Gå til innhold

Tråkket over for 2 mnd siden, fortsatt vondt i foten. Bør jeg gå til lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så vondt i foten, og det blir ikke bedre. Jeg tråkket over for et par måneder siden men kjenner jeg har fortsatt vondt. Trodde det var pga jeg generelt går mye men nå lurer jeg på om det er noe mer. Er det fastlegen jeg kontakter? Ber jeg om å få røntgen? Eller en annen type lege? Jeg har helseforsikring så kan bruke Volvat etc for å slippe køen til fastlegen, de bruker jo 100 år. 

Får jo ikke trent eller noe sånn som det er nå :( Usikker på om noe er brukket, men mest sannsynlig ikke. Jeg klarer jo å gå men kjenner smerten sitter på siden av foten. 

Anonymkode: ed222...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde smerter i over et år etter jeg tråkket over. Det går seg til. Jeg ville uansett tatt en tur til legen hvis jeg var deg.

Anonymkode: 4106d...753

Skrevet

Fastleger kan ikke en dritt om den typer skader. Kontakt idrettslege eller fysio.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ville jeg gått til legen med dette. Hvis du får arrvev kan du få feil vinkel i muskulaturen som strekker seg oppover mot ryggen og du kan få ryggsmerter og nakkesmerter om noen år. 

Anonymkode: b41d6...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå privat, ta et bilde av skade.

Offentlige er helt håpløse generelt.

Pass også på hvordan du bruker foten din. Ikke løp etc.

Anonymkode: a32b8...558

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med foten i over 6 måneder da jeg hadde et skikkelig overtråkk. Ikke så mye lege får gjort, fysio er bedre. 

Anonymkode: 9b6f9...f32

AnonymBruker
Skrevet

Bruk helseforsikring til å få fysio. En dyktig fysio kan finne ut av hvor stor skaden er, gi deg øvelser og råd om taping. Jeg hadde samme utfordring, overtråkk som ikke ble bra. Fysio fant ut at jeg hadde både leddbåndsskade og seneskade. Seneskade tar lenger tid å bli bra. Jeg fikk gode råd rundt bruk av foten og taping, som hjalp godt.

Anonymkode: a4a5c...a06

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke en fysioterapeut skrive henvisning til MR eller røntgen? De kunne ikke det før, måtte vel ha videreutdanning som manuellterapeut.

Når jeg hadde et overtråkk som ikke ble bra, fikk jeg henvisning fra fastlege som jeg sendte videre til forsikringsselskapet. Fikk raskt time til mr/røntgen.

Hvis du har lang ventetid hos fastlege er kanskje ikke det et alternativ. Men må du ikke ha en henvisning for å få dekket behandling av helseforsikring? Dekker den legetime hos Volvat for å få henvisning? 

Du har antageligvis gratis videokonsultasjon med lege gjennom helseforsikring, men aner ikke om de kan skrive henvisning. 

Anonymkode: a98df...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...