AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 skal lage hvit saus til fiskebollene, men husker ikke hvor mye potetstappe man tilsette for å få den tykkere. Noen som vet? finner ingenting når jeg prøver å google det Anonymkode: 2a1cf...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Bruk da jevning fremfor potetstappe, mye bedre. Anonymkode: 63399...881 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Potetstappe i hvit saus? Tuller du? Bruk jevning. Anonymkode: 73fdb...542 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Jeg googlet "hvit saus oppskrift" og fant bl.a. denne: https://www.tine.no/oppskrifter/sauser-og-dressinger/varme-sauser-og-dressinger/hvit-saus Anonymkode: 03bb9...6e1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Har aldri hørt om å tilsette potetstappe i hvit saus jeg😅🙈 2ss smør 2 ss Hvetemel 5 dl melk Salt, pepper og muskatnøtt etter smak. Gjerne 1/2 ts av hver. Denne følger jeg Anonymkode: 90d8a...a4a 2
Kaisamaia Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): skal lage hvit saus til fiskebollene, men husker ikke hvor mye potetstappe man tilsette for å få den tykkere. Noen som vet? finner ingenting når jeg prøver å google det Anonymkode: 2a1cf...3fe Hvis du har rett forhold med smør, mel og melk, så skal den bli tykk nok. ❤️ Følg en oppskrift om du er usikker. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Endte med å droppe hele middagen. Men ja foreldrene mine lagde alltid all saus med potetstappe i. Blir en veldig god smak av det. Men har aldri sett eller lest om at andre har hatt det oppi. Kanskje det bare var noe vi gjorde i våres familie? Kan forresten huske at venner av meg som spiste hos oss på besøk når jeg var mindre alltid kommenterte på at sausene våres var annerledes enn i de var vandt med. Nå gir jo det litt mening da 😅 Anonymkode: 2a1cf...3fe 3
spinner Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Å jevne med potetmospulver er et gammelt kokketriks. Det brukes hvis du skal tykne en varm saus eller i en gryterett da potetmospulveret kan tilsettes i varm væske. Hvit saus lages med meljevning. Minst like mye smør som mel. 3
Summeer Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Jeg bruker potermospulver til å tykne saus og supper om de er for tynne. Drysser rett oppi og røres ut. Tykner på få minutter uten klumper! (Men hvitsaus lages av mel, smør og melk altså) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå