Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller?

Når man er på besøk altså. En helg eller what ever.

Anonymkode: 78fb0...7f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er på besøk kortere enn en uke - ja.

Og hvis du skal være lengre spør du først.

Anonymkode: f56df...332

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker greier fint å vente med klesvasken sin til en kommer hjem. 

Anonymkode: 5eb06...99d

• Liker 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg ville aldri vurdert å vaske klærne mine hos andre når jeg er på besøk.

Jeg vasker ikke engang klærne mine hjemme hos foreldrene mine når jeg er der et par uker om sommeren.

Skrevet

Ikke frekt, men du må jo spørre først. Hos meg hadde du fått vaske om du trengte det, det skulle bare mangle. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Kommer litt an på omstendigheter tenker jeg.. Er det dine foreldre, søsken, nære venner eller litt mer perifere? Spør du først eller bare tar en seg til rette? Kommer en på besøk med bagen full av skittentøy eller har det blitt skittent der du er? 

Jeg ville ikke reagert om noen bodde hos meg, men jeg ville satt pris på å bli spurt først og jeg har selv vasket klær hos andre jeg har bodd hos som var nære men spurte først og anser ikke i vår relasjon eller omstendighetene der og da som frekt (var på besøk i over 3 uker). Av og til får en noe skitt på en fin bluse eller bukse som også kan være nødvendig å ta med en gang, ser ikke på dette som frekt.

• Liker 7
Skrevet

Synes ikke det er frekt, regner med at de fleste spør før de tar seg til rette i vaskerommet 😊

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Har vasket klær hos familie og nære venner når jeg har vært på besøk og hatt behov for det. Selvfølgelig spurt først, og det har naturligvis vært klær som har blitt skitne der jeg har vært.

• Liker 5
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det er frekt om du ikke spør først om det er greit du vasker klærne dine. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør pent hvis ungene har falt i gjørma eller sølt så mye at vi trenger å vaske.

Anonymkode: 6e100...76f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal være over flere dager, så spør når de skal vaske og om du kan ha ditt eget tøy sammen med vasken deres. Er man derimot på dagsbesøk og slenger klærne i vaskemaskinen er det meget spesielt. 😆

Anonymkode: fc8f7...f50

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student i storby og min onkel, hans kjæreste og minedine-barna deres var på campingtur og innom byen jeg bodde. De tok seg tilrette og tok vaskekortet mitt og vasket mange maskiner med få plagg. Koster 25kr per vask så det ble kjempedyrt for meg.

Anonymkode: 59609...d90

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er frekt hvis man ikke spør først. Og hvis det er snakk om et besøk som varer noen få dager er det unødvendig å vaske klær, med mindre man har sølt noe som må vaskes asap. 

Anonymkode: b915c...10b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er student i storby og min onkel, hans kjæreste og minedine-barna deres var på campingtur og innom byen jeg bodde. De tok seg tilrette og tok vaskekortet mitt og vasket mange maskiner med få plagg. Koster 25kr per vask så det ble kjempedyrt for meg.

Da må du jo bare si på forhånd at de må betale - eller etterpå. Det er din egen skyld.

Anonymkode: 0e8b0...866

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Voksne mennesker greier fint å vente med klesvasken sin til en kommer hjem. 

Anonymkode: 5eb06...99d

Ikke når vi trener hver dag, og det lukter død og fordervelse av mannens brukte klær om de får tørke. 

Vi spør selvfølgelig, det koster ca 2 kroner per vask selv med dagens priser, samt 1,55 kroner for vaskemiddel. Så jeg tilbyr å vippse en femmer om de sier nei. (neida - alle har alltid sagt ja) 

Anonymkode: 3ace1...14d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan fikk de tak i kortet? Hvis du ikke lånte det ut blir jo dette rent tyveri, som å stjele kontanter fra lommeboka di.

• Liker 5
Skrevet

Spørs hvem det er da. Er det familie eller nære venner så går det fint. Men ikke en nabo som plutselig kom for å si hei og tok med en hel skittentøyskurv.

hadde en leietaker engang som hadde vasket halve tøyet også blitt lei så hu kom med en diger kurv med vårt halvvasket tøy til meg. Jeg vasket jo det men var merkelig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fikk de tak i kortet? Hvis du ikke lånte det ut blir jo dette rent tyveri, som å stjele kontanter fra lommeboka di.

De tok det bare. Jeg var på jobb, men de skulle få låne leiligheten for å dusje og ha et sted de «bytte stue» litt før de skulle videre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De tok det bare. Jeg var på jobb, men de skulle få låne leiligheten for å dusje og ha et sted de «bytte stue» litt før de skulle videre. 

Da har du lært å ikke invitere tyver i hus 😅 kanskje de ikke tenkte over at det kostet penger? Jeg hadde sendt vippskrav, ikke for 1x25 kr, men hvis de brukte over 100, definitivt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du redd for å si i fra?

Anonymkode: 0e8b0...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...