Gå til innhold

Er det best at mor eller far er med på tilvenning i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er mest knyttet til meg (mor), men far er også en god omsorgsperson for henne. Er det lettere for henne at far drar fra henne? Eller er det best at jeg viser henne at barnehagen er et bra sted?

Anonymkode: fc1d5...ab3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet er mest knyttet til meg (mor), men far er også en god omsorgsperson for henne. Er det lettere for henne at far drar fra henne? Eller er det best at jeg viser henne at barnehagen er et bra sted?

Kan legge til at barnet er 12 mnd.

Får hadde permisjon april-juni. I sommer er det jeg som har vært mest med henne. 

HI

Skrevet

Begge..ta 2 dager med mor og 2 dager med pappa 

• Liker 2
Gjest Sprite
Skrevet

Det har ikke noe å si. Dere er begge omsorgspersoner for barnet og barnet vil automatisk trekke til dere uansett da det ikke kjenner plassen eller menneskene ..

Så lenge dere begge er opptatte av barnets trygghet så er det det samme.. Mener jeg.. Jobber i barnehage..

AnonymBruker
Skrevet

Den som klarer å være tryggest i situasjonen, som møter barnet på følelser men som også klarer å formidle at vedkommende er trygg på barnehagen selv om barnet nøler.

Jobber i barnehage og hadde nettopp besøk av et foreldrepar med 1-åring som skal starte tilvenning. Synes mor sa det så fint.... "Far kommer til å ta tilvenningen, fordi jeg synes det er så vanskelig og neppe klarer å holde pokerfjeset overfor barnet". Trygget selvfølgelig mor, men sa også at jeg var imponert over selvinnsikten og at de valgte det som var best for barnet.

Men du, det går bra! Uansett!

Anonymkode: 5266a...0ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta annenhver dag, slik at dere begge blir kjent med barnehagen. Vet ikke hvordan det er nå, men da jeg hadde små var det ikke snakk om mange timene. Jeg var der et par timer første dagen. De neste dagene var jeg bare der en halvtimes tid ved levering og henting. Og barnet hadde ikke fulle dager.

Anonymkode: c3d6f...28e

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (50 minutter siden):

Begge..ta 2 dager med mor og 2 dager med pappa 

Ja, vil jo helst ha flest mulig dager, men synes reglene rundt dette er litt uklare. Får inntrykk av at foreldrene skal dele tre dager. Ideelt sett hadde vi tatt tre dager hver.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vil jo helst ha flest mulig dager, men synes reglene rundt dette er litt uklare. Får inntrykk av at foreldrene skal dele tre dager. Ideelt sett hadde vi tatt tre dager hver.

Det spørs vel på jobb og barnehagen hvordan de løser det 

Anonymkode: 8fb73...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har gode erfaringer med å la pappaen ta det. Ofte blir barnet mindre lei seg når pappan går enn når mamman går. 

Anonymkode: 7d891...708

Skrevet

Fordel mellom dere. Er en fordel at også begge dere blir godt kjent og trygge i barnehagen. Vi har nettopp hatt tilvenning (foreldreaktiv, 5 dager), der far tok 3 og jeg tok 2. Funka godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For vår del er det best at pappaen tar det. Ettåringen er mye mer sutrete og klengete med meg, så tror hun får en mye bedre start når pappaen er der. Heldigvis han som skal levere også. 

Anonymkode: f3fde...4f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...