Gå til innhold

Tømming av Cinderella comfort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi låner en hytte og eierne sitter på fly og er ikke tilgjengelige.
Hytta har et Cinderella comfort forbrenningstoalett. Det må tømmes. Det står i bruksanvisningen at dette må gjøres når forbrenning er ferdig. Men den blir jo ikke ferdig. Er 2,5 timer siden noen var på do. Vi har små barn her, som ikke akkurat kan vente i mange timer når de først må. Nummer to er lite hyggelig å gjøre ute.
Er det virkelig ingen mulighet til å få tømt toalettet? Virker jo typ håpløst...

Håper noen kan gi meg et svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et sånn toalett kan vel brukes av en hel familie i minst en uke før det trenger å tømmes. Var det ikke tømt før dere kom? 

Men den metallboksen som skal tas ut må bli kald nok først. Det tar fort noen timer (3-4?) etter siste forbrenning. 

Anonymkode: 3f5dc...3b1

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et sånn toalett kan vel brukes av en hel familie i minst en uke før det trenger å tømmes. Var det ikke tømt før dere kom? 

Men den metallboksen som skal tas ut må bli kald nok først. Det tar fort noen timer (3-4?) etter siste forbrenning. 

Anonymkode: 3f5dc...3b1

Vi var her først sammen med eierne, så dro de. Kan absolutt ikke klandre dem for dette. 

Skrevet

Den trenger ikke være helt 100 % kald. Men forbrenningen må være avsluttet. Obs askeskuffen kan være ganske så varm.

Skrevet
Viktualia skrev (Akkurat nå):

Den trenger ikke være helt 100 % kald. Men forbrenningen må være avsluttet. Obs askeskuffen kan være ganske så varm.

Men hva gjør jeg når den aldri blir ferdig? Det er jo ikke normalt at en familie ikke har noen som går på do på 6 timer (eller enda mer, som det ser ut nå) 

Vel vel... Ser ikke ut til at jeg får andre svar enn det jeg allerede klarte å lese meg til. Jeg ville vite om det gikk an å stoppe den på noe annet vis, for noe er jo åpenbart feil. 

Jeg trenger ikke henvisning til bruksanvisning, da jeg fint klarer å lese den selv. 😊

Skrevet

Du kan prøve å resette den ved å trykke på «dra-ned-knappen » i 8 sekunder til du ser den restarter. 

Men hvis dere er mange kan det godt være den har mye å brenne opp. Et tips kan være å be herrene om å tisse ute hvis det er terreng til det. 

• Liker 1
Skrevet
Viktualia skrev (3 minutter siden):

Du kan prøve å resette den ved å trykke på «dra-ned-knappen » i 8 sekunder til du ser den restarter. 

Men hvis dere er mange kan det godt være den har mye å brenne opp. Et tips kan være å be herrene om å tisse ute hvis det er terreng til det. 

Vi er bare tre. 😊 Men da skal jeg teste det hvis den ikke stopper snart. For noe må jo være galt. 

Tusen takk. Ville ikke bare teste ut ting på et toalett som ikke er mitt. Nå får jeg vel snart tak i eierne også. 😅 

Skrevet

Det høres veldig lenge ut hvis dere bare er tre ja. Det står fremdeles forbrenning pågår?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd at toalettet har stått på forbrenning så lenge etter siste bruk. 1,5 timer er vanlig før det starter å kjøle ned. Fungerte det å resette? 

Anonymkode: b6546...149

Skrevet

Ungen kan jo bare gjøre sitt… begge to kanskje til og med. Er bare å ikke starte forbrenningen av DEN pakken før askeskuffen er tømt, en sånn avlevering/pakke kan fint ligge i posen en stund før det trekkes ned/forbrenning starter

AnonymBruker
Skrevet

Tisser dere ikke ute? 
Må jo ha vært en skikkelig ku-ruke dersom den brenner så lenge? 
Uansett; vent til den er ferdig.

Anonymkode: 62fb5...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...