AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har flyttet hjemmefra for å studere, men planen har hele tiden vært å flytte hjem igjen i et år eller to. I sommer merker jeg at noe har endret seg... Jeg ønsker mer alenetid, og synes vi i hjemmet går oppå hverandre til tider. Vi står overfor en generell prisøkning i samf. så det hadde nok vært gunstig økonomisk sett å bodd hjemme. Jeg vet med meg selv at dette dog hadde vært en utfordring. Huset er ikke all verdens, og jeg deler faktisk rom med et søsken. Jeg blir 22 i år. Har dere noen råd til en som skal flytte ut, i "ordentlig" leilighet? Anonymkode: abfcc...dc0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Det er på tide å flytte ut, for husfredens skyld. Du må finne ut av hva du har råd til, og heller leve så billig som mulig. Anonymkode: 3dd2f...178 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har flyttet hjemmefra for å studere, men planen har hele tiden vært å flytte hjem igjen i et år eller to. I sommer merker jeg at noe har endret seg... Jeg ønsker mer alenetid, og synes vi i hjemmet går oppå hverandre til tider. Vi står overfor en generell prisøkning i samf. så det hadde nok vært gunstig økonomisk sett å bodd hjemme. Jeg vet med meg selv at dette dog hadde vært en utfordring. Huset er ikke all verdens, og jeg deler faktisk rom med et søsken. Jeg blir 22 i år. Har dere noen råd til en som skal flytte ut, i "ordentlig" leilighet? Anonymkode: abfcc...dc0 Spørsmålet er vel først hvorfor du tenker å flytte hjem igjen? Anonymkode: ab6c4...32a 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Håper det ikke er dattera mi som skriver dette for jeg er lei av «barn» i huset. Det er ikke rom for voksne barn her hjemme lenger, nå vil vi endelig ha huset for oss selv! To tiår er nokkkk, jeg orker ikke være hushjelp i enda flere år. Anonymkode: 9aadb...58b 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Når du er 22 er det vel på tide å stå på egne ben. Anonymkode: b2e8f...822 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Vel gjelder ikke for alle det. kjenner flere som er 50 år og bor hos foreldrene sine. Anonymkode: a9d1a...a62
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Økonomisk så kan jeg forstå det å ville flytte hjem igjen. Men å dele rom, selv med søsken høres slitsomt ut og da hadde jeg gjort det KUN om det var krise. Hadde undersøkt kollektiv. Anonymkode: 52de9...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har flyttet hjemmefra for å studere, men planen har hele tiden vært å flytte hjem igjen i et år eller to. I sommer merker jeg at noe har endret seg... Jeg ønsker mer alenetid, og synes vi i hjemmet går oppå hverandre til tider. Vi står overfor en generell prisøkning i samf. så det hadde nok vært gunstig økonomisk sett å bodd hjemme. Jeg vet med meg selv at dette dog hadde vært en utfordring. Huset er ikke all verdens, og jeg deler faktisk rom med et søsken. Jeg blir 22 i år. Har dere noen råd til en som skal flytte ut, i "ordentlig" leilighet? Anonymkode: abfcc...dc0 Valgene dine står jo ikke mellom «bo deg ihjel» eller «bo hjemme med mor». Du bor nå trolig gratis. På et delt soverom. I en by eller bygd du muligens ikke ønsker bo i? Hva hindrer deg i å leie et rom i et bofellesskap? Da betaler du penger, ja, men du har eget rom. Og velger selv by. Eller hva med å sambo med andre slektninger enn mor og far? Feks en gammel onkel, grandonkel, bestemor eller noen som har større bolig pg ok råd men behøver eller ønsker hjelp og/eller selskap? Eller du kan sambo med en venn. Enten dere deler rom eller bare stue - du ender på samme kvaliteter i bosituasjon. For, ja, du har rett. Livet blir aldri igjen så billig som det er nå. Mange som nå lever helt ok alene bør gjøre grep for å endre livsstil til å sambo. Om 10 år er det ingen som tror at folk med dårlig betalte jobber, med dårlig råd eller folk som bare ikke evner styre økonomien bor alene i en bolig med eget kjøkken og bad. Velg hvem du deler med før omstendighetene velger det for deg. Anonymkode: d61c6...22f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Valgene dine står jo ikke mellom «bo deg ihjel» eller «bo hjemme med mor». Du bor nå trolig gratis. På et delt soverom. I en by eller bygd du muligens ikke ønsker bo i? Hva hindrer deg i å leie et rom i et bofellesskap? Da betaler du penger, ja, men du har eget rom. Og velger selv by. Eller hva med å sambo med andre slektninger enn mor og far? Feks en gammel onkel, grandonkel, bestemor eller noen som har større bolig pg ok råd men behøver eller ønsker hjelp og/eller selskap? Eller du kan sambo med en venn. Enten dere deler rom eller bare stue - du ender på samme kvaliteter i bosituasjon. For, ja, du har rett. Livet blir aldri igjen så billig som det er nå. Mange som nå lever helt ok alene bør gjøre grep for å endre livsstil til å sambo. Om 10 år er det ingen som tror at folk med dårlig betalte jobber, med dårlig råd eller folk som bare ikke evner styre økonomien bor alene i en bolig med eget kjøkken og bad. Velg hvem du deler med før omstendighetene velger det for deg. Anonymkode: d61c6...22f Hvordan vet du at om 10 år vil ingen kunne bo alene? Anonymkode: eeadc...c58 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Jeg flyttet hjemmefra som 16 åring…pga skole. Hjelpes…🙄 Anonymkode: e853e...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå