AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Del Skrevet 7. august 2022 Hei! Da har jeg nådd termindato (førstegangsfødende) og ingenting har foreløpig skjedd.. Fikk tilbud om tøying og eventuelt stripping hos Jordmor når jeg var 39+5 men takket da nei og ble enige om å avvente til etter termin. Vi satte dermed opp en ny time i morgen, da er jeg 40+4. Dere som ble tøyet/strippet rundt termindato, hvordan var det? Satte det i gang fødsel?👶🏻 Eller resulterte det bare i vonde murringer? Jeg ble selv født 14 dager over termin, og har en følelse av at frøkna i magen min ikke har spesielt lyst til å ut med det første.. Anonymkode: 8b8f7...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Del Skrevet 7. august 2022 Nr 1-ble tøyd/strippet på siste kontroll dagen før termin. Fødte 4 timer etterpå. Var da ingen tegn til fødsel lår jeg var på kontroll Nr 2-ble strippet en uke over termin. Ble lagt inn for å igangsettes, men jordmor ville prøve å strippe først. Ungen ble født to timer etterpå. Rakk aldri å settes i gang Anonymkode: c9825...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nr 1-ble tøyd/strippet på siste kontroll dagen før termin. Fødte 4 timer etterpå. Var da ingen tegn til fødsel lår jeg var på kontroll Nr 2-ble strippet en uke over termin. Ble lagt inn for å igangsettes, men jordmor ville prøve å strippe først. Ungen ble født to timer etterpå. Rakk aldri å settes i gang Anonymkode: c9825...d25 Herlig! På ne 1; sa Jordmor/Lege noe om hvor moden du var? Har forstått det slik at dersom man ikke er moden i det hele tatt så vil det ha liten effekt. Sa de noe om åpning? Anonymkode: 8b8f7...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymeBrukee Skrevet 7. august 2022 #4 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg ble strippet en onsdag, startet torsdagskveld og han var ute fredagsmorgen. Men da var jeg 9 dager på overtid. Lykke til med fødselen når den starter❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herlig! På ne 1; sa Jordmor/Lege noe om hvor moden du var? Har forstått det slik at dersom man ikke er moden i det hele tatt så vil det ha liten effekt. Sa de noe om åpning? Anonymkode: 8b8f7...905 Ja, jeg var ikke moden i det hele tatt 🙈 jeg husker hun sa at hun ikke hadde trua, og at jeg fort kunne gå lenge på overtid Anonymkode: c9825...d25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja, jeg var ikke moden i det hele tatt 🙈 jeg husker hun sa at hun ikke hadde trua, og at jeg fort kunne gå lenge på overtid Anonymkode: c9825...d25 Da krysser jeg fingrene for like raskt utfall som deg kjenner jeg😅🤞🏼 Anonymkode: 8b8f7...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Del Skrevet 7. august 2022 Ble strippet på termin dato med første barnet, var ikke tilbudt å ble bare gjennomført uten at jeg visste hva det var. Aldri igjen. Når jeg kom inn til stripping var åpningen 1 cm, de satt meg opp til stripping i 5 dager før de valgte å sende meg til et annet fødested da åpningen ikke ble større enn 2 cm på dag 5. Gynekologen som strippet meg og jordmødrene var uenige om hvor stor åpningen var og visste ikke hva de skulle gjøre og valgte derfor å sende meg en annen plass. Når jeg ringte inn om intense smerter fra dag 2-5 med stripping og ville kontrolleres ble jeg møtt med dårlig attitude og kjeft, fikk beskjed om å ta 2 paracet å sove. Smertene ble værre og værre for hver dag. Hadde fått minimalt med søvn i 5 dager og når første sykehuset ikke tok smertene seriøst prøvde jeg iherdig å finne smertelindringer i alt. Som badekar, paracet som de sa, massasje osv. men det hjalp ikke. Dagen etter på nytt sykehus (dag 6) våknet jeg med 4-5 cm åpning og lagt inn på fødestuen. Fødselen varte i 12 timer, riene var dårlige og fikk derfor rie fremkallende middel. Barnet ble født med misfarget forstervann og livmorkaken var grønn, både jeg og barnet hadde høy crp og ble satt på antibiotika kur etter fødsel. I tillegg hadde barnet svelgt barnebek inne i magen. Fikk en samtale med en lege før utsjekk fra fødeavdelingen, der jeg kunne stille spørsmål ved fødselen, jeg spurte hvorfor smertene var slik og hvorfor fostervann og morkaken var misfarget. Hun fortalte meg at det kom av at barnet mest sannsynligvis hadde blitt stresset under stripping. Så nei, aldri igjen. Har termin med nr 2 imorgen. Denne gangen har jeg gitt klar beskjed om at jeg ikke skal strippes, da jeg har fødested på samme plass der jeg ble strippet med første barnet. Er faktisk livredd, for det virker ikke som om de har kontroll på hva de gjør der. Anonymkode: 837b4...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg ble strippet på kontroll 40+3, og merket at det skjedde noe (murringer og blodig slim) noen timer senere. Vannet gikk, kl. 00.30 samme natt og babyen ble født kl. 02. Det er litt vanskelig å si noe om effekten, for det kunne jo skje når som helst uansett. Men jeg opplevde det som at det satte i gang fødselen i hvert fall. Jordmoren advarte mot kynnere, maserier og smerter som ikke førte noe sted etter en stripping, og sa at effekten av stripping var vanskelig å spå. Men jeg hadde hatt masse vonde murringer og maserier som aldri tok seg opp i flere uker, så hun mente jeg i beste fall ville ha nytte av det og i verste fall ble det ikke verre enn det alt var. Anonymkode: c3c51...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Del Skrevet 7. august 2022 Ble strippet dagen før jeg fødte, neste dag møtte jeg på sykehuset til kontroll med 6 cm åpning uten å ha hatt vondt. Begynte å gjøre vondt kanskje én time før babyen var ute. Anonymkode: ffbc1...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Del Skrevet 8. august 2022 Les om stripping. Det er ikke vitenskapelig bevist at dette hjelper for å sette i gang fødsel. I verste fall ender du bare opp med smertefulle kynnere i dagevis, i tillegg til at selve strippingen er smertefull. Anonymkode: cc281...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå