Gå til innhold

Anbefaling av magebelte til hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har anbefaling av magebelte til hund? Jeg ønsker helst billigst mulig og skal bruke det til å gå tur og jogging.

Anonymkode: 24e4e...eca

AnonymBruker
Skrevet

Ja, også skal det brukes til fjelltur da.

Skrevet

Baggen eller NonStop. Jeg har prøvd flere andre, men det er disse jeg er mest fornøyd med. De holder lenge og gir riktig fordeling av belastningen når hunden trekker. 

• Liker 1
Skrevet

Kjøp på Europris. Har den selv og er veldig fornøyd. Jeg jogger ikke da, går bare turer. Men den sitter godt rundt hoftene. Koster ca 250,- kr så det er billig 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (7 minutter siden):

Baggen eller NonStop. Jeg har prøvd flere andre, men det er disse jeg er mest fornøyd med. De holder lenge og gir riktig fordeling av belastningen når hunden trekker. 

Flamme skrev (1 minutt siden):

Non stop eller baggen, ja.

Har sett litt på dem nå. Baggen finnes det bare på nett?
Og non stop ser jeg den ene har en slags rar festeordning til båndet og den andre en karabinkrok? (legger inn link nedenfor her). Hvilken av dem er best?

https://www.xxl.no/non-stop-dogwear-trekking-belt-hundebelte-bla/p/1151294_1_style
https://www.xxl.no/non-stop-dogwear-ferd-belt-small-hundebelte-bla/p/1167530_1_style

Skrevet

Jeg har det fra Non stop i første linken du sendte og er superfornøyd. Kjempekvalitet, og.

AnonymBruker
Skrevet
IramnnA skrev (2 minutter siden):

Kjøp på Europris. Har den selv og er veldig fornøyd. Jeg jogger ikke da, går bare turer. Men den sitter godt rundt hoftene. Koster ca 250,- kr så det er billig 🙂

Så bra. Har du bilde av hvordan det ser ut? 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor stor hunden din er, jeg kjøpte et ment for ski og hunden min røk det umiddelbart.

Nå sverger vi til non stop

Anonymkode: 13719...70f

AnonymBruker
Skrevet
Flamme skrev (Akkurat nå):

Jeg har det fra Non stop i første linken du sendte og er superfornøyd. Kjempekvalitet, og.

Hvordan fester du båndet til beltet? Jeg skjønte ikke helt hvordan 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer jo an på hvor stor hunden din er, jeg kjøpte et ment for ski og hunden min røk det umiddelbart.

Nå sverger vi til non stop

Anonymkode: 13719...70f

Hunden er 13 kg. Drar en del. 

Skrevet

Jeg har dette fra NonStop. Da kan jeg bruke tursekk i tillegg. 

Og så har dette fra Baggen. Greit å bruke til vanlig tur/jogging uten oppakning. 

Jeg sverger også til løpetrusen fra NonStop. Men den er ute av produksjon. Den er perfekt for hunder som trekker rett frem, uten å svinse frem og tilbake i løypa. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jægerens kjørebelte og er fornøyd med det. Det er fint at det er lomme til å ha drikkeflaske i og til bæsjepose, godbiter etc.☺ Endte opp med dette beltet da det kan slakkes/strammes så mye at både jeg og mannen kan bruke det, selv om det er stor forskjell på størrelsen vår. Synes dette beltet sitter veldig bra. Brukte det bl.a. når jeg gikk over finnmarksvidda på ski i påsken. Sitter også godt  på sommeren når vi går fjellturer eller jogger og påkledningen er mindre. 

Anonymkode: addab...19d

Skrevet

Løping og trekk er forskjellige behov. Kjøp et enkelt løpebelte med fleksibel line og lær hunden å løpe ved siden av deg. Til trekk er Baggen suverent best. 

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (19 minutter siden):

Jeg har dette fra NonStop. Da kan jeg bruke tursekk i tillegg. 

Og så har dette fra Baggen. Greit å bruke til vanlig tur/jogging uten oppakning. 

Jeg sverger også til løpetrusen fra NonStop. Men den er ute av produksjon. Den er perfekt for hunder som trekker rett frem, uten å svinse frem og tilbake i løypa. 

Takker for tips. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har jægerens kjørebelte og er fornøyd med det. Det er fint at det er lomme til å ha drikkeflaske i og til bæsjepose, godbiter etc.☺ Endte opp med dette beltet da det kan slakkes/strammes så mye at både jeg og mannen kan bruke det, selv om det er stor forskjell på størrelsen vår. Synes dette beltet sitter veldig bra. Brukte det bl.a. når jeg gikk over finnmarksvidda på ski i påsken. Sitter også godt  på sommeren når vi går fjellturer eller jogger og påkledningen er mindre. 

Anonymkode: addab...19d

Høres ut som ett smart belte, kjøpte du det på nettet eller finnes det i butikker også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvordan fester du båndet til beltet? Jeg skjønte ikke helt hvordan 😅

Løkka til håndtaket på kobbelet skal først under ringen nedenfra og så legger du løkka over kroken.

Anonymkode: 4cd21...02e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Løkka til håndtaket på kobbelet skal først under ringen nedenfra og så legger du løkka over kroken.

Anonymkode: 4cd21...02e

Er det sikkert at båndet sitter godt festet da? Synes det så ut som en litt usikker løsning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det sikkert at båndet sitter godt festet da? Synes det så ut som en litt usikker løsning?

Du bare tar løkka inni magebelte som ekstra sikkerhet om du føler det sitter dårlig.

AnonymBruker
Skrevet
Flamme skrev (50 minutter siden):

Du bare tar løkka inni magebelte som ekstra sikkerhet om du føler det sitter dårlig.

Åååja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...