AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #81 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skjønner ikke dere som påstår at det har vært så bra i Oslo? Nei, det har ikke vært striregn hver dag fra morgen til kveld, men det har vært veldig mye skyet, regnbyger og lite sol. Sjelden temperatur over 22-23 grader. Vil ikke påstå det er særlig bra sommervær for Oslo å være. Hvis man sammenligner med Nord-Norge, Trøndelag og Vestlandet kommer vi jo som regel bedre ut, men synes ikke det gir så mye mening. Bedre å sammenligne med sommeren i Oslo i fjor, året før osv. Anonymkode: a0c12...191 Det er lite som provoserer meg mer enn østlendinger som klager på været. Anonymkode: d3803...dcf 12 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #82 Skrevet 7. august 2022 Vi bor på Sunnmøre og var bortreist hele juli i 2015 (Asia), og vurderer det samme neste år! Dette går faktisk ikke. Anonymkode: 1cf08...e62 2
Bøtteballetten Skrevet 7. august 2022 #83 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det stemmer - den sommeren var jeg heldigvis utenlands nesten hele tiden, så jeg slapp billig unna! Jeg var i Australia, og jeg husker det var varmere der enn hjemme, selv om det var midt på vinteren der (vi var ganske langt sør i Australia også). Jeg lurer seriøst på om jeg må kjøpe meg en sånn sollys-lampe til vinteren. Jeg er redd vinter-depresjonen vil bli veldig hard når sommeren har vært så dårlig. Jeg reagerer dessverre kraftig på været, jeg tåler dårlig vær dårlig, og får stort sett depresjon med vintermørket. Det blir enda verre etter dårlige sommere… Anonymkode: fcd30...6fe Den sommeren var jeg fortsatt i jobb som gårdbruker. Jeg gikk omtrent på veggene. Slåttonn ble satt på vent, det nyttet ikke å ut på jordene med traktor og redskap før det tørka opp. Det var virkelig ille. Det kan være en ide å kjøpe seg sånn lampe. Får vi en dårlig høst i tillegg og går rett på tidlig vinter, da kan det bli veldig tøft. Men krysser fingre for en fin høst. Vi trenger å få fylt på med D- vitamin. 😉 Ser faktisk blå himmel i dag og litt sol. Det må nytes. ☺️ 2
Gjest Frysepinne Skrevet 7. august 2022 #84 Skrevet 7. august 2022 Albbas skrev (16 timer siden): Værsyk ja! Fikk heldigvis to fine uker på sørlandet i sommer, men nå er det høst frem til april tror jeg (bor i Rogaland, vi har jo ikke vinter). 😩😩 Ja, været her i Rogaland er for spesielt interesserte 😆 Men samtidig er det jo så mye å gjøre her så hvis man bare trekker på seg godt tøy syns jeg ikke været er noe stort hinder for å nyte sommeren likevel.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #85 Skrevet 7. august 2022 Nei, dette er en helt normal sommer på vestlandet. Anonymkode: f3be5...466
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #86 Skrevet 7. august 2022 Til dere som har hatt drittvær hele sommeren: dere har all min sympati💛 Jeg bor selv på Sørlandet, og her har det vært sol, sol og atter sol. De få gangene det har regnet litt, har jeg frydet meg over at tørt gress og halvvisne planter får litt vann (er ikke bare å vanne, da vann er en kostbar ressurs). For min egen del dreit jeg meg litt ut med å kjøpe campervan tidlig i sommer. Hadde planlagt ukesvis med bilferie over hele Norge (drømmen er jo Nord-Norge i sommervær), men det har kun gått i noen turer her på Sørlandet. "Alle andre" ferierer jo også på Sørlandet, så det har vært veldig folksomt mange steder. Nå er jeg spent på om jeg kan få meg en tur nordover i løpet av august/september, hadde liksom dette på kistelisten min. Men for all del, skal IKKE klage på at jeg bor i et sommerferieparadis. Eneste er at jeg i år hadde muligheten til å reise litt rundt i Norge, har ikke den muligheten neste år. Anonymkode: 2bf7c...0c0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #87 Skrevet 7. august 2022 Bor i Risør og her har det vært nesten FOR varmt store deler av sommeren... Gleder meg over høst! Men føler med dere der oppe .. kjipt det der da .. utrolig så stor forskjell det er på nors og sør 😳 Anonymkode: 101f8...38e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #88 Skrevet 7. august 2022 Bor i Trondheim og fyrte i peisen flere dager i juli. Tragikomisk egentlig, når det bare 3-4 timers kjøring unna har vært nydelig (det ble redningen for oss). Men tar heller dette været enn hetebølge, husker med gru sommeren 2019, holdt på å gå ivei. Anonymkode: 12f08...c47 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #89 Skrevet 7. august 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Gud som jeg misunner dere. Bor i Oslo og er så lei av sommeren. Har bodd nordpå før og savner det. Anonymkode: a6345...54d Kom, kom! Bor i ved kysten i Nordland. For min del er det ikke så nøye at det er så himla varmt, men skulle så gjerne hatt mer oppholdsvær. Har nemlig ikke fått gjort noen av de aktivitetene vi gjør hver eneste sommer. Det har f.eks. vært for mye vind til litt lengre båtturer i distriktet. De dagene med ok vær har det kommet tåke som har ødelagt for midnattsolturer i fjellet. Har i lang tid planlagt å plukke multer på fjellet, men det er så vått at jeg ikke får med meg noen. Jeg anser vel egentlig at sommeren var over i starten av juli, og irriterer meg over at sommerkjolene ikke fikk komme ut av skapet i år. Ullundertøyet og regntøyet har fått kjørt seg da. Liten avsporing, men det irriterer VETTET av meg at jeg får opp været for Oslo hver gang jeg går inn på storm.no. Har satt hjemplassen min som favoritt, men det er likevel Oslo som kommer som default. Mulig det er innlysende og jeg er litt dum, men er det noen som vet om man kan overstyre dette? Bruker vanligvis bare yr.no, men noen ganger sjekker jeg storm i håp om en mer optimistisk værmelding. Anonymkode: 5c70d...035 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #90 Skrevet 7. august 2022 Været går ikke inn på meg i det hele tatt. Har lite å si for om jeg liker en sommer, eller ikke. Regner det så går man bare inn å spiller brettspill eller noe. Jeg liker meg like godt inne som ute. Anonymkode: 7a546...58f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #91 Skrevet 7. august 2022 Samme som i Rogaland. Vi har hatt noen fine dager innimellom, men stort sett er det kaldt og surt. I dag har det høljet ned hele dagen. Jeg kan ikke huske sist vi hadde en så dårlig sommer værmessig. Jeg har heldigvis hatt en fin uke på østlandet Anonymkode: cbdda...79a 1
Thessaly Skrevet 7. august 2022 #92 Skrevet 7. august 2022 Utflytta finnmarking, og normalt sett så er østlandssommeren ok den. Men i år har det vært begredelig. Vi var borte tre uker i juli (sør-Europa, missa akkurat de to dagene med «hetebølge» i Oslo), og takk og pris for det, for det har ikke akkurat vært knallvær. Juni var kald og trist, vi hadde to dager vi var og badet utendørs (i basseng, vannet vi bruker å bade i hadde 12 grader i slutten av juni). Og august har vært uhyre triste saker. (og ja, jeg vet det har vært verre andre plasser, men jeg klager åkkesom!)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #93 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kom, kom! Bor i ved kysten i Nordland. For min del er det ikke så nøye at det er så himla varmt, men skulle så gjerne hatt mer oppholdsvær. Har nemlig ikke fått gjort noen av de aktivitetene vi gjør hver eneste sommer. Det har f.eks. vært for mye vind til litt lengre båtturer i distriktet. De dagene med ok vær har det kommet tåke som har ødelagt for midnattsolturer i fjellet. Har i lang tid planlagt å plukke multer på fjellet, men det er så vått at jeg ikke får med meg noen. Jeg anser vel egentlig at sommeren var over i starten av juli, og irriterer meg over at sommerkjolene ikke fikk komme ut av skapet i år. Ullundertøyet og regntøyet har fått kjørt seg da. Liten avsporing, men det irriterer VETTET av meg at jeg får opp været for Oslo hver gang jeg går inn på storm.no. Har satt hjemplassen min som favoritt, men det er likevel Oslo som kommer som default. Mulig det er innlysende og jeg er litt dum, men er det noen som vet om man kan overstyre dette? Bruker vanligvis bare yr.no, men noen ganger sjekker jeg storm i håp om en mer optimistisk værmelding. Anonymkode: 5c70d...035 Jeg bruker pent-appen, som har både yr og storm. Og har bare mitt bosted som favoritt, og får da ikke opp andre steder:) Anonymkode: 94fb9...f72
ops2 Skrevet 7. august 2022 #94 Skrevet 7. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Bor i Trondheim og fyrte i peisen flere dager i juli. Tragikomisk egentlig, når det bare 3-4 timers kjøring unna har vært nydelig (det ble redningen for oss). Men tar heller dette været enn hetebølge, husker med gru sommeren 2019, holdt på å gå ivei. Anonymkode: 12f08...c47 Nettopp, det er litt spesielt å komme ned i stua og så tenne opp fordi det er småkaldt. Stakkars sommerblomster. De ser virkelig ikke ut. Surfina'en holdt ut lenge, men så hadde vi to ekstremregndager hvor regnet slo ned i bakken. Jeg skulle ha reddet inn den, jeg vet ikke om den kommer seg igjen. Jeg trenger ikke sol hele tiden, skyet oppholdsvær og 18-20 grader er fint. Det har vært altfor mange dager med temperaturer rundt 14-16 grader. Eller kaldere. Det at lufttemperaturen er så lav er spesielt. Og at det varer så lenge. Ja, det blir kjøpt inn dagslyslampe og D-vitamin. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #95 Skrevet 7. august 2022 Jeg bor nær Arendam og må bare prise meg lykkelig over at det er her jeg bor. Her har sommeren vært "på det jevne" temperaturmessig men med veldig lite nedbør. Jeg ser på statistikken til yr.no at med en temperatur på gjennomsnittet her så betyr det at nesten alle dager har makstemperatur mellom 20 og 24 grader. Jeg ønsker aldri å reise bort lenge om sommeren for sommeren på Sørlandet er nesten alltid fantastisk. Ikke for varmt og masse sol. Anonymkode: 7ad67...85d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #96 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, skjønner godt det er frustrerende å ha dårlig vær OG høye strømpriser! Vi har i alle fall billig strøm! Men om jeg skal være helt ærlig hadde jeg lett byttet bort billig strøm med sol. Anonymkode: fcd30...6fe Det er bare å bruke de pengene du har spart på billig strøm på en sydentur i stedet da. Er så lei det der "hadde lett byttet bort billig strøm mot litt sol". Nei! Du hadde ikke det vettu! Er du så lysten på sol så er det bare å kjøpe seg en sydentur. Dere som ikke har flere 100% økning i strømprisene bør da ha råd til det! Anonymkode: 621dc...1e5 1
Hotwife Skrevet 7. august 2022 #97 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er bare å bruke de pengene du har spart på billig strøm på en sydentur i stedet da. Er så lei det der "hadde lett byttet bort billig strøm mot litt sol". Nei! Du hadde ikke det vettu! Er du så lysten på sol så er det bare å kjøpe seg en sydentur. Dere som ikke har flere 100% økning i strømprisene bør da ha råd til det! Anonymkode: 621dc...1e5 Så er det det med at vi ikke har Gardermoen i nærheten..... 4 1
Maskinfører Skrevet 7. august 2022 #98 Skrevet 7. august 2022 Nei er ikke det sparer penger på strømregningen da siden en slipper AC i huset via varmepumpe/kjølepumpa 🙂 hadde 40 grader inne i fjol deilig å slippe i år 🙂
Avstand Skrevet 7. august 2022 #99 Skrevet 7. august 2022 Bor i Oslo, og syntes i perioder det har vært litt for varmt. Har vel vært ganske fornøyd stort sett. Men synes det er trist at sommeren nå er over allerede. Har blitt gråere her allerede og... det er ikke det at vi ikke har hatt sommer, men sommeren i Norge er så jævla kort!!! Man rekker jo knapt å pakke ned vinterklærne før de må opp igjen og så er det det faenskapet med å drasse med seg hele garderoben. Har vært så deilig å bare kunne gå på jobb i t skjorte og dra hjem i t skjorte. Nå er det vel snart på med jakka om morgenen og så er det for varmt for det når vi skal hjem. Så blir det vel sånn skifting gjennom dagen deretter... veksler mellom varmt og kaldt i ett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #100 Skrevet 7. august 2022 Veldig skuffet over sommeren, ja! Dårlig vår og sommer på Vestlandet. Hadde ikke gyldig pass, så da kunne jeg ikke rømme til sydligere strøk heller… Anonymkode: 70f27...0ae 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå