Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender seg at vi prater om ting i forholdet vårt, og det har ved flere anledninger vært slik at han bruker «blond babe» som eksempel. Som f.eks. hun var ikke en slik typisk blond babe. Jeg er stikk motsatt av en blondine, så er han egentlig interessert i blondiner? Eksen hans var tross alt blond. Er det bare jeg som overtenker? Sett bort fra dette, så har vi det kjempefint sammen. 

Anonymkode: 077bd...8be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å svare med så lite info… Men kan det være at han bruker ordet blond babe som noe negativt?

Her fleiper vi med at blondiner er dumme og lettlurte noen ganger. Det er jo ikke spesielt positivt😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, spør han da vel!

Men OK. Nå gir du ingen kontekst her, men slik jeg tenker etter erfaring med mine guttekompiser (som er litt alternative):

Blond babe - eller evt berte - er bare beskrivelse av en mennesketype. Litt som man nå kanskje mer kaller dem for "basic bitch". Man ser for seg utseende, klesstil, personlighetsstype, interesser, smak. 

Det betyr ikke at man foretrekker det. Tvert imot, blond babe høres litt nedlatende ut for meg, at det er noe man ikke synes noe om. 

Men igjen så handler det om kontekst, hvordan det sies, hvem han er.. en punker som sier at den dame var en typisk blond babe mener at hun er fullstendig uinteressant. Men babe kan jo selvsagt også brukes om kvinner man synes er tiltrekkende. 

Du bør jo kjenne han godt nok til å vite om han mente det som nøytral beskrivelse, som en nedlatende beskrivelse eller om det var ment sånn WOW for en blond babe 😍

Anonymkode: 8a414...c1e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hender seg at vi prater om ting i forholdet vårt, og det har ved flere anledninger vært slik at han bruker «blond babe» som eksempel. Som f.eks. hun var ikke en slik typisk blond babe. Jeg er stikk motsatt av en blondine, så er han egentlig interessert i blondiner? Eksen hans var tross alt blond. Er det bare jeg som overtenker? Sett bort fra dette, så har vi det kjempefint sammen. 

Anonymkode: 077bd...8be

Blond babe er gjerne negativt ladet. Beskriver litt enkle, «deilige» og gjerne overfladiske damer. Om dama faktisk er lys blond i håret er litt underordnet. Det går mer på personlighet/væremåte, og spiller litt på gamle fordommer.

Spiller litt på falsk vs ekte.

Å være «ikke typisk blond babe» er i utgangspunktet utelukkende positivt.

Anonymkode: 88fb9...989

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er kvinne så du overtenker det aller meste. 

Menn mener akkurat det de sier. Vi er ikke som kvinner hvor det som blir sagt kan bety 250 ulike ting. Så feilen dere gjør er å tro at vi er på samme vis. 

Sier en mann at han liker fargen rød så liker han fargen rød.

Anonymkode: e8061...03c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bimbo. 

Anonymkode: 8bbf8...460

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde brukt det uttrykket (jeg er 45), så hadde jeg tenkt Pamela Andersson. Dame med helt jevn hudfarge, bleket hår og hair extensions. Blekede jevne tenner. Lange falske lakkede negler. Falske øyenvipper. Alltid sminket. Interesser: mote og sminke. IQ: gjennomsnittlig eller mindre. Liker å snakke om seg selv eller sminke. Fniser mye. Spiller dummere enn de er for å få gutter til å føle seg "mektige". Ikke karrierekvinner annet enn skuespillere og modeller

Anonymkode: cf916...5ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiller dummere enn de er

Dette går ikke under definisjonen som jeg tenker det. Er du så smart at du må spille dum, så er du ikke "blond". 

Tanken faller oftest på dem som har hatt det lett i livet, og kanskje surfet på utseende og det som ellers er av medfødte attributter. De har ikke trengt å anstrenge hodet, og mangler allmennkunnskap. 

Anonymkode: 2ae7a...71d

AnonymBruker
Skrevet

Dump han......neida. 

Snakk med han om det. Og det stemmer at menn ikke legger så mye i ting de sier som oss kvinner. 

Anonymkode: 08d73...ede

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi vite det? 

Anonymkode: 9437d...f45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tolket "hun var ikke sånn typisk blond babe" som "hun var ikke så dum som jeg trodde" eller "hun var mer jordnær enn antatt".  
For meg har alltid "blond babe" vært svært utseendefokuserte jenter, som bruker/fremhever kroppen/utseende mer enn hodet for å prøve komme seg noen vei i livet. 

Anonymkode: e88aa...af3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...