ane_luise87 Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 (endret) … Endret 29. desember 2022 av ane_luise87
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Hjelper det hvis hun sover med lyset på? Åpen dør så hun hører stemmene deres? Anonymkode: f7520...438
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Hvorfor kan dere ikke bare la henne sove på rommet deres da? Dette er åpenbart en fase, som vil gå lettere og fortere over hvis hun får tryggheten hun så åpenbart trenger. Anonymkode: ebe3d...7ee 3 2
ane_luise87 Skrevet 6. august 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hjelper det hvis hun sover med lyset på? Åpen dør så hun hører stemmene deres? Anonymkode: f7520...438 Vi har prøvd, men det fungerer ikke. Hun vil heller ikke sove i samme seng som storesøster på hennes rom, som har dobbeltseng. Kun hos oss ..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Adhd kan gi angst. Hvis medisinering, så kan det hjelpe på mørkefrykten. Anonymkode: dee37...e03
ane_luise87 Skrevet 6. august 2022 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2022 (endret) Maskinfører skrev (10 minutter siden): Kanskje hun ser noen eller noe Det kan være. Mannen min og jeg har begge hørt og opplevd en del i dette huset, men aldri fortalt det til barna. En gang kom hun løpende helt vettskremt opp fra kjelleren, for hun hadde hørt noen eller noe romstere på rommet ved siden av da hun var helt alene i kjelleren. Endret 6. august 2022 av ane_luise87 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Mitt barn vik også aldri sove alene. Adhd ja. Selv sov jeg alene og var ofte faktisk helt lammet av frykt. Tøft å sove alene når man er en følsom liten tass. Voksne er heldige som sover sammen og har kommet ovee frykten for mørke. Anonymkode: a69c8...bba 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Mitt 6åring er også mørkeredd. Han har ikke ADHD, men vi samsover, og da han må ligge så nærme meg som mulig og legger sin arm rundt meg for å sovne. Heldigvis sovner han i løpet av 10-15 min. og da flytter jeg ham på andre side av senga 😅 Anonymkode: 50631...468 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Jeg sov i mamma sin seng til jeg var 11 år gammel - hver natt. Når jeg sov i min egen seng, følte jeg meg utrygg og blottet for "angrep". Den minste lyd kunne være et spøkelse, en demon eller en innbruddstyv med mål om å drepe meg. Når man er liten, og redd, er det vanskelig å roe seg selv ned. Spesielt siden hjernen ikke er utviklet nok til å benytte seg av logikk og kjølighet i en situasjon hvor adrenalinet pumper. Jeg vil si at datteren deres bør få lov til å sove hos dere. Det kan være så skummelt å sove alene når man er liten. Anonymkode: de522...095 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 La henne sove med dere ❤️ Gi tryggheten hun søker. Dropp prinsipper og regler og kommentarer om bortskjemming, bare gi barnet den omsorgen det trenger akkurat nå. Mitt barn slet med mye mareritt, sov i sengen vår nesten hver natt frem til hun var 11 år. Da sluttet hun av seg selv. Var heller ikke noe problem å sove alene borte, var bare at når hun var hjemme så hadde hun tryggheten med oss tilgjengelig, og hvorfor skulle vi nekte henne? Anonymkode: 02d11...70c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå