AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Har nettopp flyttet inn i et rekkehus, og nabokatten bruker tydeligvis plassen foran mitt hus som do. Han legger igjen store bæsjer, og bryr seg ikke med å dekke det til i det hele tatt. Spørsmålet mitt er hvordan jeg kan bli kvitt problemet? Og hva gjør jeg med bæsjen? Ikke lyst å fylle søppelkassa mi med den.. Det er MYE. Har prøvd salmiakk, det hadde ingen effekt. Vurderer å legge litt store stein/singel der, kan det hjelpe? Anonymkode: d7c8e...cb2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Er det et bed? Slet med det samme i vår, så jeg planter lavendel og blandet kaffegrut i jorda, problemet forsvant. Anonymkode: 23dfd...3fc 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Bruk en spade og hiv det over til naboen (kattens eier), de kan ordne opp i dritten sin selv. Anonymkode: 48aa6...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Hjortetakksalt gjorde nytten hos oss👍🏼 Anonymkode: 51435...391 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nettopp flyttet inn i et rekkehus, og nabokatten bruker tydeligvis plassen foran mitt hus som do. Han legger igjen store bæsjer, og bryr seg ikke med å dekke det til i det hele tatt. Spørsmålet mitt er hvordan jeg kan bli kvitt problemet? Og hva gjør jeg med bæsjen? Ikke lyst å fylle søppelkassa mi med den.. Det er MYE. Har prøvd salmiakk, det hadde ingen effekt. Vurderer å legge litt store stein/singel der, kan det hjelpe? Anonymkode: d7c8e...cb2 Bare et spørsmål; er du sikker på at det er fra en katt? Og ikke en hund? Bare spør, da det er uvanlig at katter gjør fra seg midte på en plass, uten mulighet for å dekke det til. Men utenom det; Salmiakk oppfordrer til mer, da salmiakk lukter litt som katteurin. Salmiakk er derfor en veldig dum ting å bruke. Har ikke mye annet å komme med som tips. Anonymkode: 3bf8c...949 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et spørsmål; er du sikker på at det er fra en katt? Og ikke en hund? Bare spør, da det er uvanlig at katter gjør fra seg midte på en plass, uten mulighet for å dekke det til. Men utenom det; Salmiakk oppfordrer til mer, da salmiakk lukter litt som katteurin. Salmiakk er derfor en veldig dum ting å bruke. Har ikke mye annet å komme med som tips. Anonymkode: 3bf8c...949 Det er ikke uvanlig at katter ikke graver over, det er bare noe katteeiere tror. Det som vil hjelpe er å legge asfalt, belegningsstein, store steiner f.eks elvestein tett (ikke singel, de elsker å bæsje i singel). Har de først funnet en favorittplass så er det nesten umulig å få de til å slutte. Jeg har selv prøvd ALT av kjerringråd og spray/pulver man får kjøpt på dyrebutikk og felleskjøpet, men ingenting får de til å slutte (annet enn det jeg har skrevet over). Anonymkode: 72878...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det et bed? Slet med det samme i vår, så jeg planter lavendel og blandet kaffegrut i jorda, problemet forsvant. Anonymkode: 23dfd...3fc Nei, ikke bed. Rett foran huset bare. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruk en spade og hiv det over til naboen (kattens eier), de kan ordne opp i dritten sin selv. Anonymkode: 48aa6...f0b Nei, eieren er en søt gammel handikappet mann, det går ikke. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjortetakksalt gjorde nytten hos oss👍🏼 Anonymkode: 51435...391 Hm, kan prøve det. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare et spørsmål; er du sikker på at det er fra en katt? Og ikke en hund? Bare spør, da det er uvanlig at katter gjør fra seg midte på en plass, uten mulighet for å dekke det til. Men utenom det; Salmiakk oppfordrer til mer, da salmiakk lukter litt som katteurin. Salmiakk er derfor en veldig dum ting å bruke. Har ikke mye annet å komme med som tips. Anonymkode: 3bf8c...949 Ja, hundre prosent sikker. Katta satte seg ned og bæsja rett foran meg. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke uvanlig at katter ikke graver over, det er bare noe katteeiere tror. Det som vil hjelpe er å legge asfalt, belegningsstein, store steiner f.eks elvestein tett (ikke singel, de elsker å bæsje i singel). Har de først funnet en favorittplass så er det nesten umulig å få de til å slutte. Jeg har selv prøvd ALT av kjerringråd og spray/pulver man får kjøpt på dyrebutikk og felleskjøpet, men ingenting får de til å slutte (annet enn det jeg har skrevet over). Anonymkode: 72878...4dd Takk, tenker jeg kan teste litt store steiner, typ elvestein. Anonymkode: d7c8e...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Salmiakk tiltrekker seg katter. Anonymkode: da584...d98
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, hundre prosent sikker. Katta satte seg ned og bæsja rett foran meg. Stå klar med vann eller vannspreder. Noen fulltreffere og katten finner seg raskt ny do. I mellomtiden kan du strø masse kaffegrut og appelsinskall da de hater det. Anonymkode: 8b2a3...035
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Salmiakk tiltrekker seg katter. Anonymkode: da584...d98 Uuups Anonymkode: d7c8e...cb2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stå klar med vann eller vannspreder. Noen fulltreffere og katten finner seg raskt ny do. I mellomtiden kan du strø masse kaffegrut og appelsinskall da de hater det. Anonymkode: 8b2a3...035 Det skal en ikke gjøre!!! Det er dyremishandling!! Anonymkode: da584...d98 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det skal en ikke gjøre!!! Det er dyremishandling!! Anonymkode: da584...d98 selvsagt gjør jeg ikke det. Anonymkode: d7c8e...cb2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Prøvde alt mulig av spray og kjerringråd. Ingenting varte lenger enn ei uke. Det slutta ikke å komme drit ved inngangspartiet før katta ble tatt av en rev. Nå har det kommet ny kattunge i huset deres, så da er det vel bare ett spørsmål om tid før det drites ned igjen Anonymkode: 9e08a...4fa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal en ikke gjøre!!! Det er dyremishandling!! Anonymkode: da584...d98 Man kjører jo naturligvis ikke på med en høytrykksspyler, men en vannskvett på katten for å føyse den unna er ikke dyremishandling nei Anonymkode: 6c73c...765 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Kjøpte et middel på Felleskjøpet, luktestoff mot katter heter det. Fungert fint på tomta enn så lenge. Må strøs utover så og så ofte. Gjort det en gang jeg da. En katt i nabolaget. Anonymkode: cf5f5...0d9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det skal en ikke gjøre!!! Det er dyremishandling!! Anonymkode: da584...d98 Er ikke katter vanntette? Anonymkode: 9e08a...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Vi hadde samme problemet så jeg dro på butikken og kjøpte mange flasker konsentrert sitronsaft (de små gule eller grønne flaskene) og flere refillposer med kvernet svart pepper. Først fjernet jeg all avføring jeg kunne finne på hele eiendommen. Deretter strødde og sprutet jeg sitron og pepper over alt hvor jeg ikke ville ha eskrementer og tissing. Særlig i blomsterbed, plantekrukker på singelen og under enkelte busker, Påførte rikelig med begge deler. Det funka gull. Det kom ikke mer avføring og kattene i området skydde de stedene som pesten pga lukta. Vi har også en katt og brukte samme triks i inneplantene. Katten holder seg unna og bruker kun kattedo (kattedo plassert ute og inne). Mye bedre og billigere løsning enn det jukset som selges i dyrebutikker og på nett (og som ikke virker). Anonymkode: 62448...300 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 Skaff deg egen katt. Anonymkode: aa5b1...53f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #19 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skaff deg egen katt. Anonymkode: aa5b1...53f Jeg har allerede en hund. Anonymkode: d7c8e...cb2
Lemonen Skrevet 8. august 2022 #20 Skrevet 8. august 2022 Har samme problemet hos oss. Naboen har heldigvis flyttet, men ikke langt nok unna til at katten ikke kommer innom en gang i blant for å gjøre sitt fornødne. I den verste perioden før de flyttet prøvde strødde vi kvernet pepper over hele tomten en periode det ikke var mye nedbør, noe som virket å fungere ei stund. Men når det regnet bort var katten tilbake. Heldigvis flyttet naboen like etterpå. Så avventer, men tenker å forsøke å strø middel mot katter man får kjøpt på felleskjøpet om det tar seg opp igjen. Enda det står på pakken det kan tiltrekke katter i en periode, siden middelet skal fungere slik at det lukter likt som territoriemarkering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå