AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Hei KG Jeg er kronisk syk, og egentlig ganske”lenket” til hjemmet mitt. Har etter x antall år avfunnet meg med situasjonen, og ble ufør for noen år siden. Problemet er hvordan omgivelsene reagerer…Etter å ha besøk av en veninne kan jeg gråte og bli mer deprimert enn jeg allerede er. Får type kommentarer”du kan ikke være her så mye, alle har godt av å være sosiale, ta seg en fest etc”. Det er ingen som har mer lyst å “leve” enn meg. Men med alle sykdommene og tilstandene mine, så går ikke dette. Jeg besvimer noen ganger pga utmattelse og smerter. Enkelte dager er jeg mer på do enn i stua. Måtte slutte å kjøre bil pga svimmelhet mm. Har ødelagte knær, armer og rygg pga revmatisme og ulike skader. Ser ikke for meg at dette er forenelig med hva enkelte mener jeg skal delta på. Og nei, det er ikke kun en enkelt veninne. Det er familie, naboer, venner, bekjente, ja t.o.m en lege mente det var mulig for en som meg å drive med kampsport🙈🤨 Altså, jeg har vært i en prosess de siste 20 årene for å akseptere sykdom og finne en måte å leve på. Og i de bedre periodene er jeg mer sosial, evt går korte turer. Så jeg ligger ikke bare hjemme og synes synd på meg selv. Men kjenner at relasjonene mine gjør meg mer trist enn glad. Og det vil ikke hjelpe å søke nye. Uff det var dagens utbrudf🤭😄Ha en fin søndag💚💚💚💚💚💚 Anonymkode: 44354...658
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei KG Jeg er kronisk syk, og egentlig ganske”lenket” til hjemmet mitt. Har etter x antall år avfunnet meg med situasjonen, og ble ufør for noen år siden. Problemet er hvordan omgivelsene reagerer…Etter å ha besøk av en veninne kan jeg gråte og bli mer deprimert enn jeg allerede er. Får type kommentarer”du kan ikke være her så mye, alle har godt av å være sosiale, ta seg en fest etc”. Det er ingen som har mer lyst å “leve” enn meg. Men med alle sykdommene og tilstandene mine, så går ikke dette. Jeg besvimer noen ganger pga utmattelse og smerter. Enkelte dager er jeg mer på do enn i stua. Måtte slutte å kjøre bil pga svimmelhet mm. Har ødelagte knær, armer og rygg pga revmatisme og ulike skader. Ser ikke for meg at dette er forenelig med hva enkelte mener jeg skal delta på. Og nei, det er ikke kun en enkelt veninne. Det er familie, naboer, venner, bekjente, ja t.o.m en lege mente det var mulig for en som meg å drive med kampsport🙈🤨 Altså, jeg har vært i en prosess de siste 20 årene for å akseptere sykdom og finne en måte å leve på. Og i de bedre periodene er jeg mer sosial, evt går korte turer. Så jeg ligger ikke bare hjemme og synes synd på meg selv. Men kjenner at relasjonene mine gjør meg mer trist enn glad. Og det vil ikke hjelpe å søke nye. Uff det var dagens utbrudf🤭😄Ha en fin søndag💚💚💚💚💚💚 Anonymkode: 44354...658 Kjære deg. Føler med deg. Mange tror de vet hva som er bra for andre for de har aldri vært der selv. Og uansett så er vi forskjellig og trenger forskjellig. Alle trenger å komme seg ut litt og bevege på seg, men det vil ikke si at det som er riktig for deg om du har det tungt. Noen ganger er det godt å bare ligge hjemme og stenge verden ute. Enn å høre på hva alle andre mener du bør gjøre. Håper du får hjelp og ikke sitter der alene og har det fælt. Anonymkode: e4ce3...bac
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kjære deg. Føler med deg. Mange tror de vet hva som er bra for andre for de har aldri vært der selv. Og uansett så er vi forskjellig og trenger forskjellig. Alle trenger å komme seg ut litt og bevege på seg, men det vil ikke si at det som er riktig for deg om du har det tungt. Noen ganger er det godt å bare ligge hjemme og stenge verden ute. Enn å høre på hva alle andre mener du bør gjøre. Håper du får hjelp og ikke sitter der alene og har det fælt. Anonymkode: e4ce3...bac Får ikke noe hjelp; har henvendt meg til kommunen for å prøve å få litt praktisk hjelp. Da jeg har såpass nedsatt funksjonsevne at jeg klarer ikke tyngre renhold(skure dusj etc), skulle vært malt kledning for flere år siden. Strever økonomisk, så bare egenandelen på hjemmehjelp blir for dyrt🙈🙈🙈Ønsker ikke støttekontakt da det blir for snålt for meg😅 Jeg fikk innvilget et følgekort, men er for dårlig til å dra på div arrangement, eller reising. Og det dekker utgiftene for følgeperson, ikke meg🤨Skulle heller ønsket 50% rabatt for begge! Er også litt trett av relasjoner der JEG betaler for å motta praktisk hjelp(har skjedd ved noen akutt situasjoner), men trenger vedkommende noe fra meg er det gratis🥲Føler meg så totalt verdiløs!!!! Siden jeg er ufør skal jeg også være tilgjengelig og tilpasse meg andre hele tiden🙃 Anonymkode: 44354...658
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Stor klem til deg💜 Anonymkode: 3aa8b...cef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå