AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har nå sagt at jeg vil skilles. Har slitt lenge, vært i terapi, men føler at ingenting endrer seg og at vi har flere dårlige dager enn gode. Vi har to barn i barneskolealder, har derfor holdt ut lenger enn om vi var barnløse, men vil ikke at barna skal vokse opp med voksne som viser så lite omsorg og kjærlighet for hverandre. Men han er bare sint og sur, kaller meg et dårlig menneske (fordi jeg ikke slutter å mase, på ting jeg gjerne skulle sluttet å mase om - han er bare ikke i stand til å endre seg, ta hensyn etc). Hva gjør jeg når han ikke vil skilles eller noe? Jeg eier mer enn ham av felles bolig, men 50/50 av hytte. Hvordan få ham Tim å fulle ut separasjonspapirene? Og særlig; vi må jo flytte fra hverandre, men hvordan når han ikke vil? Han går bare rundt og smeller med dører, er så sint og sur at jeg blir litt bekymret og redd. Bolig må selges (jeg eier litt større andel enn ham). Men han vil ikke løfte en finger, heller ikke møte banken alene for å få eget finansieringsbevis. Hvordan får man dette gjennomført da? Anonymkode: 7d888...556
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nå sagt at jeg vil skilles. Har slitt lenge, vært i terapi, men føler at ingenting endrer seg og at vi har flere dårlige dager enn gode. Vi har to barn i barneskolealder, har derfor holdt ut lenger enn om vi var barnløse, men vil ikke at barna skal vokse opp med voksne som viser så lite omsorg og kjærlighet for hverandre. Men han er bare sint og sur, kaller meg et dårlig menneske (fordi jeg ikke slutter å mase, på ting jeg gjerne skulle sluttet å mase om - han er bare ikke i stand til å endre seg, ta hensyn etc). Hva gjør jeg når han ikke vil skilles eller noe? Jeg eier mer enn ham av felles bolig, men 50/50 av hytte. Hvordan få ham Tim å fulle ut separasjonspapirene? Og særlig; vi må jo flytte fra hverandre, men hvordan når han ikke vil? Han går bare rundt og smeller med dører, er så sint og sur at jeg blir litt bekymret og redd. Bolig må selges (jeg eier litt større andel enn ham). Men han vil ikke løfte en finger, heller ikke møte banken alene for å få eget finansieringsbevis. Hvordan får man dette gjennomført da? Anonymkode: 7d888...556 Du kan fylle ut separasjonspapirer bare du. Han vil bli kontaktet, og hvis han ikke fyller ut så vil til slutt seperasjonen bli innvilget likevel. Ellers så må du bare kontakte advokat for å få hjelp angående fordeling av eiendeler osv.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 Møter han heller ikke hos FVK? Anonymkode: 8e803...405
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Har du lest litt her: https://www.skilsmisse.net/separasjon/ektefelle-underskrift-separasjon.html Mange gode råd på den nettsiden. Håper det løser seg for deg. ❤️ Anonymkode: 97238...198 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Møter han heller ikke hos FVK? Anonymkode: 8e803...405 Jo, mens vi skulle jobbe med forholdet. Men har ikke kontaktet de etter at jeg landet på valget, etter noen episoder gjennom ferien som viste at samtalene på FVK var bortkastet. Nå når jeg sier at det ikke går lenger og vi må lage en plan og samarbeid både nå og til barna er store, bare går han (til et annet rom eller ut og er borte lenge) og nekter å snakke, bare sier slikt som at jeg er ond, jeg bare klager, blir aldri fornøyd. Jeg prøver å si at vi bare er for ulike, uten at det gjør oss til dårlige personer, og at vi nå må fokusere på samarbeid om barna. (selv om jeg synes han har tedd seg dårlig gjennom lang tid, fått alt servert og tatt alt for gitt - men å si det vil bare gjøre vondt verre). Får begynne med sep papirene, selv om vi bor sammen, og bestille megler for verdivurdering og håpe han endrer holdning. For jeg kan ikke klare alt selv med salg om han setter kjepper i hjulene og når jeg har barn og jobb å ivareta også. Men hva gjør jeg om han fortsetter å nekte? Anonymkode: 7d888...556
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du lest litt her: https://www.skilsmisse.net/separasjon/ektefelle-underskrift-separasjon.html Mange gode råd på den nettsiden. Håper det løser seg for deg. ❤️ Anonymkode: 97238...198 Tusen takk Anonymkode: 7d888...556
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jo, mens vi skulle jobbe med forholdet. Men har ikke kontaktet de etter at jeg landet på valget, etter noen episoder gjennom ferien som viste at samtalene på FVK var bortkastet. Nå når jeg sier at det ikke går lenger og vi må lage en plan og samarbeid både nå og til barna er store, bare går han (til et annet rom eller ut og er borte lenge) og nekter å snakke, bare sier slikt som at jeg er ond, jeg bare klager, blir aldri fornøyd. Jeg prøver å si at vi bare er for ulike, uten at det gjør oss til dårlige personer, og at vi nå må fokusere på samarbeid om barna. (selv om jeg synes han har tedd seg dårlig gjennom lang tid, fått alt servert og tatt alt for gitt - men å si det vil bare gjøre vondt verre). Får begynne med sep papirene, selv om vi bor sammen, og bestille megler for verdivurdering og håpe han endrer holdning. For jeg kan ikke klare alt selv med salg om han setter kjepper i hjulene og når jeg har barn og jobb å ivareta også. Men hva gjør jeg om han fortsetter å nekte? Anonymkode: 7d888...556 Ta kontakt med advokat så fort som mulig som hjelper deg videre i prosessen. Hvis ikke kommer du til å slite deg ut av trassingen hans...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 fransine skrev (5 minutter siden): Ta kontakt med advokat så fort som mulig som hjelper deg videre i prosessen. Hvis ikke kommer du til å slite deg ut av trassingen hans... Ser bare for meg at det blir veldig dyrt og vil trenge hver krone, men om det er eneste utvei, så er det vel bare å ta den støyten. Men hva gjør de som bare ikke har råd? Skilsmisse er dyrt nok mht å skulle reetablere seg og dekke alle kostnader i husholdningen videre på en inntekt.. Anonymkode: 7d888...556
Gjest fransine Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 19.47): Ser bare for meg at det blir veldig dyrt og vil trenge hver krone, men om det er eneste utvei, så er det vel bare å ta den støyten. Men hva gjør de som bare ikke har råd? Skilsmisse er dyrt nok mht å skulle reetablere seg og dekke alle kostnader i husholdningen videre på en inntekt.. Anonymkode: 7d888...556 Noen advokater tilbyr 1 gratis time for vurdering av saken. Ellers så finnes det noen jusstudenter (husker ikke hva det heter)som hjelper gratis. Vi har ordningen med fri rettshjelp i tillegg, men da må man tjene så lite så det er sikkert ikke aktuelt for deg. Dessverre så fungerer rettssystemet slik at man enten må ha veldig lite penger eller veldig mye penger for å få juridisk hjelp, og det er en stor svakhet i systemet. kan du ha noe dekning om rettshjelp via innboforsikringen din? Vet ikke om skilsmisse er et av de områdene som dekkes da... Håper det ordner seg for deg og barna, det er tøft å stå i dette ❤ Endret 8. oktober 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 For guds skyld, hold deg langt unna jusstudenter. De blir overkjørt hvis din mann velger å investere i en advokat som har spesialisert seg i skillsmisserett. Det gjelder forøvrig ikke bare skillsmisserett. Jusstudenter er bortkastet tid, samme hva. Anonymkode: 67a10...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For guds skyld, hold deg langt unna jusstudenter. De blir overkjørt hvis din mann velger å investere i en advokat som har spesialisert seg i skillsmisserett. Det gjelder forøvrig ikke bare skillsmisserett. Jusstudenter er bortkastet tid, samme hva. Anonymkode: 67a10...1e3 Nå har ikke han økonomi til det, men enig i at jusstudenter er risikabelt og ikke aktuelt her. Har vært borti uerfarne advokater i jobbsammenheng og det straffer seg. Ts Anonymkode: 7d888...556
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjør jeg når han ikke vil skilles eller noe? Jeg eier mer enn ham av felles bolig, men 50/50 av hytte. Hvordan få ham Tim å fulle ut separasjonspapirene? Og særlig; vi må jo flytte fra hverandre, men hvordan når han ikke vil? Han går bare rundt og smeller med dører, er så sint og sur at jeg blir litt bekymret og redd. Bolig må selges (jeg eier litt større andel enn ham). Men han vil ikke løfte en finger, heller ikke møte banken alene for å få eget finansieringsbevis. Hvordan får man dette gjennomført da? Anonymkode: 7d888...556 Det velger han selv om han vil. Dere blir separert uansett, så lenge han ikke "går til sak" mot din søknad om separasjon. Bolig får dere verdivurdering på. Så enten selges den eller du kjøper ham ut. Anonymkode: 7984d...9fb 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det velger han selv om han vil. Dere blir separert uansett, så lenge han ikke "går til sak" mot din søknad om separasjon. Bolig får dere verdivurdering på. Så enten selges den eller du kjøper ham ut. Anonymkode: 7984d...9fb Det forstår jeg selvsagt ref innlegg over, men når han ikke vil? Jeg vil selvsagt engasjere megler, men hvordan holde visning og gjennomføre når den andre setter seg på bakbena? Kan kjøpe ham ut først i teorien, men når han ikke vil selge blir det umulig å bli enige om pris og få ham til å signere. Men får kontakte advokat. Anonymkode: 7d888...556
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #14 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det forstår jeg selvsagt ref innlegg over, men når han ikke vil? Jeg vil selvsagt engasjere megler, men hvordan holde visning og gjennomføre når den andre setter seg på bakbena? Kan kjøpe ham ut først i teorien, men når han ikke vil selge blir det umulig å bli enige om pris og få ham til å signere. Men får kontakte advokat. Anonymkode: 7d888...556 Hvis han ikke vil utkjøp og ikke vil selge på markedet, kan du i siste instans få retten til å vedta tvangssalg med bakgrunn i at han ikke vil eller klarer å gjennomføre oppgjør. Inntil videre må dere fordele utgifter når en av dere flytter ut. Anonymkode: 7984d...9fb 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Det forstår jeg selvsagt ref innlegg over, men når han ikke vil? Jeg vil selvsagt engasjere megler, men hvordan holde visning og gjennomføre når den andre setter seg på bakbena? Kan kjøpe ham ut først i teorien, men når han ikke vil selge blir det umulig å bli enige om pris og få ham til å signere. Anonymkode: 7d888...556 Du kan begjære boligen tvangssolgt, det kan han ikke forhindre. Anonymkode: 362ca...f03 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Jeg skilte meg fra en som ikke ville skilles. Psykisk og fysisk voldelig. Brukte advokat. Og da han nektet å signere på skilsmisse et år etter at jeg tok ut separasjon, ble han oppsøkt av offentlig tjenestemann (politi?) som fikk signaturen. Lånte penger av min mor til advokat, og betalte henne tilbake da jeg fikk oppgjøret. Anonymkode: 03c31...b24 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Man blir skilt selv om man ikke vil signere papirer, da bare "forkynner" de skilsmissen. Anonymkode: 7984d...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå