Gå til innhold

Nytt kjøleskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får meg nytt kjøleskap på Tirsdag og lurer på hva jeg gjør med maten i det gamle kjøleskapet før jeg flytter den over dit? Kjøleskap må vel stå i fire timer før bruk? Jeg har ikke kjølebag og har ikke mulighet til å kjøpe noe mer før jeg får lønn igjen? Noen tips?

Anonymkode: 4c492...008

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får meg nytt kjøleskap på Tirsdag og lurer på hva jeg gjør med maten i det gamle kjøleskapet før jeg flytter den over dit? Kjøleskap må vel stå i fire timer før bruk? Jeg har ikke kjølebag og har ikke mulighet til å kjøpe noe mer før jeg får lønn igjen? Noen tips?

Hvis du har frysedel på det gamle kjøleskapet kan du fryse ned noen fryseposer med vann og legge sammen med maten du tar fra det gamle kjøleskapet. F.eks. legge det i en stor gryte eller en balje, bøtte e.l. 

Eller bruke fryseelementer om du har. Legg så noe tett over så kulden holder seg der. 

Anonymkode: e55ca...4aa

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Pakk maten inn i dynen din, den isolerer og holder maten kald.

AnonymBruker
Skrevet

Legg noe fra fryseboksen i det gamle, koble det fra og la maten ligger der inne uten at du åpner skapet frem til det nye er klar til bruk. Kjøleskap skal klare holde mat kaldt noen timer i tilfelle strømbrudd, så lenge man ikke slipper kulda ut 

.

Anonymkode: 835fa...2d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Legg noe fra fryseboksen i det gamle, koble det fra og la maten ligger der inne uten at du åpner skapet frem til det nye er klar til bruk. Kjøleskap skal klare holde mat kaldt noen timer i tilfelle strømbrudd, så lenge man ikke slipper kulda ut 

.

Anonymkode: 835fa...2d5

Takk for tips 😊Men Får det nye på døra og de tar med seg det gamle, så det blir vanskelig desverre…

Skrevet

Hiv det over i det nye kjøleskapet. Det trenger ikke være tomt mens det kjøles ned

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fyll noen flasker halvfulle med vann og frys. Pakk inn maten i rene håndklær/ullpledd/dyne + fryste flasker.

Isolasjon + kulde holder maten kald kjempelenge!

Anonymkode: a6dfd...0ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle jo ikke spørsmålstegn foran før jeg får lønn igjen. Skrev litt fort.

AnonymBruker
Skrevet

Spis opp mest mulig av det som er i kjøle- og frysedelen. Og så kan du vel alliere deg med en nabo, og spørre om å få lov å ha maten i deres kjøleskap/fryser de fire timene?

Men det beste er minst mulig å kjøleskapet når det nye kommer.

Anonymkode: c91fc...d1c

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spis opp mest mulig av det som er i kjøle- og frysedelen. Og så kan du vel alliere deg med en nabo, og spørre om å få lov å ha maten i deres kjøleskap/fryser de fire timene?

Men det beste er minst mulig å kjøleskapet når det nye kommer.

Anonymkode: c91fc...d1c

Det er ikke nødvendig å spise opp mest mulig av maten, det er bare å pakke den inn i dyna. Det har jeg gjort mange ganger når jeg avrimet fryseboksen i mitt forrige kjøleskap. Funket som bare det.

Endret av Anonym Brukar0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...