AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg lurer oppriktig på hva som er galt med meg. Jeg unner samboeren min, søstrene mine&co og foreldrene mine alt godt og hadde dødd for de. Men jeg har de siste årene lagt merke til at jeg liksom håper at det skal skjære seg litt for folk, og da til og med nære venninner. Når de ringer med problemer er jeg støttende og kommer med råd mens jeg innerst ikke mener det. Jeg har også lagt merke til at hvis folk jeg har på f.eks Instagram legger ut at de venter på prøvesvar som kan snu livet opp ned blir jeg nesten skuffet hvis de får et bra resultat.. Det er akkurat som jeg ønsker andre å ha det litt vondt og kjipt. Jeg aner ikke hvordan dette begynte, men jeg tror det kanskje kan ha sammenheng med at jeg generelt har møtt mye motstand i livet selv med sykdom, påfølgende dårlig økonomi og at jeg dermed ikke er på det stedet i livet jeg skulle ønske nå. Vil ikke være en sånn person og skjønner heller ikke hvordan jeg har blitt sånn.. Anonymkode: 65f0e...ffa 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Det høres ut som at du har mye å bearbeide, og kunne trengt å snakke med noen. Dette skjer fordi du ikke har det bra med deg selv. ❤️ Anonymkode: d03ae...c36 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Høres ut som du er sjalu på at andre har det bra og slikt. Fordi du ikke har det så godt selv, og det skjønner jeg. Er slik selv og det å høre at andre og har ting å slite med er litt godt og, for da er en ikke alene om det. Du trenger noen å snakke med. Anonymkode: 5ae60...463
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ut som du er sjalu på at andre har det bra og slikt. Fordi du ikke har det så godt selv, og det skjønner jeg. Er slik selv og det å høre at andre og har ting å slite med er litt godt og, for da er en ikke alene om det. Du trenger noen å snakke med. Anonymkode: 5ae60...463 Nei. Hun er ikke sjalu. Ønsket om at det skal gå dårlig for andre skyldes at dette gir en slags følelse av å ta vekk noe av smerten hun selv bærer. Det føles litt mindre vondt å slite selv, om man ser at andre også sliter. Anonymkode: 7613d...383 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg kan også finne på å tenke sånn. Men så innser jeg etter 10 sekunder at det bare er tull å tenke sånn. Har også vært igjennom mye av det samme som deg, og tenker at hadde jeg gjort noen andre valg her i livet, så hadde mye vært annerledes og jeg hadde hatt færre bekymringer. Men nå har jeg valgt som jeg har gjort, og har aktivt valgt å være positivt og se på det gode i livet mitt. Dermed unner jeg også andre godt. Når jeg bare får tenkt meg litt om.😅🙈 Anonymkode: 64125...09d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Jeg ønsker ikke andre noe vondt, men må innrømme at til tider blir jeg veldig trigget av i-landsproblemer, når jeg selv er til tider suicidal pga smerter og problemer😌 Anonymkode: 17fce...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Å ønske at andre skal slite gjør at du føler deg mer likestilt med de andre. om du sliter økonomisk mens bestevenninnen din har mye penger, blir du glad om huset deres brenner til grunne uten forsikring.. da får hun det like kjipt som deg- tankegang. Problemet med en slik tankegang er at du vil bli ensom og støte venner og bekjente fra deg. Det eneste du kan gjøre for å bli lykkelig er å ta tak i eget liv, og gjøre noe med det du kan gjøre noe med. Anonymkode: 9c017...667 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Må advare om at dette ofte skinner lett i gjennom, TS. Man merker når venner ikke unner en noe bra, og det kan ødelegge vennskap. Så jeg hadde søkt hjelp om du ikke får snudd tankegangen selv ❤️ Anonymkode: ee6e7...fe1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Det høres ut som trådstarter er bitter over at eget liv ikke er bra, og derfor ikke vil andre vel. Nå sier ikke ts så mye om egen sykdom, men tenker følgende: -Om det er en varig sykdom, så anbefaler jeg å akseptere situasjonen du er i, det er første bud for å kunne føle seg bedre. Deretter forsøke å finne seg realistiske mål ut fra sin egen situasjon. Er man kronisk syk og er ufør, så er det liksom ikke realistisk med nytt hus og hyttekjøp. Kanskje noe oppussing er mer realistisk? -Om det er sykdom som ts er ferdig med, så handler det om å ta tak i eget liv. Mange møter motgang i løpet av livet, i stedet for å tenke på det, så bruk heller din energi på å skape deg selv et eget liv. Anonymkode: 1e9a7...61c
Gjest Villfisker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 (endret) Det er nok noe å jobbe med. Da jeg først leste tråden tenkte jeg «Da fortjener du ikke noe godt selv heller». Men når jeg leste innlegget ditt, så jeg at det ikke var slik som jeg først oppfattet overskriften din. Vi har alle ting vi ønsker var annerledes, og livet er ikke rettferdig. Noe de som vokser opp nå kunne hatt godt av å lære seg. Sier ikke at det gjelder deg, men alt for mange vokser opp og får belønninger uten å fortjene det. Det tror jeg er med på å skape urealistiske forventninger til livet. Dermed må man lære ting mye hardere senere. Du vet uansett at tankegangen er feil, og da har du evne til å sette ord på den, og jobbe med den. Jeg tror ikke det er så unormalt å ha tenkt litt i den retningen for noen av oss i løpet av livet heller. Endret 8. august 2022 av Villfisker
Hengebuksvinet Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det høres ut som trådstarter er bitter over at eget liv ikke er bra, og derfor ikke vil andre vel. Nå sier ikke ts så mye om egen sykdom, men tenker følgende: -Om det er en varig sykdom, så anbefaler jeg å akseptere situasjonen du er i, det er første bud for å kunne føle seg bedre. Deretter forsøke å finne seg realistiske mål ut fra sin egen situasjon. Er man kronisk syk og er ufør, så er det liksom ikke realistisk med nytt hus og hyttekjøp. Kanskje noe oppussing er mer realistisk? -Om det er sykdom som ts er ferdig med, så handler det om å ta tak i eget liv. Mange møter motgang i løpet av livet, i stedet for å tenke på det, så bruk heller din energi på å skape deg selv et eget liv. Anonymkode: 1e9a7...61c Enig. Viktig å sette seg nye mål. Trenger ikke være noe stort, men alle mennesker trenger å føle at de klarer noe. Finner du mening i eget liv, unner du også andre mennesker gode opplevelser. Du er ikke slem, har bare satt deg fast i et litt dårlig mønster.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 21.28): Jeg lurer oppriktig på hva som er galt med meg. Jeg unner samboeren min, søstrene mine&co og foreldrene mine alt godt og hadde dødd for de. Men jeg har de siste årene lagt merke til at jeg liksom håper at det skal skjære seg litt for folk, og da til og med nære venninner. Når de ringer med problemer er jeg støttende og kommer med råd mens jeg innerst ikke mener det. Jeg har også lagt merke til at hvis folk jeg har på f.eks Instagram legger ut at de venter på prøvesvar som kan snu livet opp ned blir jeg nesten skuffet hvis de får et bra resultat.. Det er akkurat som jeg ønsker andre å ha det litt vondt og kjipt. Jeg aner ikke hvordan dette begynte, men jeg tror det kanskje kan ha sammenheng med at jeg generelt har møtt mye motstand i livet selv med sykdom, påfølgende dårlig økonomi og at jeg dermed ikke er på det stedet i livet jeg skulle ønske nå. Vil ikke være en sånn person og skjønner heller ikke hvordan jeg har blitt sånn.. Anonymkode: 65f0e...ffa TS, det kan være mange grunner til dette. Hvis du vil kan du jo prøve deg på å snakke med en psykolog om det. De kan jo psykologi og kan hjelpe deg med å forstå hvorfor det er sånn for deg. Men jeg synes det er viktig å nevne at du selv virker å se på dette som problematisk og vil ikke være sånn. Det tyder jo på at du faktisk unner folk at gode ting skjer, tross alt. Selv om du sliter med enkelte negative følelser rundt det! Kan det være noe sjalusi? Jeg kjenner meg i alle fall litt igjen i det selv noen ganger. Men man har kommet veldig langt hvis man har anerkjent at man kjenner på det, er man er klar over at det ikke er noe konstruktivt og tar et oppgjør med egne følelser. Jeg kan kjenne på sjalusi ovenfor andres lykke, men jeg vet at det ikke er bra, fordi enda dypere så vil jeg jo at alle skal ha det bra samme hva jeg har/mangler selv. Anonymkode: 3c64d...814 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Da ville jeg heller ha meldt meg ut av vennskapet enn å jatta med, med dårlige hensikter. Prøv å ta et oppgjør med deg selv, men ta avstand om du ikke talker andres glede. Det er ikke fair for dem å ha sånne venner! Anonymkode: ebfb1...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå