AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg skal snart reise med SAS en tur, (ja, bestilt før streiken), etter å stort sett ha brukt Norwegian de senere år. Ser at man kan ha mindre håndbagasje hos SAS. Men taxfreeposer i tillegg, som hos Norwegian. Men samtidig står det ikke oppgitt noen vekt på den veska man kan ha under setet. Vanligvis pleier jeg handle såpass lite på flyplassen at det går oppi håndbagasjen, men vil det lønne seg å ha den ved siden av tilfelle de veier håndbagasjen? Blir usikker når det ikke står noen vektgrense. Noen erfaringer på hvem som kontrollmåler oftest av SAS og Norwegian? Anonymkode: f74eb...0f2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Har aldri opplevd å bli plukket ut til kontroll av noen av dem. Mener du vekten på håndveske/pc-veske? Det er mest sannsynlig ingen som kommer til å veie den, for det er veldig begrenset hvor mye du kan stappe inn i en håndveske. Men siden håndbagasje er maks 8 kg vil jeg tippe at maks vekt på håndveske er 5 kg. https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/baggage/hvor-mye-handbagasje-kan-jeg-ha-med-meg/ Anonymkode: e4dde...c39
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Jeg har opplevd veiing med både sas og norwegian flere ganger. Da setter man all bagasje på vekta, så er det totalen som kommer opp. Så om du har 5 kg i veska og 10 i kofferten så blir det for mye (da sender de det som var ment for hattehyllen). Anonymkode: cc063...d91
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har opplevd veiing med både sas og norwegian flere ganger. Da setter man all bagasje på vekta, så er det totalen som kommer opp. Så om du har 5 kg i veska og 10 i kofferten så blir det for mye (da sender de det som var ment for hattehyllen). Anonymkode: cc063...d91 Men det stemmer jo ikke med det selskapene skriver, som er at du kan ha taxfreeposer i tillegg til det som er oppgitt som tillatt håndbagasje. Men er jo likevel logisk nok, siden man jo får plass til mer i en stor taxfreepose enn en liten veske. Jeg har aldri noe i hattehyllen, får alltid plass til alt under setet. Men kan man risikere at de tar veska, hvis den og taxfreeposen veier over 8/10 kg eller hva som nå er tillatt? For SAS sin del står det jo ingen vekt på bagasjen under setet, og en taxfreepose blir vanskelig å sende som innsjekket bagasje. Anonymkode: f74eb...0f2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/baggage/hvor-mye-handbagasje-kan-jeg-ha-med-meg/ Anonymkode: 251e8...9e0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/baggage/hvor-mye-handbagasje-kan-jeg-ha-med-meg/ Anonymkode: 251e8...9e0 Problemet er at linken ikke gir noe svar på hvor tung den under setet-bagasjen kan være.. Anonymkode: f74eb...0f2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Problemet er at linken ikke gir noe svar på hvor tung den under setet-bagasjen kan være.. Anonymkode: f74eb...0f2 Jeg tolker at det er så tungt som en pc veier? Anonymkode: 251e8...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå