Gå til innhold

Til dere som har kommet dere ut av et voldelig forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er i et ganske voldelig forhold (vi har ikke barn). Problemet er at når det står på vil jeg vekk og rett etterpå er alt greit igjen. Både for meg og for han. Hvordan bryter jeg dette?

Innerst inne veit jeg jo at dette er skadelig for meg og at jeg må vekk, men jeg klarer faen ikke! Jeg føler meg så svak og unormal at det ikke skulle vært lov engang.. venninna mi vil ikke ha meg som venn lenger heller, fordi jeg velger voldsmannen ovenfor henne føler hun.

Jeg føler meg fanget, livredd for å dra er jo også en faktor fordi jeg ikke aner om det turner fullstendig for han. Problemet er at han er hjemme hele tiden og jobben hans er 5 min unna så jeg har lite tid hjemme alene.

HVA gjør man?

Anonymkode: c1a2d...682

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fanget i et slikt forhold i 6 år. Eneste grunnen til at jeg til slutt klarte å bryte ut var fordi jeg ble forelsket i en annen. Jeg var aldri utro men når jeg fikk den gode følelsen med noen andre og ble behandlet så fint, da klarte jeg å endelig gjøre det slutt. Men det klikka helt for han og politiet måtte involveres med både besøksforbud og anmeldelse.

De som ikke har vært i et slikt forhold før er det så lett for dem å si «hvorfor går du ikke bare? Du ønsker jo dette selv?» ++, men det er faktisk ikke bare å gå når man blir fysisk og psykisk mishandlet, det er kjempevanskelig.

Kollegaen min er jeg gift med og vi har hus og barn nå :) 

Anonymkode: 15fc7...1c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var fanget i et slikt forhold i 6 år. Eneste grunnen til at jeg til slutt klarte å bryte ut var fordi jeg ble forelsket i en annen. Jeg var aldri utro men når jeg fikk den gode følelsen med noen andre og ble behandlet så fint, da klarte jeg å endelig gjøre det slutt. Men det klikka helt for han og politiet måtte involveres med både besøksforbud og anmeldelse.

De som ikke har vært i et slikt forhold før er det så lett for dem å si «hvorfor går du ikke bare? Du ønsker jo dette selv?» ++, men det er faktisk ikke bare å gå når man blir fysisk og psykisk mishandlet, det er kjempevanskelig.

Kollegaen min er jeg gift med og vi har hus og barn nå :) 

«Kollegaen» min var han jeg ble forelsket i, ser innlegget ble rotete :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...