Eplekakepåpizza Skrevet 6. august 2022 #1 Del Skrevet 6. august 2022 Noe innspill? Vil også høre fra folk med andre humanist utdanning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Del Skrevet 6. august 2022 Eplekakepåpizza skrev (6 minutter siden): Noe innspill? Vil også høre fra folk med andre humanist utdanning Kommer an på snittet ditt: Er det A eller B i snitt, så kan du gå videre til mastergrad, slik de fleste med den type grad gjør. Bachelor i historie og lignende fag er per i dag, kun til å gå videre på master. Har du C i snitt eller lavere, så er det bare å bruke den til toalettpapir, litt brutalt sagt, men sånn er det i realiteten. Anonymkode: 225db...9b8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg ville trolig gått for en master. Deretter ville jeg tatt arkivvitenskap og jobbet i arkivdepot. Alternativt ville jeg siktet meg inn mot journalistikk eller faglitterært forfatterskap. Anonymkode: 79908...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 6. august 2022 #4 Del Skrevet 6. august 2022 Fortsatt utdannelsen, vel. Hva i all verden skal du bruke en bachelor i historie til? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Del Skrevet 6. august 2022 Vil anbefale å ta master i et annet fag med mindre du er sikkert på at du vil bli lærer eller satse på akademia. Finnes noen tverrfaglige samfunnsfag som er åpent for bachelor i historie, og om du planlegger godt kan du bruke de frie studiepoengene i graden til å kvalifisere for en helt annen master. Ofte er kravet for master "bare" bachelor (i teorien hvilken som helst) + 80-90 relevante studiepoeng. Gjør forøvrig dette selv. Ble nesten at jeg fortsatte med master i historie i stedet for siden det var så spennende. Kanskje senere. 😅 Anonymkode: 835ce...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Del Skrevet 7. august 2022 Ville tatt en tverrfaglig master, for eksempel https://www.ntnu.no/web/studier-av-kunnskap-teknologi-og-samfunn-msts/studier-av-kunnskap-teknologi-og-samfunn-msts Anonymkode: 6a3c5...2a3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Del Skrevet 7. august 2022 Søkt meg inn på økonomi eller ingeniør. fint med en hobby, altså, men når en velger jobb bør en velge noe en kan leve av. Anonymkode: 41ebd...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Del Skrevet 7. august 2022 En venn av meg har en bachelorgrad i historie, og hver gang noen spør han hva man blir med en slik utdannelse svarer han "man blir historisk" 😅 Det er fint lite man kan bruke det til direkte. Anonymkode: f3759...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Del Skrevet 7. august 2022 Må vel være noe en bachelorgrad i historie kan brukes til. Jeg ser at kommunen pleier å legge ut stillinger med bachelor som krav, der er det ikke spesifikt hvilken bachelorgrad som trengs. Anonymkode: 896ab...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7. august 2022 #10 Del Skrevet 7. august 2022 Tenker bachelor i historie+ master i arkivkunnskap eller videreutdanning i bibliotek... Deretter noe it rettet. Med den kunnskapen kan du bli en flink informasjonsarkitekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Del Skrevet 8. august 2022 Du kan ta master i Fysisk Planlegging på NTNU med en bachelor i historie faktisk. Da blir man arealplanlegger, lett å få jobb. Anonymkode: 4200e...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Del Skrevet 8. august 2022 Lagt meg ned og grått. Anonymkode: d573e...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Del Skrevet 8. august 2022 Ville fortsatt å studere tror jeg. Anonymkode: 20565...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå