AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Jeg har samboer og vi har vært sammen i tre år. Vi er godt voksne og har voksne barn på hver vår kant. Var i et familieselskap med hans familie da svigerinnen hans plutselig sier til meg «Ja, du vet jo at du aldri blir tante til Xxx og yyy (deres barn), de har en tante (ref. samboers eks) « Jeg ble litt satt ut for jeg har aldri omtalt meg selv som tante. På julegaver har jeg skrevet hilsen Onkel Ole og Lise (aldri brukt tante). Er det ikke litt små spesielt å måtte presisere det for meg da jeg aldri har hatt en eneste tanke om at jeg skal være tante (de er i tenårene) ? Anonymkode: 29178...fbf 3 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 7. august 2022 Det var både uhøflig og ufølsomt. Sier man slikt så har man ikke de beste sosiale antennene. Flaut for henne. Anonymkode: 22994...7b7 86 1 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Selvfølgelig er det spesielt å si, hun mangler nok noen sosiale antenner. Ikke heng deg opp i det, du kan heller syntes litt synd på henne som ikke er flink sosialt. Anonymkode: 925d1...3eb 29 1
lillevill Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 For en hurpete kommentar. Kill em with kindness sier jeg. Hadde svart, hva sa du? En gang til. Hva sa du. Slik at hun må stå der å være hurpe flere ganger. Og så si at åh men de er så herlige barn. Og så bare smile. 33 1 4
Nymerïa Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Jeg hadde vært frista til å svare frekt her. "For en merkelig ting å si. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg har bedt deg være tante til barna mine heller. Er dette noe som du har gått og gnaga på lenge, Helene? Sånn siden du tar det opp uoppfordra?" 27 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 lillevill skrev (7 minutter siden): For en hurpete kommentar. Kill em with kindness sier jeg. Hadde svart, hva sa du? En gang til. Hva sa du. Slik at hun må stå der å være hurpe flere ganger. Og så si at åh men de er så herlige barn. Og så bare smile. Jeg svarte at «Nei, det vet jeg « og sa ikke noe mer….hadde lyst å komme med en litt syrlig kommentar, men gjorde det ikke…. Var akkurat som om hun måtte presisere det, ikke skjønner jeg hvorfor. Men, hun er ganske spesiell og ganske frekk i kommentarene innimellom. Anonymkode: 29178...fbf 2 2 1
lillevill Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg svarte at «Nei, det vet jeg « og sa ikke noe mer….hadde lyst å komme med en litt syrlig kommentar, men gjorde det ikke…. Var akkurat som om hun måtte presisere det, ikke skjønner jeg hvorfor. Men, hun er ganske spesiell og ganske frekk i kommentarene innimellom. Anonymkode: 29178...fbf Ikke si det, hun vil at du skal bli lei deg. Vis at du er så sterk at du ikke blir lei deg, eller bryr deg om slike kjipe kommentarer. Jeg blir jo lei meg selv av folk noen ganger, men merker at det som virkelig irriterer de frekkeste folka, er om du ikke blir såret. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Neste gang du skriver til og fra lapp, så skriver du denne gangen "fra onkel Ole og tante lise" haha tipper hun setter kaffen i halsen 🤭 Anonymkode: b7229...ab4 29 1 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Gud bedre så mange lite sosialt oppegående mennesker det finnes rundt omkring. Supermerkelig kommentar å komme med, hun må ha en skrue løs. Anonymkode: 58014...99d 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Neste gang du skriver til og fra lapp, så skriver du denne gangen "fra onkel Ole og tante lise" haha tipper hun setter kaffen i halsen 🤭 Anonymkode: b7229...ab4 😂😂Ja, kanskje jeg burde det? Nei, huff det ville nok blitt et rabalder av en annen verden… Anonymkode: 29178...fbf 11 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Her sa svigerinnen til datteren at jeg ikke ble tante før vi giftet oss. Veldig spesielt, da ungene hennes bare var 3 og 6 da jeg kom inn i familien. Mens de fortsatte å kalle mannens eks tante. Gidder ikke kaste bort tid på sånt, og er heldigvis null sjalu/ truet av eksen. Mannen var helt ferdig, og da er det greit at svigers beholder kontakten. Anonymkode: 2761e...02d 5 1
smilo Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 (endret) Noe slikt kunne min tidlgere svigerinne sagt. Hun pratet alltid uten å koble inn hjernen. Og når hun ble tatt på det så skyldte hun alltid på at hun kun var ærlig Kan føye til at jeg er heller ikke bestemor for min samboers barnebarn, selv om de kom etter jeg kom inn i bildet. Vi er "bestefar og Smilo, og det fungerer helt fint Endret 7. august 2022 av smilo tilføyelse 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 smilo skrev (2 minutter siden): Noe slikt kunne min tidlgere svigerinne sagt. Hun pratet alltid uten å koble inn hjernen. Og når hun ble tatt på det så skyldte hun alltid på at hun kun var ærlig Det kunne hun her også gjort. Hun har veldig høye tanker om seg selv, sin mor ( ja, moren) og ikke minst sine barn, de er det mest fantastiske som finnes, ingen kan noensinne måle seg med dem. De er best i absolutt alt! Mannen ( min samboers bror) tusler rundt som en tøffelhelt og blir stadig latterliggjort av både henne og barna. Så jeg er nok blitt nøye vurdert og ikke funnet verdig til å være tante til hennes barn. Anonymkode: 29178...fbf 1 3
smilo Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kunne hun her også gjort. Hun har veldig høye tanker om seg selv, sin mor ( ja, moren) og ikke minst sine barn, de er det mest fantastiske som finnes, ingen kan noensinne måle seg med dem. De er best i absolutt alt! Mannen ( min samboers bror) tusler rundt som en tøffelhelt og blir stadig latterliggjort av både henne og barna. Så jeg er nok blitt nøye vurdert og ikke funnet verdig til å være tante til hennes barn. Anonymkode: 29178...fbf Like greit å slippe å være tante, tenker jeg 😄 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Vi kaller samboeren til broren min for tante til våre barn. Verdens beste tante er hun og. ❤️ Anonymkode: 459cf...d2c 3 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 (endret) Det var en tåpelig ting å si. Endret 7. august 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Jeg mener det er barna som skal få bestemme dette. Da jeg var i tidlig tenårene fant både tante Kari og onkel Ole seg partnere. Da lot alle de voksne det være opp til oss barna å definere de nye, noe jeg satte stor pris på. Til jul fikk vi gaver fra "Kari og Per" og fra "Ole og Anne". I flere år kalte jeg dem "tante Kari og Per" og "onkel Ole og Anne". Så en dag bestemte jeg meg for at Per og Anne tydelig var en del av familien, og at jeg kjente dem like godt som enkelte andre ingiftede tanter og onkler. Deretter var de også tante og onkel for meg. Fordi "onkel Ole og tante Anne" er litt tungvint å si pleier jeg å droppe titlene i tale når jeg snakker om flere. Det gjelder uavhengig av om jeg snakker om innfødte eller ingiftede tanter og onkler. Med mine egne barn måtte jeg ta vurderingen selv de første årene. Da valgte jeg å kalle noen tante eller onkel dersom de bodde med barnets tante/onkel og hadde en relasjon til barnet. Nå som eldste er tre år kan jeg spørre barnet, og følger det han bestemmer. Anonymkode: 141a8...365 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har samboer og vi har vært sammen i tre år. Vi er godt voksne og har voksne barn på hver vår kant. Var i et familieselskap med hans familie da svigerinnen hans plutselig sier til meg «Ja, du vet jo at du aldri blir tante til Xxx og yyy (deres barn), de har en tante (ref. samboers eks) « Jeg ble litt satt ut for jeg har aldri omtalt meg selv som tante. På julegaver har jeg skrevet hilsen Onkel Ole og Lise (aldri brukt tante). Er det ikke litt små spesielt å måtte presisere det for meg da jeg aldri har hatt en eneste tanke om at jeg skal være tante (de er i tenårene) ? Anonymkode: 29178...fbf Ok. Jeg tror nok at jeg først hadde flakket litt med blikket. Og så tatt en stor, sakte slurk fra drikken min. Og så gjort en «oh, dang, hun er klin gæærn» type grimase. Og så bare gått min vei. Og nok neppe invitert henne til ting. Gale mennesker skal man holde seg unna. Livet er for kort etc. Livet er også for kort til å kjøpe og pakke inn julegaver til andres slekt. La typen ta jobben med gaver til de her folka fremover. Er han voksen nok til å ha voksne barn så er han voksen nok til å kjøpe egne julegaver. Anonymkode: 265dc...c30 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Slike møter man på gjennom livet. Jeg tenker bare jaja, det var sært. Så nevner jeg for mannen på veien hjem at om han noen gang ser/hører slike særheter med meg må han si fra. I vår familie er vi forøvrig raus med betegnelsene. Og også enkelte nære venninners barn bruker "tante". Jeg mener - blir man rikere eller lykkeligere av å spare på slikt? Eller er barna så spesielle at den nære kretsen må være nøye vurdert og kronet. Anonymkode: c406c...a90 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Slike møter man på gjennom livet. Jeg tenker bare jaja, det var sært. Så nevner jeg for mannen på veien hjem at om han noen gang ser/hører slike særheter med meg må han si fra. I vår familie er vi forøvrig raus med betegnelsene. Og også enkelte nære venninners barn bruker "tante". Jeg mener - blir man rikere eller lykkeligere av å spare på slikt? Eller er barna så spesielle at den nære kretsen må være nøye vurdert og kronet. Anonymkode: c406c...a90 Ja, jeg har ikke så mye tanker rundt det annet enn at det er en veldig spesiell ting å si. I vår familie er vi heller ikke så opptatt av titler, mine tantebarn kaller meg stort sett ved navn og ikke tante xxx, jeg er likefullt deres tante, enkelt og greit. I samboers familie er de mer opptatt av det, der er det også fille tanter og fille onkler, noe jeg nesten ikke vet hva er engang 😂 TS Anonymkode: 29178...fbf 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå