Gå til innhold

Flere som er fortvilet over «sommer»været?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, føler det samme. Bor på Sunnmøre. Hadde vi ikke hatt den uka i Hellas, så hadde jeg blitt skikkelig deppa. Sommeren har vært elendig værmessig. 

Anonymkode: 1d45c...c1b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jøss...jeg bor ti minutter utenfor Oslo, og kan ikke skjønne at vi har hatt samme sommer. Jeg er faktisk litt lei av sol. Vi har hatt sol, sol, og atter sol, og på det verste var det 37 grader under pergolaen. Vi har levd med vinduene og verandadører på vidt gap i ukesvis, og måtte faktisk først lukke vinduet i natt.

Anonymkode: 236b7...581

Ja det samme sier alle mine venner i Oslo. Her i Ålesund har det vært begredelig...🌧🌧🌧

Anonymkode: a1157...127

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Linazer skrev (1 minutt siden):

Men dere har ikke 10-12 grader når det er overskyet.

Nei. I morgen er det faktisk meldt overskyet ( skjønner ikke hvor i Oslo den du siterer har vært 😅) , og 17 grader. Resten av uken , sol og oppimot 28 grader. Huff , jeg er veldig glad i sol og varme, så har sympati med de som har hatt dritt sommer. 

det de med kalde, våte sommere  sparer på strøm i vinter kan brukes på ferie til sydlige strøk eller Østlandet neste sommer 👍

Anonymkode: fad70...5bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Synes det har vært en sommer med drittvær og jeg bor i Oslo. Det har slett ikke vært noe særlig bra vær her i Oslo heller. Jeg har vært hjemme i tre uker av ferien og da var det bare 3-4 dager med sol. For det meste har det vært delvis skyet, skyet eller regn og regnbyger. Jeg hadde en uke i Danmark med sol, og det var deilig. Ellers en veldig dårlig sommer. Kan heller ikke huske sist det var SÅ dårlig. Glad denne sommeren snart er over. 

Anonymkode: a0c12...191

Skjønner det ikke har vært like bra som det pleier, men i Trøndelags-øyne har det vært bra. Vi var i Oslo en uke, og været var absolutt skiftende og jeg tror nok dere i Oslo ikke så på været som «bra», med unntak av én dag. Men det var over 20 grader alle dager, og hvis det regnet, kom det i form av et regnskyll som snart var over - ikke 49 timer med sammenhengende regn. Hva man regner som «bra vær» er i aller høyeste grad påvirket av hvor man bor.
Dessuten får vi i resten av landet alltid høre det når det er fint vær i Oslo, for da bades det på nyhetene. Selv om vi må ta fram boblejakken litt lengre nord… 

Anonymkode: fcd30...6fe

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. I morgen er det faktisk meldt overskyet ( skjønner ikke hvor i Oslo den du siterer har vært 😅) , og 17 grader. Resten av uken , sol og oppimot 28 grader. Huff , jeg er veldig glad i sol og varme, så har sympati med de som har hatt dritt sommer. 

det de med kalde, våte sommere  sparer på strøm i vinter kan brukes på ferie til sydlige strøk eller Østlandet neste sommer 👍

Anonymkode: fad70...5bc

Har ikke sjanse til å betale en Sydentur i vinter for de pengene vi sparer på strømmen. Sorry. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg bor på Sørlandet, og her har det såvidt vært noe regn. Er sinnsykt tørt og bare sol. Jeg liker best variasjon.

Anonymkode: 850e4...42f

Skrevet (endret)

Nei. Veldig fornøyd med været her jeg bor.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo-området og sommeren har vært midt på treet. Nå sammenligner jeg med en vanlig sommer her, og ikke Vestlandet eller nord-Norge, som har hatt det vått og kaldt de siste ukene. 

Det har vært litt mer kjølig enn normalt synes jeg, og mer vind enn det pleier. Men en helt grei sommer :) 

Anonymkode: 94fb9...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her på den spanske solkysten er det 30 grader hos meg nå kl 19:50. ☀️

Hilsen utflyttet trønder.

Anonymkode: 5d648...d95

Skrevet (endret)

Ja dette har vært en bedriten sommer. Jeg har hatt ulltøyet fremme noen kvelder når jeg har kommet fra jobb og er frysen istedenfor å sitte i hagen og nyte sommer solnedgangene og mangen sommerkjoler henger fullstendig urørt bakerst i skapet.. Det har vært paraply vær, regne vekk vær, kjipt møkkavær, lite koselig vær og høstvær men veldig lite sommervær!

Jada det nytter ikke klage, jada jeg er ikke et tre og kan flytte til 'granka', jada.... Men det forandrer søren ikke det faktum av at det er bedritent å skrive "sommer" fremfor YEEEEY SOMMER:sol:, eller at en må sette på en vaskemaskin med ull i juli måned eller at det konstant drypper fra  regnjakken i gangen:sinnatagg: Ja jeg er værsyk, forbannede tulle "sommer"..

Men ellers er jeg et ganske blid og fornøyd menneske altså:ler: 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor også i Trondheim og synes været har vært bortimot ideelt, verste jeg vet er sånne tropenetter som saboterer alt av nattesøvn.

Litt småregn lever jeg fint med.

Anonymkode: 3a530...93e

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Drittlei høstværet hele året. Ikke rart jeg blir mer deprimert og lettere sinna når vi ikke en gang får skikkelig sommervær. Sommeren er snart over og det føles ikke som den har begynt en gang. Hater regn. 
Eneste positive med det er at regn er fint vær til å være inne å trene i og ha sex😂 og ha det gøy med venner så klart. Ellers er været bare deprimerende. Været har alltid påvirket humøret mitt. Spesielt dårlig sommervær gjør meg deprimert og sur. Savner sommeren 2018❤️

Endret av Warrior
Skrevet

Nææh, liker overgangene (vår og høst) best. Da er det hverken for kaldt eller varmt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har ikke sett på statistikken, men jeg kan ikke huske en så ille sommer på en stund? 2020 var ille, men da varte finværsperioden i juni lengre, og var varmere. 
En person over her skrev at mai og juni var fine - jeg synes ikke mai var fin, det var veldig mye kaldt vær. Våren var veldig sen! Og slutten av juni var som sagt fin, men ellers har det ikke vært noe å hoppe i taket for. 
Og nå er det i praksis for sent. Selv om det skulle bli fint vær i slutten av august, kommer temperaturene ikke opp i skikkelige sommertemperaturer - det er for kaldt om natta, og det blir kaldt så fort sola kommer bak en sky. *sukk*

Sommeren 2015 var like ille. Det regnet i bøtter og spann fra midten av mai til slutten av august. Mener det var bedre temperatur den gangen.

I et optimistisk øyeblikk kjøpte jeg meg en bålpanne i sommer. Jeg har brukt den max 4 ganger. Da har måtte ha på meg dunjakke eller den tykkeste ullgenseren jeg har.  Forrige helg fyrte jeg opp bålpanna og i ren trass satt jeg i t-skjorte og treningsbukse. Da hadde jeg skikkelig kalkunhud og ståpels, det var så kaldt. 😂 Er et under at jeg ikke ble sjuk etterpå. 😂😂

Endret av Bøtteballetten
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor nordpå. Vi hadde 24 dager med nedbør av 30 dager i juni, 26 av 31 i juli, 4 av 6 hittil i august, og det er meldt nedbør i 8 dager i strekk utover. 

Jeg skulle bruke sommeren på å male huset, men her sitter jeg bare og venter på bedre tider. 

Vi har vel strengt tatt hatt dette været i halvannet år nå. Oppholdsdager er unntakstilstand. 

Holder på å bli gal. Velfortjent at strømmen er gratis iallefall!

Anonymkode: fd8b6...dc9

• Liker 4
  • Hjerte 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dere som påstår at det har vært så bra i Oslo? Nei, det har ikke vært striregn hver dag fra morgen til kveld, men det har vært veldig mye skyet, regnbyger og lite sol. Sjelden temperatur over 22-23 grader. Vil ikke påstå det er særlig bra sommervær for Oslo å være. Hvis man sammenligner med Nord-Norge, Trøndelag og Vestlandet kommer vi jo som regel bedre ut, men synes ikke det gir så mye mening. Bedre å sammenligne med sommeren i Oslo i fjor, året før osv. 

Anonymkode: a0c12...191

• Liker 5
Skrevet

Nei, er ganske fornøyd med været her på østlandet i sommer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Østlandet, og her har det vært nydelig sommervær, med unntak av noen perioder jeg savnet regn (tørt og støvete, hagen visnet og det var vanningsforbud og fæle strømpriser). Jeg skjønner veldig godt at mange andre steder i landet er værsyke nå. Jeg har fulgt mest med på Trøndelag fordi jeg er utflyttet trønder og har familie der. Årets ferietur gikk dessuten til Trondheim, og klærne vi hadde pakket mtp. sommertemperaturer ble jo helt feil.

Jeg tenkte aldri over været i oppveksten eller som ung voksen før jeg flyttet. Men etter å ha bodd mange år i og rundt Oslo, og oppdaget hvordan det er her, er nok været hovedgrunnen til at vi ikke flyttet "hjem" igjen. I år har det tydeligvis vært uvanlig ille da.  

Anonymkode: 5ef40...201

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nordland her, har samme værsyke. Når solen en gang i blant dukker opp kjenner jeg hvor mye jeg våkner til og lever, føler jeg er underernært på sol 😔 

Anonymkode: 373a2...beb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

"Sommeren" i fjor var verre (utble faktisk).

I år begynner den å nærme seg ganske grei. En par-tre dager til med sol nå, så er den i boks.

Midt-Troms.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...