Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på det å få gratis parterapi enn å gå privat hvor man må betale for det?

Familien min og jeg bor i indre troms, og det er begrenset med parterapi tjenester. Men får opp at det er gratis både i Narvik og Finnsnes... 

Forholdet vårt er i krise, og vi begge vil og ønsker å få det bedre, men vi vil ha de beste terapeutene. Tar ikke sjans på å snakke med noen som ikke kan hjelpe oss, for da er løpet kjørt. Har barn, og jeg vet ikke hva vi skal gjøre.... 

Anonymkode: b2948...972

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratis tilbud er forbeholdt par med barn. Kan være lang ventetid.

Privat terapi er for par uten barn. Koster fra 700-1000 kr timen. Kortere ventetid.

Anonymkode: 453d0...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha det beste av noe som helst så skjønner jeg ikke hvorfor i utgangspunktet du har bosatt deg i indre troms. 

Hva går problemene ut på? Er det i det hele tatt noe som lar seg løse ved hjelp av parterapi? Høres ut som du tror at det er terapeuten som skal løse problemet for dere. Sånn er det ikke. Terapi fungerer sjelden uans om man har problemer. Det får ikke kona til å innse hvordan hun agerer mentalt, og det får ikke mannen til å plutselig tyde kvinner og tenne noe mere på sin middelaldrende kone. 

Anonymkode: 32a9b...f67

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vel- vi skal bo her i 3 år til, så flytter vi sørover igjen. Nei, jeg skjønner at terapeuten ikke skal løse problemene våre. Det er dårlig kommunikasjon og ulike forventninger som er våre utfordringer. Og kranglemønsteret vårt- det gjentar seg konstant... Dette påvirker i stor grad vårt forhold. Håper en terapeut kan gi oss gode verktøy å jobbe med, for vi går i rask nedoverbakke nå... 

Ts

Anonymkode: b2948...972

AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret kan vel tilby gratis parterapi?

Anonymkode: 4d674...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Familievernkontoret kan vel tilby gratis parterapi?

Ser at ts skriver at de har barn - da skal Familievernkontoret kunne tilby gratis parterapi.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du vil ha det beste av noe som helst så skjønner jeg ikke hvorfor i utgangspunktet du har bosatt deg i indre troms. 

Hva går problemene ut på? Er det i det hele tatt noe som lar seg løse ved hjelp av parterapi? Høres ut som du tror at det er terapeuten som skal løse problemet for dere. Sånn er det ikke. Terapi fungerer sjelden uans om man har problemer. Det får ikke kona til å innse hvordan hun agerer mentalt, og det får ikke mannen til å plutselig tyde kvinner og tenne noe mere på sin middelaldrende kone. 

Anonymkode: 32a9b...f67

Helt uenig. Parterapi var gull for oss. Mye bedre forståelse for hverandre,bedre kommunikasjon og enklere å løse utfordringer. Det løste faktisk de fleste problemene våres, selvsagt med masse jobbing. Vi gikk på fvk foressten.  

Anonymkode: 6d951...1ab

Gjest Chroma
Skrevet

Min opplevelse er at terapeutene på familiekontoret er gode, det handler mye om kjemi. Og parterapi er alltid verdt er forsøk dersom begge ønsker det og man vil få det bedre sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

God opplevelse på Fvk, men synes det ble lenge mellom timene. Kunne tenkt med et litt mere intensivt opplegg. I vertfall 1 gang i uka. Tror det var dårlig kapasitet…men ingenting å si på terapeuten. 

Anonymkode: 240a8...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...