AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 hvis jeg forsøker å selge for eksempel DVD-filmer / bøker eller alt mulig dill og dall som jeg har liggende. Da kommer det vel kanskje fra femti eller hundre kroner inn på konto, eller ett par hundre kroner hver gang. Kanskje en og annen 1 000-lapp. Dette er selvfølgelig ting jeg har kjøpt selv for veldig lenge siden, og derfor ikke noe jeg burde betale noen skatter eller avgifter for hvis jeg forsøker å selge tingene videre igjen. men kan det likevel gå en slags "advarsel" hos banken, dersom man får inn flere sånne summer i løpet av relativt kort tid? Anonymkode: e1634...b41
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): hvis jeg forsøker å selge for eksempel DVD-filmer / bøker eller alt mulig dill og dall som jeg har liggende. Da kommer det vel kanskje fra femti eller hundre kroner inn på konto, eller ett par hundre kroner hver gang. Kanskje en og annen 1 000-lapp. Dette er selvfølgelig ting jeg har kjøpt selv for veldig lenge siden, og derfor ikke noe jeg burde betale noen skatter eller avgifter for hvis jeg forsøker å selge tingene videre igjen. men kan det likevel gå en slags "advarsel" hos banken, dersom man får inn flere sånne summer i løpet av relativt kort tid? Anonymkode: e1634...b41 Du har selv med jevne mellomrom (iallefall sånn i min bank/nettbank) svart på egenerklæring på om du kommer til å få penger på konto i som ikke er lønn, hvor disse pengene kommer ifra og hvor mye du forventer iløpet av et år. Om beløp du har oppgitt ikke er lavere en totalen av slike innskudd så vil det normalt ikke være noe banken ser på. Anonymkode: 07013...ef6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Så lave mengder vil neppe trigge noe som helst av alarmer, og skulle det gjøre det, er det ingen som kommer til å undersøke det. Det er helt normal og legitim oppførsel, som man vil se fra mange som for eks. selger brukte varer osv. Vipps tar jo mer og mer av, men det er stadig folk som bruker kontanter. Og etter det ble varslet at SSB skal samle inn ALL informasjon om hva vi handler med kortene våre, så tenker jeg enda flere begynner med litt kontanter igjen. Anonymkode: 8788c...206 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Trodde de fleste drev med #cashfriday nå til dags? Men jeg kan ta feil. Anonymkode: cfa49...88a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde de fleste drev med #cashfriday nå til dags? Men jeg kan ta feil. Anonymkode: cfa49...88a Du tar selvsagt feil. I alle fall i norak kontekst. Anonymkode: 30c03...372
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde de fleste drev med #cashfriday nå til dags? Men jeg kan ta feil. Anonymkode: cfa49...88a Aner ikke hva det er, så driver sikkert ikke med det. Anonymkode: 725aa...d93
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Trodde de fleste drev med #cashfriday nå til dags? Men jeg kan ta feil. Anonymkode: cfa49...88a Du tar selvfølgelig feil. De fleste normale nordmenn bruker kun kort. Anonymkode: d6faf...681
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar selvfølgelig feil. De fleste normale nordmenn bruker kun kort. Anonymkode: d6faf...681 Tror jeg kanskje hadde googlet hashtagen før jeg uttalte meg Anonymkode: b8972...125
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg kanskje hadde googlet hashtagen før jeg uttalte meg Anonymkode: b8972...125 På DuckDuckGo, regner jeg med, om man ønsker riktig info og ikke betalt svada? Anonymkode: cfa49...88a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Hva er cashfriday? Anonymkode: 97785...b12
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg kanskje hadde googlet hashtagen før jeg uttalte meg Anonymkode: b8972...125 Jeg vet hva cashfriday er fra før. Om du ønsker å høre på konspirasjonsteorier fra USA og protestere mot "korttyranniet" med å bruke kontanter på fredager eller andre dager så værsågod, men som sagt de fleste normale nordmenn gjør ikke det. Anonymkode: d6faf...681
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå