Gå til innhold

Rituals shampo - silikonfri og sulfatfri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bruker shampo fra Rituals. Da jeg gikk tom og skulle ha ny, ser jeg at de har kommet med nye flasker og innholdet er nytt også. Men kjøpte allikevel. 

Har vasket håret mitt 4 ganger, siden jeg kjøpte den, men jeg liker den ikke. Den er ikke som den gamle. Håret føles og kjennes fett ut, før det har tørket og det blir masse hvite støvgreier på børsten min. Så leser jeg at de er silikonfri og sulfatfri.😣

Håret mitt liker ikke det og jeg må nok lete etter andre produkter til håret mitt.

Er det flere som har lagt merke til det? Liker dere sulfatfri og silikonfri produkter? Jeg liker det ikke😣😣

Anonymkode: a2dfa...3c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt spørs etter hvilken hårtype du har. De med bølgete/krøllete hår burde IKKE bruke silikoner og parabener, og synes egentlig at ingen trenger det da det finnes andre ingredienser man kan bruke som er mye bedre enn disse. Det ekle med silikoner er 1) at de kan "bygge seg opp" (buildup på engelsk) og ødelegge håret, da noen silikoner ikke er vannløselige, og 2) de er ikke bra for miljøet. 

Da jeg gikk over på silikon -og parabenfrie hårprodukter et par år siden, la jeg merke til at håret ble sunnere, men mer frizzy og helt umulig å holde på med. Jeg har forresten en blanding av 2c og 3a hårtype. Jeg lærte etter hvert at måten jeg behandler håret på, og hvilke andre produkter jeg bruker, hadde mye å si for mitt hår. 

Fortell meg gjerne hvordan håret ditt er og hvilke problemer du har med det, slik at jeg kan komme med ideér til hva du kan gjøre. Er det for eksempel slett eller krøllete (se på bildet nedenfor), har du tørr, normal eller oljete hodebunn? Er endene på håret ditt frizzy, tørre osv.? Hvor ofte vasker du håret?

Hair Types 2021: How to Style Your Curly, Wavy, Straight Hair

3a Type Hair Online, 67% OFF | www.enaco.com.pe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svergar til frisørshampo typar. Håret blir heilt reint, og går lenger før det trengs å vaskas igjen. Frisørsjampo treng ikkje vera så dyrt, Matrix f.ex er eit frisørmerke som kostar rundt hundrelappen for ei flaske. Med frisørshampoo treng ein heller ikkje bruka så mykje så ei flaske varar lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håret mitt er ekstra bra om jeg unngår silikoner og sulfater. 

Jeg elsker Garnier Fructis Banana-serien. Shampoen har sulfater, så den bruker jeg som rense-shampo en gang eller to i måneden, og Herbal Essences dry scalp (sulfatfri) ellers. 

Håret mitt er mye bedre uten silikoner. Jeg var veldig skeptisk før jeg prøvde det, men altså, det har aldri vært så mykt og glatt og deilig som etter at jeg kuttet det helt. 

Anonymkode: 9eb45...aee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...