Gå til innhold

Er det av sine egne ein oftest får det ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eit ordtak seier - "Det er av sine egne ein skal ha det" , og  kanskje er du ein av dem som har opplevd det  slik ? 

Dette utsagnet blir ofte brukt når  det oppstår  interne familekonflikter, og familiemedlemmer  slutter å snakke saman, og de blir  uvenner.  Har hørt mange brukt utrykket "tenk hvor kjekt ein kunne hatt det" hadde det ikkje vert for denne konflikten. Er det  slik at det å bli utstøtt /uvenner  av sine egne ofte stikker følelsesmessig  langt  dypere  en det  å bli uvenner blandt kolegaer,og  i vennekretsen.? Foreldre har eit spesielt ansvar for å "holde familien samlet"  men mange foreldre kan ha kommunikasjons utfordringer, Mange foreldre   vegrer seg ofte idet lengste å holde  familieråd / styremøte saman med barna med den følge at de tar med seg noe i graven som barna aldri får svar på.  

Anonymkode: 979b9...832

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mor er en sånn person som veldig lett blir uvenner med folk, enten det er familie, venner, naboer eller kolleger. Aldri rom for misforståelser, og hun skal absolutt ikke snakke om det, bare være offer, hate og være sint med nesa i sky for hun er bedre enn dem.

Ei venninne av henne gikk forbi oss i byen en gang, småsprang, snakket opprørt på telefonen og forsvant rundt hjørnet. De fleste vil tolke det som om at noe hadde skjedd, mens moren min mente hun ignorerte henne så hun begynte å ignorere venninna og venninna skjønte ingenting. Viste seg at hun hadde oppriktig ikke sett oss, for hun var på telefonen fordi et familiemedlem hadde havnet på sykehuset og hun var på tur å haste dit(vedkommende døde). Enhver skjønner jo at hun var opprørt og ikke fikk med seg at vi gikk forbi.

Dette nytter ikke å fortelle til min mor, for hun har bestemt seg,. Hun har lignende hendelser med mange, og noe er forsåvidt også berettiget. Men å hate nabogutten i 30 år fordi han som 5-åring stjal en kvist med rips er helt latterlig. Hun har atferd som har støtt både meg og min bror fra henne, hun bytter venner like ofte som hun bytter sokker(ref. ovenfor), så min mor er veldig dårlig til å holde familien samlet:P Tror bestemor tok den rollen med seg i grava dessverre.

Om det er vondere å bli støtt ut av sin egen familie enn venner/kolleger, kommer nok an på personen. Jeg har lite og veldig konfliktfylt familie, så for meg er familie bare pes og drama. Så jeg har vel ikke blitt støtt ut men jeg har trukket meg ut selv. Bror hakk i hel. Så for meg personlig ville det nok vært verre om det var venner og kolleger som støtte meg ut. De er min familie. Jeg slekter heldigvis ikke på min mor der:P

Anonymkode: dfa97...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...