AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Hei. Hvis du havner i en diskusjon med si kjæresten og h*n har sagt ifra at rullegardinen går ned (slå, kvele, vold) hvis du ikke stopper med diskusjonen eller holder munn når h*n sier at det er «nok» diskusjon nå. Dette skjer hver gang og vedkommende har endt med å påføre meg grov vold (fysisk og psykisk) og mye skader. Hvem gjør feil her? H*n mener at jeg tar feil og at jeg bare burde gå når det begynner å boble inni h*n. Men når vedkommende allerede er i det «humøret» er det livsfarlig å være i nærheten. Da må man bare gjøre som h*n sier ellers blir du skadet og stengt inne osv. WTF? hva er rett og er det noen her inne med kjæreste som har det temperamentet? Anonymkode: 177e1...933
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei. Hvis du havner i en diskusjon med si kjæresten og h*n har sagt ifra at rullegardinen går ned (slå, kvele, vold) hvis du ikke stopper med diskusjonen eller holder munn når h*n sier at det er «nok» diskusjon nå. Dette skjer hver gang og vedkommende har endt med å påføre meg grov vold (fysisk og psykisk) og mye skader. Hvem gjør feil her? H*n mener at jeg tar feil og at jeg bare burde gå når det begynner å boble inni h*n. Men når vedkommende allerede er i det «humøret» er det livsfarlig å være i nærheten. Da må man bare gjøre som h*n sier ellers blir du skadet og stengt inne osv. WTF? hva er rett og er det noen her inne med kjæreste som har det temperamentet? Anonymkode: 177e1...933 Du har en kjæreste som driver med psykisk vold. Du bør komme deg unna før det er forsent. Oppførselen hans er unormal og psyk. Anonymkode: 7a40f...05e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har en kjæreste som driver med psykisk vold. Du bør komme deg unna før det er forsent. Oppførselen hans er unormal og psyk. Anonymkode: 7a40f...05e Jupo… men h*n mener at det er min feil når jeg ikke stopper å diskutere. Anonymkode: 177e1...933
Diezel Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jupo… men h*n mener at det er min feil når jeg ikke stopper å diskutere. Anonymkode: 177e1...933 Det er ikke lov å ty til vold uansett - hvis han ikke klarer å kontrollere seg må han få hjelp til å mestre sinnet sitt. Og frem til han klarer det må han fjerne seg fra diskusjonen. Og så må dere i terapi sammen for å lære å kommunisere bedre - begge to Hvis han allerede har lagt hånd på deg bør du revurdere forholdet. Det er ALDRI lov å ty til vold, ei heller å true med det. 1
Fufu Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette skjer hver gang og vedkommende har endt med å påføre meg grov vold (fysisk og psykisk) og mye skader. Kom deg til et krisesenter.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Dette er vold i nære relasjoner, og du har mest sannsynlig en kjæreste med et sinneproblem og for dårlig impulskontroll. Det er ALDRI den andres feil at han ble så sint at han slo. Han har ALLTID et valg, og han kan velge å trekke seg selv unna situasjonen hvis han ikke greier å regulere seg. Jeg vil anbefale deg ts å kontakte ditt nærmeste krisesenter for råd og veiledning, også kan du anbefale kjæresten din behandling hos Alternativ til vold eller sinnemestringskurs hos Familievernkontoret. Anonymkode: 0daba...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Hvis han ikke klarer å la være å slå deg når du ikke stopper å diskutere, så må han låses inne. Dvs at han må i fengsel. Det er der voldsmennesker som ikke klarer å kontrollere seg selv hører hjemme. Voldshandlingene hans er IKKE din feil. Det er VELDIG vanlig at voldsmennesker legger skylden på ofrene sine. Anonymkode: fd58d...116 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Ikke din skyld. Det er derimot veldig normalt at voldsutøveren skylder på offeret for "å ha provosert" vedkommende. At man er provosert er ingen unnskyldning for å ty til vold. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Det er livsfarlig å være i nærheten av kjæresten din, og likevel spør du her inne om hva som er rett, og om andre har lignende erfaringer? Må vi virkelig skrive ned at du ikke skal være sammen med denne personen? Anonymkode: f035e...235 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå