Gå til innhold

Er det ok å dusje hver dag visst man trener hver dag, og er det ok med shampo annenhver dag, og annenhver dag uten shampo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best?

Anonymkode: 13918...67e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: aab28...8af

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være ok å dusje hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ok. Bare korte dusjer, håper jeg. 

Anonymkode: d883d...506

AnonymBruker
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (49 minutter siden):

Hvorfor skulle det ikke være ok å dusje hver dag?

Varmt vann og såpen fjerne hudens lag av naturlige oljer. Dette kan gi både tørr og kløende hud.

Anonymkode: 8bfc8...ca5

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Varmt vann og såpen fjerne hudens lag av naturlige oljer. Dette kan gi både tørr og kløende hud.

Ts har ikke skrevet noe om at h*n har tørr og kløende hud 🤷‍♀️

Skrevet

Hvis huden din tåler det kan du dusje så ofte du vil.  Min hud tåler mye mer om sommeren enn om vinteren.  Trenger ikke smøre meg hver dag etter dusj på sommer men må det etter nesten hver dusj på vinter da jeg klør mye.  Håret kan også vaskes så ofte du vil så sant du tåler det.  Er du tørr er det faktisk varmt vann i seg selv som er det mest uttørkende for huden og det hjelper derfor ikke så mye å bruke milde såper eller å bruke mindre såpe. Det lureste er korte dusjer og ikke for varmt vann.  Jeg bruker bare såpe der det trengs på vinter men blir like tørr for det. Hjelper ikke med dusjolje osv. heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man må ikke dusje i varmt vann. Jeg bruker bare kaldt. Ubehagelig? Ja. Men mye billigere og bedre for både miljø og hud. 

Skrevet

Dusj så ofte du vil! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...