Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sur, så må bare avreagere litt. Er jeg dramatisk som reagerer på dette?

Kommer hjem etter en lang dag på jobb. Samboer skulle henge med en kompis idag da jeg jobba kveld, men mer ante jeg ikke. Så ble litt overraska over at de var hjemme hos oss når jeg kom hjem uten å ha fått beskjed. Men verst er måten samboer oppfører seg på. Sier såvidt hei, enser meg knapt og virker som han tøffer seg veldig. Når vi ble alene sier han til meg at jeg må være gjestfri mot "gjesten vår". Så ser jeg plutselig en overnattingsbag, og det viser seg at vedkommende skal sove over fordi de skal tidlig på et arrangement i nærheten. ingen beskjed. jeg blir stående som et naut som ikke vet noe og som må late som alt er fint. Har ingenting i mot noe av dette så lenge jeg får beskjed og blir behandlet bra i eget hjem...

Anonymkode: 16162...c42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er så sur, så må bare avreagere litt. Er jeg dramatisk som reagerer på dette?

Kommer hjem etter en lang dag på jobb. Samboer skulle henge med en kompis idag da jeg jobba kveld, men mer ante jeg ikke. Så ble litt overraska over at de var hjemme hos oss når jeg kom hjem uten å ha fått beskjed. Men verst er måten samboer oppfører seg på. Sier såvidt hei, enser meg knapt og virker som han tøffer seg veldig. Når vi ble alene sier han til meg at jeg må være gjestfri mot "gjesten vår". Så ser jeg plutselig en overnattingsbag, og det viser seg at vedkommende skal sove over fordi de skal tidlig på et arrangement i nærheten. ingen beskjed. jeg blir stående som et naut som ikke vet noe og som må late som alt er fint. Har ingenting i mot noe av dette så lenge jeg får beskjed og blir behandlet bra i eget hjem...

Så si det tiln.. Er vel ikke morra hans heller

Anonymkode: 97a85...490

Skrevet

Nei, du overreagerer ikke. Man skal selvfølgelig bli behandlet med respekt, og han bør selvfølgelig gi beskjed hvis man plutselig får overnattingsgjester. Respektløst slik jeg ser det.

Ville tatt en alvorsprat, det er ikke greit å behandle deg på denne måten.

• Liker 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med overnattingsbesøk selv om jeg ikke har fått beskjed, men jeg hadde sagt fra om samboer hadde oppført seg ufint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så si det tiln.. Er vel ikke morra hans heller

Anonymkode: 97a85...490

tror du misforstår. Spm var ikke om jeg skulle si noe "tiln", men ønsket objektive synspunkt da vi alle vet at man kan la seg rive med av følelsene sine

Gjest Abendstern
Skrevet

Det med overnattingen hadde vært uaktuelt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert å bli behandlet dårlig, at han ikke enset meg osv, det er det jeg reagerer mest på her.

At han ikke sa fra om overnattingen er jo også veldig rart når man er samboer, selvfølgelig skal man gjøre det.

Hva er det som driver han egentlig, er han sånn usikker tulling som er opptatt av å vise kameratene at han er sjefen i huset?

Anonymkode: f6b73...606

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde blitt sur selv!
Han må lære seg å kommunisere, hvis ikke --> bytt han ut.
Kommunikasjon er såååå viktig

Skrevet

Hvis du bytter rolle med samboern din, hadde saken vært den samme da?

AnonymBruker
Skrevet

Overnatting og besøk uten at jeg vet om det er selvsagt ok (såfremst det ikke er hver helg). Men den oppførselen der er ikke ok. 

Anonymkode: af408...fff

AnonymBruker
Skrevet

I en nødssituasjon, som "rakk ikke flyet, toget, bussen" eller lignende, er det ikke noe problem å re opp en seng på gjesterommet helt spontant, men å unnlate å fortelle at en kamerat skal overnatte når det har vært planlagt at de skal ut på noe sammen, det blir noe annet. Jeg vil gjerne ha beskjed om sånt en stund før, så kan jeg ordne rommet, kjøpe inn ekstra til mat/kos osv.

Reagerer på den barnslige oppførselen til kjæresten din. En som tøffet seg på min bekostning på den måten, ville fått høre det. Han prøver nok å imponere som sjefen i huset, og ved å kue deg. Hvis du ikke tar opp slik oppførsel med ham, vil han fortsette med det. Ville ha revurdert en slik kjæreste, det du beskriver er et lite sympatisk trekk ved ham.

Anonymkode: a4b43...f44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset så hadde vi SELVSAGT hørt på forhånd med den andre om det var greit med overnattingsgjester! Som regel hadde det jo det. Men bare av respekt for den andre og det å forberede den andre, så hadde vi gjort det! Og så er vi selvsagt hyggelig mot hverandre selv om vi har besøk 🤬 Han kompisen var sikkert flau over samboeren din sin oppførsel om han er en normal voksen mann.

Anonymkode: 11191...209

AnonymBruker
Skrevet

Synes du overreagerer ja

Anonymkode: 9b44c...a95

• Liker 1
Skrevet

Vennine til kona som er kvar hos oss, når jeg kommer på jobb. Ikke noen problemer. Så lenge vi ikke hadde planer som blir "ødelagt" av det.

Vennine til kona som overnatter, aldri noe problem.

Hvis kona overser meg når hun er med enn vennine, skal mye til hvis det skal være et problem.

Krav om at jeg skal være en god vert samtidig som jeg blir oversett. Det kravet hadde jeg oversett, og sagt "god natt" å lagt meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, syns ikke du overreagerer. Jeg syns du burde forvente å få beskjed om at det er besøk som skal overnatte

Anonymkode: 22943...d13

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din skal såklart ikke behandle deg dårlig, men det gir deg ingen rett til å behandle vennen hans dårlig. Noe må du ha gjort for at samboeren din tok deg til side og ba deg være grei med gjesten.

Anonymkode: 76eef...ce7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...