Gå til innhold

Har du noen gang "skadet" baby uten at det var med vilje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huff, er det bare meg som er så klønete? Har klart å stange babyens hode ut av bilsete, truffet med en leke i øye og litt sånne ting.

Hvordan kan baby vite at jeg ikke gjør slikt med vilje?

Anonymkode: 9b84d...d58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Babyen er nok ikke smart nok til å vite at man kan gjøre onde ting med vilje engang. Å være klønete kan skje hvem som helst. Trøst deg med det. Så lenge du gir omsorg, og evt behandling, etterpå, er alt som det skal.

Anonymkode: c56b7...c38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel om at du møter babyen med ro, trygghet og trøst etterpå. ❤️

Anonymkode: 7193a...351

• Liker 1
Skrevet

Mange ganger. Dog ikke noe alvorlig, men har blant annet poket babyen i øyet ved et uhell, dunket ham på vei inn i bilstolen, mistet ned noe som traff ham osv. Jeg plukker ham opp og koser og sier at mamma er såå lei seg, stakkars lille gullet. Tror han skjønner det, for han elsker meg fremdeles 😅 

Alle disse tingene har skjedd nylig da, etter fylte 1. Jeg tok i ham med silkehansker første året, men som alle foreldre vet er de vanskeligere å håndtere jo større de blir - og uhell skjer nok alle foreldre vil jeg tro. Så lenge man tar de forholdsregler man kan og gjør sitt beste, så kan man ha god samvittighet mener jeg. 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Heh ja, jeg var så dum at jeg festet hundekobbelet i barnevogna. Så slapp jeg taket i vogna for et eller annet, hunden dro i kobbelet og vogna velta😬 Babyens fall ble dempet av insektsnettet og ble ikke skadet, men jeg følte meg selvsagt elendig over det.

Anonymkode: 52800...ad5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg. Jeg skulle ta ut en asjett fra skapet, mens jeg hadde babyen på armen, husker ikke hvor gammel hun var men hun kunne ikke gå enda, kanskje et sted mellom 6-9 mnd .. Uansett, det lå en mindre asjett på den asjetten som jeg skulle ha tak i, som jeg ikke så, og den falt ned å traff hun i pannen å lagde et stort hakk 😓😓😓😓😓😓😓 Vi dro på legevakten hvor hun måtte sy noen sting, husker ikke hvor mange .. Hun er 16 år nå, og lever i beste velgående iallfall 😅

Anonymkode: 9ed69...ad6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarte å slå hodet borti en dørkarm 😬 hørtes nok verre ut en det var (ble ingen merker) men mammahjertet fikk verdens dårligste samvittighet 😭 lille gråt nok mer av at hu skvatt. 

Anonymkode: 0a1a6...e2f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klippa litt hud da jeg skulle klippe negler, slik at hun begynte å blø litt. Hun var hel rundt 3 måneder gammel. Jeg tror jeg grein like mye som henne, følte meg som verdens verste mor etterpå. 

Hun er bare syv måneder nå, så regner med at det kommer flere slike uhell fremover. Men tipper at første gang føles verst ut. 

Anonymkode: 6e7b0...3df

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg satte liksom standarden allerede under fødselen. Han hadde fått sånn elektrode-greie på hodet som jeg drev og dro i når jeg hadde stormrier og ikke var helt til stede i verden. Den hovne blåveisen der forsvant ikke helt før han var flere måneder gammel. 😂

Anonymkode: 80f82...25a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarte å slå hodet i en murstolpe på vei inn i bilen når hun var noen uker. 

Anonymkode: 8c378...50e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klemte den bittelille foten hans i døra da jeg skulle lukke den. Refleksen var å ta i litt ekstra siden døra var så vrien å få lukket... 😭

Anonymkode: d0e8a...cc2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg beit fingeren hans, litt for ordentlig. Det var i fasa då han var veldig fasinert av tenner og ville stadig kjenne på tennene mine. Så dreiv vi å tulla og "leikebeit" i lufta mens han lo, og plutseleg var der ein finger i munnen når eg beit. Skikkelig teit, men shit happens! Det gjekk fint etter litt trøst, men mammahjertet kjem aldri til å gløyme følelsen av å tygge til på fingeren hans! 😱

Anonymkode: df188...0cb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jada 😅 dunket hodet bort i dørkarmen, kløp huden på låret til eldste i glidelåsen på pysjen (var redd glidelåser en stund etterpå 🙈), klarte å klippe litt av huden på fingeren under negleklipp (hun sprella og satt så urolig) og klemte fingeren til yngste i kjøkkenskuffa. Den var plutselig der 😅 gått bra med begge to. 

Anonymkode: fd754...76d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg klippa litt hud da jeg skulle klippe negler, slik at hun begynte å blø litt. Hun var hel rundt 3 måneder gammel. Jeg tror jeg grein like mye som henne, følte meg som verdens verste mor etterpå. 

Hun er bare syv måneder nå, så regner med at det kommer flere slike uhell fremover. Men tipper at første gang føles verst ut. 

Anonymkode: 6e7b0...3df

Samme her! Fy søren så vondt det gjorde i mammahjertet 💔 Han var 3 mnd da det skjedde og er 4 mnd nå, og nå er det bare faren som klipper neglene hans.

Anonymkode: 1d101...2cc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Klemt huden da jeg skulle kneppe bodyen på skulderen, dunket borti dørkarm både på siden og oppe, åpnet en dør som babyen satt like innenfor slik at han ble dyttet litt i. Sist, men ikke minst så ble det et fall fra stellebordet.

Anonymkode: 70f4f...188

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...