Gå til innhold

Flere som er fortvilet over «sommer»været?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Finnmark har vel hatt bedre vær enn Troms og kanskje spesielt Nordland, om jeg ikke husker feil? Helt ærlig er det svært få dager i juli hvor vi har kommet over 20-22 grader (Trøndelag), og mange dager har vi ikke vært over 15 grader heller. Og jeg bor mye lengre sør enn deg. 🤯 

Anonymkode: fcd30...6fe

Det har du nok rett i. Vi har hatt mange dager med uvanlig vær, type 15-20 grader og korte, heftige regnskurer. Før sola igjen har tittet frem.

Nå er det derimot meldt mer vanlig Finnmarks vær, 11-14 grader og regn hele dagen. 

Anonymkode: dd27b...221

• Liker 1
Gjest mariama
Skrevet

Samme her (Vestlandet). Hadde i tillegg ikke store planer i år, men skulle bøte på litt triste ferieuker med besøk hos venner. Nordover. Langs kysten.

I tillegg går alt som jeg var så stolt av på den lille hageflekken min i fjor ad undas. Mose blant blomstene, grønske (!) i grønnsaksbedet og gresskarene tålte ikke 6 grader i juni. Det eneste som vokser raskt er ugress og brunsneglbestanden. 

Føles ikke som det har vært ferie, jeg fryser og strømregningen blir like høy som i april.

Skrevet

Vet dere, - jeg bor i Kristiansand, og tilogmed her har det ikke vært bra, iallefall ikke ift hva det pleier å være. Er vandt til å kunne sitte ute i short og t- shirt hele kvelden, men har måttet kledd oss og hatt tepper/varmelampe på. Tør ikke tenke på hvordan dere har hatt det lenger nord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hotwife skrev (1 time siden):

Så er det det med at vi ikke har Gardermoen i nærheten.....

Og? Det går "syden"fly fra andre flyplasser også. I tillegg så går det fly fra mange steder i Norge til både Gardermoen og Arlanda. Nordlendinger som i praksis har gratis strøm har penger til både sydenreise og reisen til flyplassen. Ja, for så mye koster strømmen her sør faktisk, at man har råd til sydentur. Leter man godt kan man komme seg avgårde i to uker også! 

Slutt og klage på sommerværet og reis i stedet. Løsningen er jo der! Og når dere heller vil betale skyhøye priser for strømmen enn å ha dårlig vær, vel da er det jo bare å ta de tusenlappene dere har spart i forhold til søringene hver måned og reise da! Problem løst! Sydentur OG lave strømpriser!

Anonymkode: 621dc...1e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og? Det går "syden"fly fra andre flyplasser også. I tillegg så går det fly fra mange steder i Norge til både Gardermoen og Arlanda. Nordlendinger som i praksis har gratis strøm har penger til både sydenreise og reisen til flyplassen. Ja, for så mye koster strømmen her sør faktisk, at man har råd til sydentur. Leter man godt kan man komme seg avgårde i to uker også! 

Slutt og klage på sommerværet og reis i stedet. Løsningen er jo der! Og når dere heller vil betale skyhøye priser for strømmen enn å ha dårlig vær, vel da er det jo bare å ta de tusenlappene dere har spart i forhold til søringene hver måned og reise da! Problem løst! Sydentur OG lave strømpriser!

Oi da. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Kan noen over østlandet hjelpe?

1. Fra mindre flyplasser, er "syden"turene dyrere, og mindre utvalg. For eksempel fra flyplassen her er det kun Kreta og Rhodos i skoleferien, og GC på vinterstid. De er stort sett fullbooket. Fly til Gardermoen er dyrt.

2. Vi må ha bil. Kollektivtransport er omtrent ikke-eksistetende. Vet du at drivstoff er blitt svært dyrt? 

3. Lønningene er ikke det samme som på østlandet. 

Jeg har aldri sagt jeg heller vil betale skyhøy strømregning, heller enn å ha sol og varme. Jeg er utrolig takknemlig for lav strømpris. Selv om vi fyrer med ved. Det har som sagt regnet siden oktober i fjor, så at vi nyter godt av breddfulle vannmagasin synes jeg vi fortjener. Vi har fint råd til en sydentur eller to i året.

Måtte le litt over kommentaren din "slutt og klag". Finnes det noen som klager mer enn østlendinger? 

• Liker 10
Skrevet

Jeg bor i Oslo og venter fortsatt på sommeren. Føler det har vært kaldt store deler av sommeren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker pent-appen, som har både yr og storm. Og har bare mitt bosted som favoritt, og får da ikke opp andre steder:) 

Anonymkode: 94fb9...f72

Tusen takk! Det var et veldig godt tips. Hadde helt glemt av pent. :)

Anonymkode: 5c70d...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe høsten kan bli bedre da

Anonymkode: f3300...cd9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.8.2022 den 18.43):

Trøndelag her. Hele sommeren har regnet bort. Utrolige nedbørsmengder. Klissvått overalt. Regn, vind og 12 grader dag etter dag, det føles som oktober! Innimellom glimter det til med en dag hvor det såvidt blir over 20 grader, men det er aldri mer enn én dag, og ofte kommer det regn i løpet av dagen likevel. Jeg ser på værmeldingen nå at den ene fine uka vi fikk i slutten av juni nok var sommeren 2022. Det er så trist å gå inn i vinteren med et så enormt solunderskudd!!! Og Dagbladet har clickbait-overskrifter om fint vær, men det er selvsagt bare på Østlandet og Sørlandet. 

Jeg er så værsyk!! Flere i samme båt? (Heh, bokstavelig talt.🙄)

Anonymkode: fcd30...6fe

Det er ikke stort bedre sørover. Med noen få unntak med sol og varme, har det vært ganske skiftende med regn annenhver dag. Yr tar alltid grundig feil når det er meldt oppholdsvær. Det regner alltid noe, spesielt på kvelden og på natta. 

Det ødelegger noe voldsomt alle planer om å male, beise og alt som krever tørt vær. Nå er vi snart i midten av august og jeg har ikke hatt 1 hel uke med sol og opphold ennå. Samtidig har det ikke pøsregnet for å fylle vannmagasinene, så strømprisene er skyhøye.

Anonymkode: c2692...09d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (2 timer siden):

Bor i Oslo, og syntes i perioder det har vært litt for varmt. Har vel vært ganske fornøyd stort sett. Men synes det er trist at sommeren nå er over allerede. Har blitt gråere her allerede og... det er ikke det at vi ikke har hatt sommer, men sommeren i Norge er så jævla kort!!! Man rekker jo knapt å pakke ned vinterklærne før de må opp igjen :( og så er det det faenskapet med å drasse med seg hele garderoben. Har vært så deilig å bare kunne gå på jobb i t skjorte og dra hjem i t skjorte. Nå er det vel snart på med jakka om morgenen og så er det for varmt for det når vi skal hjem. Så blir det vel sånn skifting gjennom dagen deretter... veksler mellom varmt og kaldt i ett. 

Sommeren over, du liksom....i hele neste uke skal det bli kjempevarmt....meldt 29 grader flere av dagene....

Anonymkode: 3302c...a73

• Liker 5
Skrevet (endret)

Været har vært helt perfekt hele sommer her i Oslo, med en harmonisk miks av strålende sol, betimelige skyer, passende mengder regn, behagelig varme og forfriskende kjølighet. Det kunne gjerne vært slik hele året, jeg ser dermed med lettere uro på prognosene som varsler om en kommende varmeperiode som truer med temperaturer over 25, forhåpentligvis tar de grundig feil. Uansett er sommeren totalt sett vært glimrende, værmessig.

Endret av Jegern Puahate
AnonymBruker
Skrevet
Hotwife skrev (13 minutter siden):

Oi da. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Kan noen over østlandet hjelpe?

1. Fra mindre flyplasser, er "syden"turene dyrere, og mindre utvalg. For eksempel fra flyplassen her er det kun Kreta og Rhodos i skoleferien, og GC på vinterstid. De er stort sett fullbooket. Fly til Gardermoen er dyrt.

2. Vi må ha bil. Kollektivtransport er omtrent ikke-eksistetende. Vet du at drivstoff er blitt svært dyrt? 

Jeg har aldri sagt jeg heller vil betale skyhøy strømregning, heller enn å ha sol og varme. Jeg er utrolig takknemlig for lav strømpris. Selv om vi fyrer med ved. Det har som sagt regnet siden oktober i fjor, så at vi nyter godt av breddfulle vannmagasin synes jeg vi fortjener. Vi har fint råd til en sydentur eller to i året.

Måtte le litt over kommentaren din "slutt og klag". Finnes det noen som klager mer enn østlendinger? 

Ja. De som klager over at østlendinger klager.

Anonymkode: 3302c...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke stort bedre sørover. Med noen få unntak med sol og varme, har det vært ganske skiftende med regn annenhver dag. Yr tar alltid grundig feil når det er meldt oppholdsvær. Det regner alltid noe, spesielt på kvelden og på natta. 

Anonymkode: c2692...09d

Regn annenhver dag er bedre enn regn ‘hver dag’. 
Regn på kveld og natt er bedre enn regn på dagen/døgnet rundt.

Men nå skal ikke vi trøndere klage da, nå meldes det jo at vi skal ha to dager sammenhengende med sol, og lite/ingen regn. Ja, den første dagen var i dag, og så meldes det fint også i morgen. Med temperaturer opp mot 20 grader 🤪

Anonymkode: 26184...ad1

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i syden, og synes det var deilig å komme til Norge og slippe unna varmen i et par uker.

Anonymkode: f2dcb...12c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hotwife skrev (18 minutter siden):

Men da var det vel ikke rettet mot deg heller, var det vel? 

Det var rettet mot de nord for Dovre som til stadighet sier "jeg ville mye heller hatt sommer og sol enn lav pris på strømmen. Kunne gjerne betalt mye mer for strømmen dersom vi hadde hatt ordentlig sommer her og ikke bare regn og kaldt!"

De som mener at de heller vil betale 5 kroner for strømmen enn 2 øre, tror jeg ikke helt skjønner hvor høye regninger vi faktisk har. Og det har ikke bare vært et par måneder heller. Det har vart i et helt år nå! For å snu på det, jeg hadde heller betalt 2 øre for strømmen og kosta på meg en flott sydentur enn å betale 5 kroner for strømmen og ikke hatt råd til noe som helst annet. Sommeren sørpå har ikke vært noe særlig å skryte av den heller. Det er helt greit å klage på været, men folk kan slutte å dra inn "jeg hadde heller betalt mer for strømmen enn å sitte her i regnet", fordi det finnes det en løsning på! Sommeren har vært dritt her og. Har vært på stranda en halv dag i sommer og ingen av oss har badet annet enn i svømmehall. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hotwife skrev (26 minutter siden):

. Fra mindre flyplasser, er "syden"turene dyrere, og mindre utvalg. For eksempel fra flyplassen her er det kun Kreta og Rhodos i skoleferien, og GC på vinterstid. De er stort sett fullbooket. Fly til Gardermoen er dyrt.

For å fortsette "ranten" min. Hva er galt med Kreta og Rhodos? Bestill tidligere da, hvis det blir utsolgt. Fly til Gardermoen kan man få billig. Bestiller turer tur/retur Tromsø relativt ofte, det er ikke særlig dyrt.

Bil må vi ha her på Østlandet og. Østlandet er større enn Oslo. Går ikke buss her annet enn morgen og ettermiddag. Midt på dagen, kveld og hjem fra byen er bare å glemme. Og ja, drivstoff er dyrt her og.

Lønningene vet jeg ikke noe om.

Poenget var uansett. For de pengene vi sørpå har punget ut for strøm det siste året,en samme strømmen som dere nordpå får, for strøm er strøm, så kan man få en bra sydentur for hele familien selv fra Nord-Norge.

Skrevet

Har vært stort sett opphold her i dag, en av få dager denne sommeren. I morgen spår værmeldingen 12 timer med opphold og hele 18°c midt på dagen 🥳🌤☁️

Vanligvis så bruker vi jo å få i hvertfall en uke med varmt vær, og har aldri opplevd en så våt sommer. Har regnet over 100% mer i juli dette året enn normalt. Håper august snart kan by på litt tørrere vær🙏

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å fortsette "ranten" min. Hva er galt med Kreta og Rhodos? Bestill tidligere da, hvis det blir utsolgt. Fly til Gardermoen kan man få billig. Bestiller turer tur/retur Tromsø relativt ofte, det er ikke særlig dyrt.

Bil må vi ha her på Østlandet og. Østlandet er større enn Oslo. Går ikke buss her annet enn morgen og ettermiddag. Midt på dagen, kveld og hjem fra byen er bare å glemme. Og ja, drivstoff er dyrt her og.

Lønningene vet jeg ikke noe om.

Poenget var uansett. For de pengene vi sørpå har punget ut for strøm det siste året,en samme strømmen som dere nordpå får, for strøm er strøm, så kan man få en bra sydentur for hele familien selv fra Nord-Norge.

Vi var en en uke på Rhodos nå i juli. Familie på 4. Betalte rett under 50 000. Søster m/familie på 4 bestilte samme tur, fra Gardermoen, kostet rett over 30 000. Bestilte i februar.

Anonymkode: 7a239...5a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi var en en uke på Rhodos nå i juli. Familie på 4. Betalte rett under 50 000. Søster m/familie på 4 bestilte samme tur, fra Gardermoen, kostet rett over 30 000. Bestilte i februar.

Anonymkode: 7a239...5a8

Er ikke langt unna ekstrakostnadene for strøm det! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er ikke langt unna ekstrakostnadene for strøm det! 

En uke i syden er ikke det samme som greit sommervær fra mai til september.

Anonymkode: 7ebec...787

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...