AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har asperger, og har det på den måten at jeg trives best sammen med de som jeg kjenner best, som jeg er trygg på, som jeg har kjent lenge, som jeg har vært mye sammen med, som jeg har snakket mye med om alle ting... For da kan jeg være meg selv, og føle på frihet til å være meg selv, for de kjenner meg jo, og vet hvordan jeg er! Når det gjelder andre mennesker, som bekjente, eller mindre nære venner, føler jeg at stressnivået stiger visst jeg treffer på dem, f.eks. på butikken! Når det gjelder ukjente får jeg av og til "prestasjonsangst"! Jeg liker å være mye alene, men pga. de sosiale behovene, som alle mennesker har, liker jeg å ta tlf. til noen av de nærmeste hver dag + gå på besøk eller å få besøk f.eks. et par dager i uken! Det er jo viktig å få de sosiale behovene tilfredsstilt, og så kan vi ha det kjekt sammen, som f.eks. å spise god mat! Jeg forstår ikke ting som har med det sosiale livet å gjøre (alt mulig!), som alle andre forstår! Så jeg er "blind" i forhold til forskjellig som har med det sosiale å gjøre (empati, kroppsspråk, kommunikasjon, sosiale spilleregler, normer, osv.)! Jeg blir ofte "stresset" i sosiale situasjoner! Jeg er ikke normal! Selvstendig? Både ja og nei! Er mye kunnskap jeg mangler om alt som er viktig i livet! Noen andre med (eller uten) asperger som kjenner seg igjen i noe? Anonymkode: 6e0b1...1d4 1
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har asperger, og har det på den måten at jeg trives best sammen med de som jeg kjenner best, som jeg er trygg på, som jeg har kjent lenge, som jeg har vært mye sammen med, som jeg har snakket mye med om alle ting... For da kan jeg være meg selv, og føle på frihet til å være meg selv, for de kjenner meg jo, og vet hvordan jeg er! Når det gjelder andre mennesker, som bekjente, eller mindre nære venner, føler jeg at stressnivået stiger visst jeg treffer på dem, f.eks. på butikken! Når det gjelder ukjente får jeg av og til "prestasjonsangst"! Jeg liker å være mye alene, men pga. de sosiale behovene, som alle mennesker har, liker jeg å ta tlf. til noen av de nærmeste hver dag + gå på besøk eller å få besøk f.eks. et par dager i uken! Det er jo viktig å få de sosiale behovene tilfredsstilt, og så kan vi ha det kjekt sammen, som f.eks. å spise god mat! Jeg forstår ikke ting som har med det sosiale livet å gjøre (alt mulig!), som alle andre forstår! Så jeg er "blind" i forhold til forskjellig som har med det sosiale å gjøre (empati, kroppsspråk, kommunikasjon, sosiale spilleregler, normer, osv.)! Jeg blir ofte "stresset" i sosiale situasjoner! Jeg er ikke normal! Selvstendig? Både ja og nei! Er mye kunnskap jeg mangler om alt som er viktig i livet! Noen andre med (eller uten) asperger som kjenner seg igjen i noe? Anonymkode: 6e0b1...1d4 Dette er helt vanlig å kjenne på hvis man har asperger.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 fransine skrev (19 minutter siden): Dette er helt vanlig å kjenne på hvis man har asperger. Det er godt Kvinneguiden har deg som kan bekrefte slike selvfølgeligheter. Anonymkode: 1b32b...ccd
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er godt Kvinneguiden har deg som kan bekrefte slike selvfølgeligheter. Anonymkode: 1b32b...ccd Hva er problemet ditt?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Asperger selv. Kjenner på akkurat de samme tingene. Stortrives i trygge sosiale settinger (med folk jeg kjenner godt som familie eller veldig nære venner), men blir usikker med en gang det er folk jeg er mer utrygg på. Er da stille og syns det er vanskelig å snakke. Har slitt med ensomhet samtidig som jeg trives mye i eget selskap, men er ofte misunnelig på folk som klarer det sosiale bedre enn meg Anonymkode: 98505...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Jeg kjenner en med asperger, men jeg har ikke asperger selv. Jeg kjenner ofte på akkurat det samme selv, og skulle ønske at han jeg kjenner som har asperger kunne forstått akkurat dette. Anonymkode: 983ad...8ea
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har asperger, og har det på den måten at jeg trives best sammen med de som jeg kjenner best, som jeg er trygg på, som jeg har kjent lenge, som jeg har vært mye sammen med, som jeg har snakket mye med om alle ting... For da kan jeg være meg selv, og føle på frihet til å være meg selv, for de kjenner meg jo, og vet hvordan jeg er! Når det gjelder andre mennesker, som bekjente, eller mindre nære venner, føler jeg at stressnivået stiger visst jeg treffer på dem, f.eks. på butikken! Når det gjelder ukjente får jeg av og til "prestasjonsangst"! Jeg liker å være mye alene, men pga. de sosiale behovene, som alle mennesker har, liker jeg å ta tlf. til noen av de nærmeste hver dag + gå på besøk eller å få besøk f.eks. et par dager i uken! Det er jo viktig å få de sosiale behovene tilfredsstilt, og så kan vi ha det kjekt sammen, som f.eks. å spise god mat! Jeg forstår ikke ting som har med det sosiale livet å gjøre (alt mulig!), som alle andre forstår! Så jeg er "blind" i forhold til forskjellig som har med det sosiale å gjøre (empati, kroppsspråk, kommunikasjon, sosiale spilleregler, normer, osv.)! Jeg blir ofte "stresset" i sosiale situasjoner! Jeg er ikke normal! Selvstendig? Både ja og nei! Er mye kunnskap jeg mangler om alt som er viktig i livet! Noen andre med (eller uten) asperger som kjenner seg igjen i noe? Anonymkode: 6e0b1...1d4 Jeg har det sånn. Jeg liker å være mye alene samtidig som jeg trenger å møte folk iblant, men det må være de jeg er trygge på. Jeg har alltid vært veldig dårlig på å kommunisere med andre, også de jeg kjenner godt. Tenker på å si hvordan jeg føler det og har det osv. Jeg syns det er vanskelig å sosialisere meg med andre mennesker. Anonymkode: 2248c...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har asperger, og har det på den måten at jeg trives best sammen med de som jeg kjenner best, som jeg er trygg på, som jeg har kjent lenge, som jeg har vært mye sammen med, som jeg har snakket mye med om alle ting... For da kan jeg være meg selv, og føle på frihet til å være meg selv, for de kjenner meg jo, og vet hvordan jeg er! Når det gjelder andre mennesker, som bekjente, eller mindre nære venner, føler jeg at stressnivået stiger visst jeg treffer på dem, f.eks. på butikken! Når det gjelder ukjente får jeg av og til "prestasjonsangst"! Jeg liker å være mye alene, men pga. de sosiale behovene, som alle mennesker har, liker jeg å ta tlf. til noen av de nærmeste hver dag + gå på besøk eller å få besøk f.eks. et par dager i uken! Det er jo viktig å få de sosiale behovene tilfredsstilt, og så kan vi ha det kjekt sammen, som f.eks. å spise god mat! Jeg forstår ikke ting som har med det sosiale livet å gjøre (alt mulig!), som alle andre forstår! Så jeg er "blind" i forhold til forskjellig som har med det sosiale å gjøre (empati, kroppsspråk, kommunikasjon, sosiale spilleregler, normer, osv.)! Jeg blir ofte "stresset" i sosiale situasjoner! Jeg er ikke normal! Selvstendig? Både ja og nei! Er mye kunnskap jeg mangler om alt som er viktig i livet! Noen andre med (eller uten) asperger som kjenner seg igjen i noe? Anonymkode: 6e0b1...1d4 Ja, akkurat sånn er det. Bortsett fra at jeg ikke får tilfredsstilt sosiale behov. Er helt alene året rundt. Anonymkode: 836d8...151 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå