kanskje ikke så liv laga? 

Anonymkode: 9a08f...798

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er det noen her som har erfaringer med det?

Jeg og BF er ikke sammen, men det er mest pga dine,mine og våre barn ikke fungerer for oss.. ei heller det å bo sammen..

Vi vurderer terapi,for det er mye mellom oss som vi ikke klarer å ordne opp i selv,men følelsene for hverandre er der jo fremdeles men vi klarer ikke helt å fungere sammen slik som vi ønsker..

Vi elsker hverandre men trenger hjelp til å fungere sammen,forstå hverandre og.. ja.. mye. Så derfor vurderes terapi samt jeg tenker at vi ikke bør bo sammen..

Vi flyttet fra hverandre i fjor så vi har bodd hver for oss en stund nå og jeg trives iallefall MYE bedre sånn...

Mem hvordan fungerer det i praksis egentlig å bare være kjæreste med en man har barn sammen med? Å ikke bo sammen mener jeg..

Jeg vil gjerne høre hva dere som vet hva det innebærer har å si..

Hvordan deler dere opp samvær nå da? Hvor ofte ses dere sammen med fellesbarn? 

Ville virkelig prøvd med terapi. Dere har jo barn sammen, som har foreldre som er sammen, så kjipt om det ikke går..

AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (1 time siden):

Hvordan deler dere opp samvær nå da? Hvor ofte ses dere sammen med fellesbarn? 

Ville virkelig prøvd med terapi. Dere har jo barn sammen, som har foreldre som er sammen, så kjipt om det ikke går..

Vi ses ikke sammen med barnet enda. Samværet er ett par dager i uken sammen med far og en gang i helgen. Ingen overnatting enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er særboer, men vi har ikke barn sammen. Tror ikke det er så vanlig, men dere må jo bare finne ut av det selv. 

Nei det er jo det…. Samtidig er vi ikke klare for å gi opp… så det er vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Uten barn funker det perfekt! :) 

- Barnløs og 43år.

Anonymkode: c2892...3fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uten barn funker det perfekt! :) 

- Barnløs og 43år.

Så bra. Her er det med barn så derfor hjalp ikke det svaret så mye 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å være særboere? 

Anonymkode: 1e397...01a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er på en måte det jeg prøver å finne ut av. Kall det kjærester da om du vil. Men ikke bo sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Særboere på 9 ende året her med barn på hver vår kant. Men ikke sammen så det blir jo ikke det samme… 

Han har en eks som valse inn og ut hos han så jeg er aldri i huset hans mer , så vi møtes kun hjemme hos meg med med mitt barn når hans barn er hos mora. Eksen hans er fornøyd iallefall med den ordningen.. 

Hva er det som ikke fungere da? Forskjellig oppdragelse? Styr med eks? Eller bare dere to som er uenig? Jeg hadde nok gått i parterapi hadde jeg vært dere. Siden dere har felles er det mer å kjempe for. Jeg hadde ikke orket å vært særboere med felles barn. 

Anonymkode: 46f34...575

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vitsen er at man slipper å dele på husarbeid og slipper å forholde seg til andres vaner og uvaner. Slipper å krangle om husarbeid og sånn f.eks. Og så får man masse alenetid, noe som kan redde forholdet for mange 

Anonymkode: 2afe9...e79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan funker det for dere? 

Jeg har lekt med tanken på særbo, men kanskje ikke så enkelt å finne en dame som godtar dette😅 

Da er kanskje barn og familie ute av bildet ihvertfall. 

Anonymkode: aa17f...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres ut som en lur ide! Både terapi og særboerskap. Tenker at for barnet deres er det fint å se at mamma og pappa er kjærester, og dere vil også få mer familietid sammen enn når dere ikke er kjærester. Det finnes mange måter å være familie på! 

Hva tenker BF om dette da? Har dere pratet sammen om terapi og særboerskap? Viktig at begge er innstilt på å få dette til å fungere. 

Anonymkode: 52d4d...142

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vitsen er at man slipper å dele på husarbeid og slipper å forholde seg til andres vaner og uvaner. Slipper å krangle om husarbeid og sånn f.eks. Og så får man masse alenetid, noe som kan redde forholdet for mange 

Nettopp!!!! Noe som gjør at forholdet varer...i mange år! Man har samtidig sitt eget liv.

Husk at de fleste som bor sammen sliter med et eller annet, så tar det ofte slutt etter type 3-4-5år..

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig i det første du sier. 

Men det er ikke gitt at man får masse alenetid om man er særboer, kan faktisk være motsatt. Er man alenemor eller alenefar uten mye samvær, så er det faktisk bedre å bo sammen m ny partner hvis man tenker på muligheter for alenetid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er vel det som gjør at det ikke funker så bra for oss. 
vi ble gravide og flyttet sammen veldig fort, og snakket egentlig ikke om ting som bør snakkes om før man flytter sammen og vi hadde heller ikke noen kontrakt og jeg flyttet inn i hans hus. Jeg var egentlig bare dum. Fryktelig dum. 
men jeg har jo lært av mine feil og skjønner jo nå hva jeg skal kreve,hva vi bør diskutere og avklare før vi flytter sammen. 
vi har også forskjellig syn på hverandres oppdragelse av barna vi har på hver vår kant. Ble veldig mye styr pga det,de gikk heller ikke overens, pluss mye styr meg eksen hans. 
Alt i alt ble det rett og slett bare helt jævlig…. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Syns det høres ut som en lur ide! Både terapi og særboerskap. Tenker at for barnet deres er det fint å se at mamma og pappa er kjærester, og dere vil også få mer familietid sammen enn når dere ikke er kjærester. Det finnes mange måter å være familie på! 

Hva tenker BF om dette da? Har dere pratet sammen om terapi og særboerskap? Viktig at begge er innstilt på å få dette til å fungere. 

Anonymkode: 52d4d...142

Han tenker egentlig det samme som meg. At det å være kjærester kan være noe å prøve, men ha hver vårt hjem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel det som gjør at det ikke funker så bra for oss. 
vi ble gravide og flyttet sammen veldig fort, og snakket egentlig ikke om ting som bør snakkes om før man flytter sammen og vi hadde heller ikke noen kontrakt og jeg flyttet inn i hans hus. Jeg var egentlig bare dum. Fryktelig dum. 
men jeg har jo lært av mine feil og skjønner jo nå hva jeg skal kreve,hva vi bør diskutere og avklare før vi flytter sammen. 
vi har også forskjellig syn på hverandres oppdragelse av barna vi har på hver vår kant. Ble veldig mye styr pga det,de gikk heller ikke overens, pluss mye styr meg eksen hans. 
Alt i alt ble det rett og slett bare helt jævlig…. 

Så trasig. 

Er det mulig å lage et opplegg der barna er hos dere annenhver uke, uten at de må bo sammen? Har dere begge 50/50?

AnonymBruker
Skrevet
Eryn skrev (Akkurat nå):

Så trasig. 

Er det mulig å lage et opplegg der barna er hos dere annenhver uke, uten at de må bo sammen? Har dere begge 50/50?

Nei det er ikke mulig dessverre…. Vi har forskjellige ordninger på barna og det blir for mye styr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...