Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger hjelp. Jeg går på AAP for øyeblikket og frem til april 23. Jeg går sisteåret på studie og skal bli ferdig i 23.  Jeg er 33 år og har lenge ønsket om å bli gravid og få barn.Det ønsket er så sterkt. Det har ikke latt seg gjøre før nå, da jeg har funnet den rette føler jeg og den jeg ønsker barn med. Han er i full jobb. Problemet er økonomien, jeg vokste i fattigdom og det samme gjorde han, vi ønsker ikke det for våre fremtidige barn. Er det bedre å utsette graviditet til jeg blir ferdig med studie og begynt i ny jobb?

Eller kan jeg eventuelt ta meg 60% stilling ved siden av studie ( jeg går deltid) og få resterende av nav? Hva skjer om man blir gravid da? Hva er fordeler og ulemper?

Anonymkode: fe686...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ferdig studiet, får deg jobb og så blir du gravid. Den rekkefølgen. Det er det som sikrer deg økonomisk stabilitet. Hvis du kan jobbe så mye som 60% ved siden av et fulltidsstudiet så er det ingen grunn til å gå på AAP. 

Anonymkode: c82d1...22a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten høre med veilederen din på nav hvor mye du kan jobbe ved siden av, men er du såpass frisk at du kan jobbe og studere tilnærmet fullt er det kanskje ikke nok for å ha aap?

Anonymkode: 5e615...5f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Det er et forslag jeg så noen andre hadde i en tråd her, men ja, det er grunn for at jeg går på AAP. Jeg  setter pris på svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med veilederen din. Det fins muligheter for foreldrepenger både med grunnlag i studielån og aap. Du bør ringe NAV og spørre. Jeg synes ikke nødvendigvis du bør vente, du er jo ikke så ung.

Anonymkode: 3c1a5...6ff

Skrevet
On 8/7/2022 at 11:49 AM, AnonymBruker said:

Hei, jeg trenger hjelp. Jeg går på AAP for øyeblikket og frem til april 23. Jeg går sisteåret på studie og skal bli ferdig i 23.  Jeg er 33 år og har lenge ønsket om å bli gravid og få barn.Det ønsket er så sterkt. Det har ikke latt seg gjøre før nå, da jeg har funnet den rette føler jeg og den jeg ønsker barn med. Han er i full jobb. Problemet er økonomien, jeg vokste i fattigdom og det samme gjorde han, vi ønsker ikke det for våre fremtidige barn. Er det bedre å utsette graviditet til jeg blir ferdig med studie og begynt i ny jobb?

Eller kan jeg eventuelt ta meg 60% stilling ved siden av studie ( jeg går deltid) og få resterende av nav? Hva skjer om man blir gravid da? Hva er fordeler og ulemper?

Gjør ferdig studiene, konsentrer deg om egen helse for resten av tiden. Så kan du bli gravid. Jeg er selv vokst opp i fattigdom

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk lønner det seg å gjøre ferdig studiene, få seg jobb, og så bli gravid. 
Hvis du skulle bli gravid nå, gir AAP foreldrepengegrunnlag. 
Jeg skjønner du ikke vil vente når du er 33, det er nok egentlig lurt å begynne å prøve nå, men det er en økonomisk pris å betale. 
Nå vet jeg ikke hvilke helseproblemer du har, men vær obs på at kombinasjonen barn/studier og spesielt barn/jobb er mye tøffere enn kun studier eller kun jobb. Hvor langt vil kreftene dine strekke? 

Anonymkode: 6a798...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...