Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Noen som har noen gode forslag på hva de liker og synes er kult i den alderen? Han ønsker seg gameboy-spill sier han, men det er egentlig ganske uaktuelt. Jeg vil ha ham bort fra tv/data/spill-skjermen, og at han heller kan evne å finne på andre ting. Hvis han ikke glor på tv, så går han rundt og dilter i hælene på de voksne, og klarer ikke å finne på noe vettugt. Jeg lekte med både biler og dukker til jeg i alle fall var 12-13 år, såvidt jeg husker. Leker ikke barn lenger med ordentlige leker?
Gjest allium Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 Niåringen min ønsker seg også mest spill, men han bygger da en god del Lego også. Så ønsker han seg sånne Newton-sett som du får kjøpt i lekebutikkene, og globus, mikroskop og faktabøker.
Mini_me Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Grav frem din egen dinosaur! En murstein av gips med børste og en slags hammer. Slå løs biter og grav frem dinosaurbein som du til slutt settersammen til en dinosaur. Min sønn satt i timesvis.... syns det var helt topp!--- finnes i lekebutikker i mange ulike typer, til litt over 100 kroner.
Mrs. K Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Sønnen min på 11 år og vennene hans holder på med Lego Technic
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2005 #6 Skrevet 21. november 2005 Rollerblades eller sikkerhetsutstyr til dette? Skateboard? Driver han med noen fritidsaktiviteter?
Gjest Varg-Menja Skrevet 21. november 2005 #7 Skrevet 21. november 2005 Grav frem din egen dinosaur! En murstein av gips med børste og en slags hammer. Slå løs biter og grav frem dinosaurbein som du til slutt settersammen til en dinosaur. ← Denne passer for barn i alle aldere. Samboeren min siklet så mye på en sånn at jeg vurderer en i julegave til han også...
kallamilla Skrevet 22. november 2005 #8 Skrevet 22. november 2005 Hva med den nye Harry Potter boka? Star Wars lego Byggesett (bil, fly, motorsykkel) Setlers (brettspill) Lydbøker? Min sønn på 10 år er forøvrig en ivrig sverdsamler og ønsker seg sverd og skjold i alle størrelser og fasonger. Lykke til!
Annie Skrevet 23. november 2005 #9 Skrevet 23. november 2005 10 åringen her i huset får ikke nok Lego. Og det er greit for meg!
Gjest Kålungen Skrevet 23. november 2005 #10 Skrevet 23. november 2005 Grav frem din egen dinosaur! En murstein av gips med børste og en slags hammer. Slå løs biter og grav frem dinosaurbein som du til slutt settersammen til en dinosaur. Min sønn satt i timesvis.... syns det var helt topp!--- finnes i lekebutikker i mange ulike typer, til litt over 100 kroner. ← Dette har jeg ikke hørt om før! Skal jammen se om jeg finner det, det hadde vært midt i blinken for guttungen her i huset! Han er veldig interressert i dinosaurer, og finner stadig dinosaurtenner ute. Jeg syns det ligner mer på steiner, men han forklarer oppgitt hvordan jeg kan se det er en tann Han og nabogutten har gravd ett stort hull i plenen vår, de skulle grave etter dinosaurer Så det der hadde absolutt vært midt i blinken for han, takk for godt tips!
Arkana Skrevet 23. november 2005 #11 Skrevet 23. november 2005 Nevøen til samboeren min er 10 år og han ønsker seg Magnetix til jul.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #12 Skrevet 23. november 2005 Puzzleball - 540 biter som pusles til en kule som kan henges i taket eller settes på stativ. Jordkloden eller universet som motiv. Eller Geomac
Annie Skrevet 23. november 2005 #13 Skrevet 23. november 2005 Grav frem din egen dinosaur! En murstein av gips med børste og en slags hammer. Slå løs biter og grav frem dinosaurbein som du til slutt settersammen til en dinosaur. Min sønn satt i timesvis.... syns det var helt topp!--- finnes i lekebutikker i mange ulike typer, til litt over 100 kroner. ← Hva heter leken? Heter den "Grav fram din egen dinosaur"? Får man den i lekebutikker?
Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2005 #14 Skrevet 23. november 2005 Har 5 barn i alderen 2 til 12 år. De fire eldste ønsker seg: Fotballsko, fotball, lego, mp3 spilller, playstation, roboraptor(?), bøker, brettspill og forsøk i ulike varianter. Mayamor
Gjest Piper Skrevet 24. november 2005 #16 Skrevet 24. november 2005 Selv om folk her inne kommer med mange tips, er det da virkelig barnet ditt som skal like det. Det er ikke alle som liker lege, biler, bøker og alt mulig annet som blir nevnt her inne. Derfor ville jeg spurt om barnet hadde andre ønsker enn bare spill. Kanskje du får noen bedre tips der, for barnet vet sikkert bedre hva det liker enn folk her inne.
Mini_me Skrevet 24. november 2005 #17 Skrevet 24. november 2005 På esken med dinosaurbein står det DIG-A-DINO-SKELETON www.4m-ind.com -trykk på fun science eller skriv inn dino. Da kommer du rett på produktene. :kgblunk:
Smørblomsten Skrevet 24. november 2005 #18 Skrevet 24. november 2005 Mener det var på Jernia jeg så et sånt 'Newton'-koffert til 200-300 kr. Så kan små hjerner utforske litt
aline Skrevet 24. november 2005 #19 Skrevet 24. november 2005 kanskje du kan høre litt med foreldrene også? de kan vite litt mer om hva han faktisk liker bortsett fra tv/dataspill, og hva som er ok å kjøpe til ham. at han digger gameboy, er jo ikke det samme som at han ikke liker andre leker.
Montezuma Skrevet 24. november 2005 #20 Skrevet 24. november 2005 henger meg på her, men "utvider" spørsmålet litt: jeg mangler gaveideer til gutter på 11, 13, 17 og 19. Tips mottas med takk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå