Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dere som er lærere, har dere noe regler angående hva dere ikke kan gå kledd i på jobb? Eller er disse mer uskrevne, slik som at utringing osv er upassende? 

Jeg starter i min første jobb som lærer nå til høsten og er litt usikker på hva slags klær jeg kan bruke. Er det innafor å bruke kjoler og skjørt som stopper over knærne så lenge det ikke er rett under rumpa?

Takk for svar :) 

Anonymkode: 4b565...2d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen skrevne regler, men folk viser fornuft. Jeg tenker at klærne skal være passende, og ikke vise for mye, men at litt er ok. Stol på deg selv. Vinteren kommer fort nok og da flytter du inn i oversized ullgenser uansett, skoler er iskalde. 
Helt ok med knelange kjoler, men ville droppet de som er lårkorte og viser rumpa så fort du beveger deg. Hva som er ok kjolelengde må du også kjenne litt på avhengig av hvilket trinn du er på og hvilke arbeidsoppgaver du har. Korte kjoler føles ikke like trygt ut om man er i første klasse og stadig må bøye seg ned for å knyte en sko eller løfte opp ett barn. 

hilsen mellomtrinnslærer som koser seg i kjoler som stopper like over kneet ved spesielle anledninger. Til hverdags blir det jeans. 

Anonymkode: a7bb4...f3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ofte kjoler som stopper over knærne, men med de minste klassene bruker jeg ofte en shorts under. Det skal lite til før 5-6åringer enten løfter et skjørt med vilje eller drar i skjørtekanten når du går forbi og vips. 

Jeg har ikke hørt annet enn at jeg skal kle meg passende. Jeg bruker hva som helst, noen ganger pynter jeg meg og noen ganger i joggebukse. En ungdomskole jeg vet om har regel om ansatte og store merkevare-merker. Feks med stor Pepsi eller Nike-logo på magen, det liker de ikke. Men dette er informert om. 

Jeg har gått i bandeau-topp og shorts og viftet med bar mage også, men det var ved en badeplass, i 31 grader i skyggen og barna løp rundt i badetøy. 

Se an situasjonen og ikke kle deg slik at du får problemer med å utføre jobben. Utringet er dumt fordi man må lene og strekke seg, kort av samme grunn, du bør kunne tåle å måtte stå på knærne på støvete gulv og ha fottøy som passer. 

Anonymkode: f4732...1d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet på flere skoler, og inntrykket mitt er at lærere kler seg i det de trives i, men dropper lårkort og utringet. Noen går konsekvent i treningstøy, noen alltid i jeans, og noen i siste mote. Mange bruker kjole og skjørt, over kneet. Store deler i året er det vel uansett behov for tjukk strømpebukse i under kjoler.

Anonymkode: d9f5e...ea3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...