Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge hatt en drøm om å gå ut av helsevesenet og bare gjøre noe heelt annet.. :) Men tipper arbeid på kafé ikke er så godt betalt? Skjønner dette nok er helt ulikt fra plass til plass. 

Anonymkode: 7a521...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på alder, og type café. De som har nattevakten på vaféen (lager dagens varer) har veldig godt betalt, kontra de som selger. 

Anonymkode: aeee5...e02

Skrevet (endret)

Kommer an på om de følger tariff eller ei. Men det ligger vel mellom 180-210 alt etter hvilken kjede, erfaring mm. du har. 

Endret av Jaytee
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som bartender mest på kvelden men vi var cafe på dagtid. De som jobbet på kvelden hadde samme lønn som de på dagtid, jeg sluttet for 2 år siden, da hadde jeg 189 i timen. Vi var ikke kjede da, men enkeltstående cafe og jeg hadde jobbet der i 7 år. 

Anonymkode: 3dd0c...886

Gjest fransine
Skrevet (endret)

.

Endret av fransine
Skrevet
fransine skrev (3 minutter siden):

Som kafearbeider får du mindre i lønn enn det jeg får i uføretrygd 🤔

Er vel en av de bransjene som er dårligst betalt, dessverre. 

• Liker 1
Gjest fransine
Skrevet
Jaytee skrev (Akkurat nå):

Er vel en av de bransjene som er dårligst betalt, dessverre. 

Ja det er riktig. Men hvis man trives og har en lønn man føler man kan leve av, så er det det viktigste 🙂

Skrevet
7 hours ago, fransine said:

Ja det er riktig. Men hvis man trives og har en lønn man føler man kan leve av, så er det det viktigste 🙂

😂

Ja du… Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har jobbet i servering og det var et blodslit uten like. Men hvis man liker å stå i 12 timer om dagen og motta kjeft fra sjefer og kunder for luselønn, så er det jo bare å kjøre på😉

• Liker 3
Gjest fransine
Skrevet
Portia Catonis skrev (1 time siden):

😂

Ja du… Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har jobbet i servering og det var et blodslit uten like. Men hvis man liker å stå i 12 timer om dagen og motta kjeft fra sjefer og kunder for luselønn, så er det jo bare å kjøre på😉

Uff ja -  folk kan med fordel bli litt hyggeligere mot hverandre 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg heller truckførerbevis og finn deg lagerarbeid. Det er mindre slitsomt enn både helsevesen og kafé, men garantert bedre betalt enn sistnevnte.

Anonymkode: 70e2f...e9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (9 timer siden):

😂

Kjipt at du opplevde det slik. Jeg elsker å jobbe i café. Jobber fortsatt helger på den caféen jeg jobbet i som student for jeg synes det er så hyggelig. Er virkelig ikke blodslit, er bare å servere litt kaffe og småsprate med gjestene. Bare kos. 

Anonymkode: 01053...b2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres kjedelig ut. Hva med dagligvare isteden? Tjener greit der og.

Anonymkode: 1b9cf...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Ta busslappen, det er masse ledige jobber.

Anonymkode: 71c49...cf7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjipt at du opplevde det slik. Jeg elsker å jobbe i café. Jobber fortsatt helger på den caféen jeg jobbet i som student for jeg synes det er så hyggelig. Er virkelig ikke blodslit, er bare å servere litt kaffe og småsprate med gjestene. Bare kos. 

Anonymkode: 01053...b2f

Kjenner flere som jobber i café og de stortrives både med jobben og sjefen. Lønna er så som så, men når de kan gå til jobben og attpåtil trives svært godt, kommer lønna i andre rekke. 

Tror jeg også hadde elsket en sånn jobb. Nå har jeg allerede verdens beste jobb, men om jeg hadde byttet :) 

Anonymkode: accfc...aae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skaff deg heller truckførerbevis og finn deg lagerarbeid. Det er mindre slitsomt enn både helsevesen og kafé, men garantert bedre betalt enn sistnevnte.

Anonymkode: 70e2f...e9d

Støtter denne, jeg jobbet på lager og hadde 500 000 i året før skatt. Gode muligheter til høyere lønn senere og jobbe seg oppover til å bli assisterende teamleder, teamleder, avdelingssjef ect

De fleste lager sponser trucklappen

Mange starter gjennom bemanningsfirma (Manpower ect) og får etterhvert fast stilling

Anonymkode: 1768c...dc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har lenge hatt en drøm om å gå ut av helsevesenet og bare gjøre noe heelt annet.. :) Men tipper arbeid på kafé ikke er så godt betalt? Skjønner dette nok er helt ulikt fra plass til plass. 

Takk for svar💥 Har en helsefaglig bachelor. Og faktisk et fagbrev i butikkfag fra før. Det er faktisk helt sykt at lønna i butikk ikke er så mye lavere vs helsevesenet🙄

AnonymBruker
Skrevet

Med din utdannelse kan du jo få endel andre jobber da.

Men en lagerjobb tjener man greit på, der kan du få litt fysisk aktivitet også- Bra for kropp og sjel.

Tariffen hos grossist er 242,62kr. Som fast ansatt tjener man noe mer, over 450k+.

Anonymkode: d6475...08e

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner flere som jobber i café og de stortrives både med jobben og sjefen. Lønna er så som så, men når de kan gå til jobben og attpåtil trives svært godt, kommer lønna i andre rekke. 

Tror jeg også hadde elsket en sånn jobb. Nå har jeg allerede verdens beste jobb, men om jeg hadde byttet :) 

Anonymkode: accfc...aae

Selvfølgelig finnes det folk som trives med å jobbe på café, og arbeidspresset varierer selvsagt med hvilket type sted det er. 😊

Mitt hovedproblem med å ha en «enkel» jobb var i grunn ikke jobben i seg selv, men at jeg ikke fikk brukt hodet.. Følte at jeg visnet innvendig og ble dummere🫥.. Da var faktisk lagerarbeid å foretrekke, for da kunne jeg høre på lydbøker og podcaster samtidig. Og jeg har aldri vært så sterk som jeg var da😜

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være kjempekult jobb det! Og fin erfaring uansett. Kanskje 370.000-600.000. 

Anonymkode: 2902f...ab7

AnonymBruker
Skrevet
fransine skrev (På 6.8.2022 den 22.48):

Som kafearbeider får du mindre i lønn enn det jeg får i uføretrygd 🤔

Herregud egt! Stakkars arbeidere… 

Anonymkode: 5df11...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...