AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Barnefar tåler ikke barneskrik og han blir så sint og ugjenkjennelig i disse hendelsene. Han klapper også til sønnen vår hvis han tar hånden ned og klør seg på tissen sin før han rekker å vaske han der. Han klapper til han på hånden og roper høyt at han skal slutte. Og hvis han ikke ligger stille ved bleieskift klapper han til han (ikke hardt) på rompa. Jeg kjenner jeg får en stor klump i magen ved disse hendelsene og nå må jeg "gripe inn". Hvordan skal jeg starte? Sønnen vår har akkurat fylt 1 år. Vi er ikke gift. Anonymkode: 041fc...f14 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Far kan ikke være alene med barnet. Dette er vold og du bør kontakte politiet. Han slår jo barnet! 31 1 12
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Gjør det samme mot far og fortell han at det aldri er greit å oppføre seg slik. Hverken mot store eller små! Anonymkode: 602e8...7cf 5
AnonymBruker 42 Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Går selvsagt ut ifra at dette er "rage bait", men om itte : Bra jobba! Du har klart å pådra deg barn med noen som er TOTALT uskikket til å være pappa... 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Ikke litt greit en gang, ta dette opp med helsesykepleier på helsestasjon. Så tar dere det dærfra. Han må faktisk skjønne at man ikke gjør sånnt Anonymkode: c9ac6...ffb 3 1 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Han er jo voldelig mot barnet, dette må du ikke akseptere. Barnet kan risikere å få store traumer.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Foreslår at du snakker med han når han er rolig og ungen sover. Så sier du at det han gjør med barnet når han er sint og irritert gjør deg ukomfortabel. Det er irrelevant at "klappsingen" ikke gjør vondt. Det er en type fysisk avstraffelse som man drev med i gamledager og som ikke er greit i dag. Du kan jo nevne at offentlige institusjoner, som barnehage, anser det som grunnlag for bekymringsmelding til barnevernet. Vist han virker mottakelig for kritikken under samtalen gjør du avtale med han om at du skal minne han på det neste gang han blir irritert på barnet. Vist han ikke er mottakelig sier du at du drar om han ikke slutter. Det ville jeg i hvert fall gjort. Anonymkode: c85ca...7fa 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Det er mishandling , du må ikke la far være alene med barnet under noen omstendigheter. Ville tatt dette opp med HS. Anonymkode: ecd96...6e1 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 Ja, nå må du gripe inn. At barnefar har så kort lunte og klapser til å roper til en ettåring som er urolig ved bleieskift er veldig alvorlig. Da tåler han virkelig altfor lite, farlig lite. Det er ikke lenge til sønnen din gjør "verre" ting enn å ligge urolig. Å gå og vente på hvordan far vil håndtere sinnet sitt da, er omsorgssvikt. Du ser jo allerede hvor lista ligger og det er lite sannsynlig barnefar plutselig blir mer tålmodig. Du og barnet risikerer eskalering av vold og omsorgssvikt og de psykiske skadene vil kunne bli uopprettelige. Ikke ta den risikoen. Dere trenger hjelp asap. Du kan ringe og snakke med barnevernet eller du kan be helsestasjonen om en time til samtale. Kanskje noen andre her har andre gode råd og. Fasiten er ikke å umiddelbart forlate ham, du må få dokumentert via helsestasjon e.l. hva som foregår. Anonymkode: de091...20e 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Når de er små så SKAL de lære om kroppen. Ettåringen min peker på magen sin, på nesa si, han kan dra seg i tissen når han sitter i badekaret å si «diss», det er helt naturlig. Når vi skifter bleie så peker han gjerne på tissen sin å sier «den?», så svarer jeg «ja der er tissemannen din». Det er overhodet ikke ok å klappe bort hånda og skrike til et så lite barn, eller barn i det hele tatt for den saks skyld. Dette må du snakke med mannen din om, og fortsetter det så hadde jeg faktisk blitt redd. Helt seriøst. Det er ikke normalt å reagere som mannen din. Anonymkode: 85450...033 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Dette er mishandling. Anonymkode: 2694b...206 1 1
Boblerone Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 Håper dette er tull. Men om ikke; far må få hjelp med en gang. Om han ikke forstår at det han gjør er galt og skadelig, har du ikke noe annet valg enn å ikke la barnet være med far. Far må gå inn for å jobbe med å mestre sinnet sitt og åpen for å lære hvordan han kan være en forelder. Det han gjør nå er ulovlig. Og grunnen til at det er ulovlig er fordi han skader sønnen deres psykisk. Og for å gjøre skadene minst mulig må du handle NÅ. For noe skade har mest sannsynlig allerede skjedd og du må stanse dette så fort som mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker 42 skrev (42 minutter siden): Går selvsagt ut ifra at dette er "rage bait", men om itte : Bra jobba! Du har klart å pådra deg barn med noen som er TOTALT uskikket til å være pappa... Hva er rage bait? Denne meldingen er virkelig, jeg bare ønsker å være anonym akkurat nå. Jeg skal selvsagt snakke barnefar om dette når han er rolig og uthvilt fra jobben (han jobber turnus og 6 dager i uken) Jeg tror han kommer til å bli ordentlig forbannet og gå ifra oss, så jeg forbereder meg mentalt på det. Anonymkode: 041fc...f14 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 Dette er som de andre over skriver, vold og kan kun skade. Det må du få ham til å slutte med, enten ved samtale, at du gjøt det samme eller kobler inn helsesøster. Han må ikke være alene med ingen og ikke skifte på ham. Men jeg må si jeg blir bekymret for mer enn bare dette. Far viser jo totalt mangel på psykologisk innsikt og omsorg for små barn, og det vil vise seg på mange måter så jeg synes du skal ta dette ved roten og koble inn helsesøster. Din mann trenger grunnleggende opplæring. Anonymkode: 3db86...85f 4
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2022 #15 Skrevet 6. august 2022 Boblerone skrev (1 minutt siden): Håper dette er tull. Men om ikke; far må få hjelp med en gang. Om han ikke forstår at det han gjør er galt og skadelig, har du ikke noe annet valg enn å ikke la barnet være med far. Far må gå inn for å jobbe med å mestre sinnet sitt og åpen for å lære hvordan han kan være en forelder. Det han gjør nå er ulovlig. Og grunnen til at det er ulovlig er fordi han skader sønnen deres psykisk. Og for å gjøre skadene minst mulig må du handle NÅ. For noe skade har mest sannsynlig allerede skjedd og du må stanse dette så fort som mulig. Jeg håper TS kontakter barnevernet og politiet i dag. Jeg har allerede tipset Kripos med skjermdump. Folk kan gjerne hyle opp med at jeg overreagerer, men det blåser jeg i. Dette er barnemishandling som bør anmeldes. 3 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2022 #16 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er rage bait? Denne meldingen er virkelig, jeg bare ønsker å være anonym akkurat nå. Jeg skal selvsagt snakke barnefar om dette når han er rolig og uthvilt fra jobben (han jobber turnus og 6 dager i uken) Jeg tror han kommer til å bli ordentlig forbannet og gå ifra oss, så jeg forbereder meg mentalt på det. Anonymkode: 041fc...f14 Nei. Du skal ikke snakke med barnefar. Han vil ikke endre seg, men vil kanskje heller forsøke å slette spor og bevis. Det du skal gjøre er å kontakte barnevernet og politiet og be om at det opprettes straffesak. Endret 6. august 2022 av Tvillingsjel 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #17 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er rage bait? Denne meldingen er virkelig, jeg bare ønsker å være anonym akkurat nå. Jeg skal selvsagt snakke barnefar om dette når han er rolig og uthvilt fra jobben (han jobber turnus og 6 dager i uken) Jeg tror han kommer til å bli ordentlig forbannet og gå ifra oss, så jeg forbereder meg mentalt på det. Anonymkode: 041fc...f14 Da må han ikke få omsorg før gutten er stor nok til å si fra om ting. Lykke til ❤️ Bra gutten har en mor som tar ansvar. Anonymkode: 3db86...85f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #18 Skrevet 6. august 2022 Boblerone skrev (1 minutt siden): Håper dette er tull. Men om ikke; far må få hjelp med en gang. Om han ikke forstår at det han gjør er galt og skadelig, har du ikke noe annet valg enn å ikke la barnet være med far. Far må gå inn for å jobbe med å mestre sinnet sitt og åpen for å lære hvordan han kan være en forelder. Det han gjør nå er ulovlig. Og grunnen til at det er ulovlig er fordi han skader sønnen deres psykisk. Og for å gjøre skadene minst mulig må du handle NÅ. For noe skade har mest sannsynlig allerede skjedd og du må stanse dette så fort som mulig. Dette er ingen tulle meldingen og som jeg skrev som svar på om dette var rage bait så er det ikke det (jeg vet ikke hva rage bait er). Jeg forbereder meg mentalt på at han går ifra oss når jeg tar opp dette i morgen. Anonymkode: 041fc...f14 1
Boblerone Skrevet 6. august 2022 #19 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er rage bait? Denne meldingen er virkelig, jeg bare ønsker å være anonym akkurat nå. Jeg skal selvsagt snakke barnefar om dette når han er rolig og uthvilt fra jobben (han jobber turnus og 6 dager i uken) Jeg tror han kommer til å bli ordentlig forbannet og gå ifra oss, så jeg forbereder meg mentalt på det. Anonymkode: 041fc...f14 Dette er ikke noe som kan vente. At du ikke sa noe eller pakket sammen sakene første gangen det skjedde, er for meg uforståelig. Jeg mener ikke at du nødvendigvis må slå opp med han, men å bo med ham når han slår barnet deres hadde jeg ALDRI gjort. Du bør ikke mentalt forberede deg på at han går fra dere. Du bør mentalt forberede deg på å forlate HAM. Og nei. Ikke vent. 3
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2022 #20 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ingen tulle meldingen og som jeg skrev som svar på om dette var rage bait så er det ikke det (jeg vet ikke hva rage bait er). Jeg forbereder meg mentalt på at han går ifra oss når jeg tar opp dette i morgen. Anonymkode: 041fc...f14 Du går til politiet - NÅ! Du venter ikke til i morgen. Og ikke til du får snakket med ham. Den biten kan politiet ta seg av. Endret 6. august 2022 av Tvillingsjel 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå