AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Eller hva det enn nå heter, jeg har veldig interesse for dette. Helt siden jeg var liten har jeg alltid drømt noe med jordmor eller slik, ettersom jeg har blitt eldre så har fertilitet vekket min oppmerksomhet mer. Er det noen her som vet hvor man starter? Hva slags utdanningsløp for å bli dette? Anonymkode: 36f45...2b5
Silva Pluvialis Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Fertilitetslege? Tenker du på gynekolog? Da må du først ta profesjonsstudiet i medisin som er 6 åring, og så ta 5 års spesialisering i gynekologi etterpå. 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Tvillingsjel skrev (13 minutter siden): Fertilitetslege? Tenker du på gynekolog? Da må du først ta profesjonsstudiet i medisin som er 6 åring, og så ta 5 års spesialisering i gynekologi etterpå. Ja, det er dette som er løpet. Anonymkode: 343e2...d22 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Tvillingsjel skrev (43 minutter siden): Fertilitetslege? Tenker du på gynekolog? Da må du først ta profesjonsstudiet i medisin som er 6 åring, og så ta 5 års spesialisering i gynekologi etterpå. Takk for svar🤭 regnet med at de var gynekolog men ja Anonymkode: 36f45...2b5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Tvillingsjel skrev (43 minutter siden): Fertilitetslege? Tenker du på gynekolog? Da må du først ta profesjonsstudiet i medisin som er 6 åring, og så ta 5 års spesialisering i gynekologi etterpå. Når man tar slik løp, hvordan skal jeg få tjent penger vedsinav? Hvis du vet?🫣 Anonymkode: 36f45...2b5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Du jobber ved siden av studiene? Anonymkode: 8fe36...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Når man tar slik løp, hvordan skal jeg få tjent penger vedsinav? Hvis du vet?🫣 Anonymkode: 36f45...2b5 Studielån og helgejobbing ved siden av. Anonymkode: 5c271...489
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du jobber ved siden av studiene? Anonymkode: 8fe36...f64 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Studielån og helgejobbing ved siden av. Anonymkode: 5c271...489 Glemmer å legge til at jeg har et barn som jeg har alene… så jobb vedsinav blir litt vanskelig Anonymkode: 36f45...2b5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Glemmer å legge til at jeg har et barn som jeg har alene… så jobb vedsinav blir litt vanskelig Anonymkode: 36f45...2b5 Da er det studielån du må leve på. Alternativt ta utdannelsen over flere år så du kan studere feks 50% og jobbe 50% Anonymkode: 5c271...489
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er det studielån du må leve på. Alternativt ta utdannelsen over flere år så du kan studere feks 50% og jobbe 50% Anonymkode: 5c271...489 Takk for svar🥰 Anonymkode: 36f45...2b5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Hvis du ikke klarer å finne ut av disse enkle problemstillingene selv, tror jeg du vil ha vansker med å både komme inn på og fullføre medisinstudiet. Beklager hvis det var strengt skrevet. Anonymkode: 7ea59...879 14 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er det studielån du må leve på. Alternativt ta utdannelsen over flere år så du kan studere feks 50% og jobbe 50% Anonymkode: 5c271...489 Jeg tror ikke man bare kan velge å ta medisinstudiet og spesialiseringen over lengre tid og studere 50% etter eget ønske. Anonymkode: 687c5...deb 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Glemmer å legge til at jeg har et barn som jeg har alene… så jobb vedsinav blir litt vanskelig Anonymkode: 36f45...2b5 Studiet kan man i varierende grad ta redusert, og har ganske høy belastning. Så da må du kunne overleve på studielånet og andre midler alene, hvis du ikke kan jobbe i tillegg. Hvor gammelt vil barnet være når du er ferdig med studiet? Husk at du må regne med å flytte 1-4 ganger i løpet av få år etter studiet for å få de jobbene du trenger, og at disse jobbene gjerne inkluderer vakter som går over 19 timer og kanskje også mer. For å jobbe som fertilitetslege må du stort sett være gynekolog, og det innebærer å fullføre spesialiteten med alt det innebærer av vakt og arbeidsbelastning. I løpet av disse vaktene MÅ du ha barnevakt eller barn som kan være alene hjemme. Selv om du har hjemmevakt på legevakten (eller som gynLIS, som man har noen (små)steder, kan du ikke vente på barnevakten for å rykke ut til et hjerteinfarkt på legevakten eller et hastekeisersnitt som gyn). Det er få muligheter for tilrettelegging, siden man gjerne er ganske få leger som deler på alt av vakt. Jobbe redusert er ikke vanlig. Anonymkode: eb33b...3da 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Det skal litt til for å komme inn på medisinstudiet i utgangspunktet da, så mulig du må bruke X antall år først på å forbedre karakterer og samle poeng.. Anonymkode: 523b4...ab1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Studiet kan man i varierende grad ta redusert, og har ganske høy belastning. Så da må du kunne overleve på studielånet og andre midler alene, hvis du ikke kan jobbe i tillegg. Hvor gammelt vil barnet være når du er ferdig med studiet? Husk at du må regne med å flytte 1-4 ganger i løpet av få år etter studiet for å få de jobbene du trenger, og at disse jobbene gjerne inkluderer vakter som går over 19 timer og kanskje også mer. For å jobbe som fertilitetslege må du stort sett være gynekolog, og det innebærer å fullføre spesialiteten med alt det innebærer av vakt og arbeidsbelastning. I løpet av disse vaktene MÅ du ha barnevakt eller barn som kan være alene hjemme. Selv om du har hjemmevakt på legevakten (eller som gynLIS, som man har noen (små)steder, kan du ikke vente på barnevakten for å rykke ut til et hjerteinfarkt på legevakten eller et hastekeisersnitt som gyn). Det er få muligheter for tilrettelegging, siden man gjerne er ganske få leger som deler på alt av vakt. Jobbe redusert er ikke vanlig. Anonymkode: eb33b...3da Dette. TS, gynekologi er en av spesialitetene med mest vakt, og de har også mye vakt (inkludert tilstedevakt) også etter at de var blitt overleger. IKKE bli gynekolog hvis du ikke er innstilt på dette, og har tilgang på barnevakt. Jeg vil si at det er en spesialitet som er svært lite alenemor-vennlig. Anonymkode: 97c5f...c46 1
Gjest kira87 Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Se eller les "this is going to hurt" av Adam Kay (ligger på Hbo Max), så tenker jeg at du endrer mening.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 kira87 skrev (4 minutter siden): Se eller les "this is going to hurt" av Adam Kay (ligger på Hbo Max), så tenker jeg at du endrer mening. takk for tipset, skal se den😊 ts Anonymkode: 36f45...2b5
Majer Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 (endret) Kan jobbe som bioingeniør eller sykepleier med videreutdanning i embryo der og. Vil du drifte selve klinikken ville jeg heller tatt et av disse studiene og master i ledelse, men vil du undersøke vaginaer for sykdommer og skrive ut medisinene må du være lege- og helst gynekolog. Endret 7. august 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Glemmer å legge til at jeg har et barn som jeg har alene… så jobb vedsinav blir litt vanskelig Anonymkode: 36f45...2b5 Tuller du eller? 😅🤷♀️ Vel. Jeg tror ikke dette lar seg gjennomføre, og «fertilitetslege» er gynekolog som spesialiserer seg innen feltet. De har også ansatt sykepleiere. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du ikke klarer å finne ut av disse enkle problemstillingene selv, tror jeg du vil ha vansker med å både komme inn på og fullføre medisinstudiet. Beklager hvis det var strengt skrevet. Anonymkode: 7ea59...879 Skulle til å skrive det samme. Anonymkode: 67f28...dc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå