Gå til innhold

Noen som har gått fra 50/50 til mindre samvær her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg står i en situasjon hvor jeg og barnas far har 50/50. Det var det vi begge ønsket. 

Nå ser det ut til at han ikke takler å ha barna så mye, og jeg mener vi burde endre på avtalen slik at han heller har samvær, om enn midlertidig. 

Er det noen andre som har gått den veien som kan dele erfaringer? Var det vanskelig/lett? Endte dere med fast delt bosted eller bare et fast bosted? 

Vi har idag en avtale om å dele alle avgifter likt og jeg får ikke noe bidrag, men dette blir ikke holdt fra hans side. Jeg betaler i realiteten alle utgifter knyttet til barna og har nå begynt å gå i minus. Om de hadde fått fast bosted hos meg kan jeg i det minste få noe støtte fra nav, men jeg tror han kommer til å sette seg på bakbena der til tross for at han ikke ønsker å se barna. 

Jeg er bare i villrede og trenger å høre andres historier og eventuelle tips og råd

Anonymkode: 7e4bf...25c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kalt inn til ny mekling på FVK og lagt frem at 50/50 ikke fungerer. Har du dokumentert at han ikke følger opp verken barna eller økonomiske avtaler? Legg frem dokumentasjonen! Krev ny samværsordning som gjenspeiler det han faktisk følger opp (langhelger?). Gå via advokat om nødvendig. 

Anonymkode: fc605...745

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta gjerne mekling gjennom FVK, men fokuser først på hvordan dere kan få fikset en god 50/50 ordning som begge i utgangspunktet ønsket, fremfor å ta barna fra han.

Anonymkode: 77aaf...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om dere har 50/50 kan du søke om å få bidrag beregnet ut via nav hvis han tjener mer enn deg. 

Men til spørsmålet ditt, man står egentlig fritt frem til å avtale selv, men ved konflikt ville jeg kontaktet fvk. Blir dere ikke enige der kan du stevne han for retten og ta barnefordeling der. 

Etter mekling kan du be om at nav beregner bidraget, sånn at du kan få det beregnet der. De krever også inn. Sjekk opp på nav sine sider. 

Anonymkode: 75062...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei, jeg står i en situasjon hvor jeg og barnas far har 50/50. Det var det vi begge ønsket. 

Nå ser det ut til at han ikke takler å ha barna så mye, og jeg mener vi burde endre på avtalen slik at han heller har samvær, om enn midlertidig. 

Er det noen andre som har gått den veien som kan dele erfaringer? Var det vanskelig/lett? Endte dere med fast delt bosted eller bare et fast bosted? 

Vi har idag en avtale om å dele alle avgifter likt og jeg får ikke noe bidrag, men dette blir ikke holdt fra hans side. Jeg betaler i realiteten alle utgifter knyttet til barna og har nå begynt å gå i minus. Om de hadde fått fast bosted hos meg kan jeg i det minste få noe støtte fra nav, men jeg tror han kommer til å sette seg på bakbena der til tross for at han ikke ønsker å se barna. 

Jeg er bare i villrede og trenger å høre andres historier og eventuelle tips og råd

Altså han kan ikke kreve å ikke ha barna og slippe økonomisk utgifter. Her tror jeg du bør i utgangspunktet legge han på en skylde deg liste iht penger.  Først pg fremst. Det er jo et avtalebrudd om han ikke betaler halvparten. Får du barna mer, så skal du også ha barnebidrag iht det.

Menn virker ofte urimelige iht utgifter iht egne avkom

Anonymkode: db3dd...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta gjerne mekling gjennom FVK, men fokuser først på hvordan dere kan få fikset en god 50/50 ordning som begge i utgangspunktet ønsket, fremfor å ta barna fra han.

Anonymkode: 77aaf...b66

Ta barna fra han?

Barna han selv velger vekk? Som han heller ikke betaler for?? Kontraktsbrudd er det.

Helt sjokkerende hvor langt voksne er villig til å gå for å beskytte en fars "rettigheter" fullstendig på bekostning av barnets beste. 

Anonymkode: 4f039...78e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har delt opp slik at det er annen hver helg på en, men det var fordi barnet viste tegn til mistrivsel. Jeg er helt enig i at det å bytte hjem annen hver uke kan være hardt for et barn. Jeg kunne ønske det var meg som hadde barnet mitt mest, men slik ble det nå. 

Anonymkode: ce50e...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...