Gå til innhold

hva skal vi servere i barnebursdag neste lørdag og familiebursdag søndag ? jeg aner ikke, synes alltid det er så vanskelig med tanke på

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

familiebursdag. Tenkte hamburger på bursdagen med barna, de er 6 stk og min er kjempe glad i burger, tenkte da og lage 18 stk, min spiser fint 3 stk,men det er kanskje ikke alle som gjør,men tenker det er viktigere med nok mat enn for lite, til dessert får de is og brownies som barnet ønsket og så blir det snacks og godis etterpå, de skulle spille etter maten, bursdagen varer fra 12-1630.

Men dagen etter er jeg mer usikker, tenkte på 2-3 oksestek med poteter, saus og grønnsaker, er dette bra nok ? besteforeldrene skulle lage kake til denne dagen, vi blir 16 den dagen, vi er 5 i familien vår, besteforeldre og søstra mi med familie, mannens 2 brødre kunne ikke komme da de måtte jobbe og slik er det jo av og til.

Anonymkode: 6609b...44c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ostekaker skrev (Akkurat nå):

Pølser 😅

ingen er noe glad i pølser i familien ,så det blir det ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Tre burgere +brownies + is er veldig mye med mindre det er slidere? Vanlig burgere holder det med 1-2 til hver, og kanskje pomfritter? Vi digger pommes strips fra rema hos oss med pomfrittkrydder.

Oksestek til 15 hørtes vrient ut - er det ikke bedre med noe som kan lages dagen før? Lys lapskaus eller noe sånt? 

Anonymkode: bef50...4ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tre burgere +brownies + is er veldig mye med mindre det er slidere? Vanlig burgere holder det med 1-2 til hver, og kanskje pomfritter? Vi digger pommes strips fra rema hos oss med pomfrittkrydder.

Oksestek til 15 hørtes vrient ut - er det ikke bedre med noe som kan lages dagen før? Lys lapskaus eller noe sånt? 

sønnen spiser ikke chips,men kan jo hende de andre gjør det, blir det noe igjen kan faren og jeg og søsken ta.

Stekene gjør jo seg selv, så det er ikke vanskelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Burgere i barnebursdag er supert! Husk tilbehør, kanskje pommes frites? Løkringer, mozerella sticks, gode dressinger, noisetter fungerer også

I familiebursdag kunne jeg servert grillbuffet, hjemmelaget stroganoff, baguettebuffet (forutsetter masse godt pålegg, salater etc). Det er det mest populære av hva vi har pleid å servere. Oksestekner helt superdigg, men jeg personlig hadde vært redd for å faile.

Anonymkode: 4d8a3...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Tror 18 hamburgere til seks 6 åringer er mer enn nok ja. Min 7 åring spiser ikke en hamburger engang. 

Anonymkode: 62942...2c3

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet

Tror du ender opp med mye rester med 18 burgere... 😅 Vi hadde pizzasnurrer, en snurr tilsvarer jo ikke én burger en gang. De fleste spiste bare en snurr. Ungene er så gira at de ikke har tid til å spise masse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever oftest at barn bare spiser en pølse i barnebursdag fordi de gleder seg til kake og snop. Så 3 burgere er nok ikke nødvendig. 

Jeg bruker bare å servere kaker i familieselskap. Syntes ikke full middag er nødvendig! Legger også mye ned presset og alle i vår familie syntes dette er en god løsning

Anonymkode: 90952...7c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

familiebursdag. Tenkte hamburger på bursdagen med barna, de er 6 stk og min er kjempe glad i burger, tenkte da og lage 18 stk, min spiser fint 3 stk,men det er kanskje ikke alle som gjør,men tenker det er viktigere med nok mat enn for lite, til dessert får de is og brownies som barnet ønsket og så blir det snacks og godis etterpå, de skulle spille etter maten, bursdagen varer fra 12-1630.

Men dagen etter er jeg mer usikker, tenkte på 2-3 oksestek med poteter, saus og grønnsaker, er dette bra nok ? besteforeldrene skulle lage kake til denne dagen, vi blir 16 den dagen, vi er 5 i familien vår, besteforeldre og søstra mi med familie, mannens 2 brødre kunne ikke komme da de måtte jobbe og slik er det jo av og til.

Hamburger, brownies,is og godt høres greit ut.  Men 12-1630? Ikke barnebursdag med klasse eller barnehagevenner vel? Her er de 2timer.

Ja det er mer enn bra nok. Ville muligens hatt en kake til om det ikke er en stor langpanne hun lager da!

Anonymkode: 94fe0...015

AnonymBruker
Skrevet

Oksestek er jo nydelig søndagsmiddag. :) 

Anonymkode: 9da99...a52

• Liker 3
Skrevet

Det går sikkert bra 🙂 bare lag rikelig og ikke som hun som skulle servere på familieselskap 20 grillpølser på 10-11 gjester  

• Liker 1
Skrevet

Høres helt supert ut! 18 burgere er mest sannsynlig for mye, men du trenger jo ikke å steke alle på en gang, og så kan sikkert de som er til overs fryses? Bedre med for mye enn for lite mat!

AnonymBruker
Skrevet

4 1/2 t er veldig lenge for en barnebursdag, det vanlige er 2 timer... 😆 Og 3 hamburgere, jeez, høres ut som om duhar en ekstremt overvektig unge? Jeg spiser én burger, og jeg er en lubben, voksen dame... 

Anonymkode: c7f51...dbf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 3 burgere per barn høres mye ut. Tipper de fleste spiser 1-2stk. Du kan kjøpe inn til 3stk per barn, men du trenger vel ikke steke alle? Så steker du opp etterhvert eller du spør de hvor mange de tror de spiser. Selv hadde jeg kjøpt inn til to burgere per barn. De skal ha kake og godis etterpå, så de vil neppe sulte. 

Okestek i barnebursdag høres overdrevent ut. Hva ønsker barnet? Jeg hadde gjort det enklere. Nachos, pizza, pølser, taco, chilli con carne. Eller jeg hadde gått for enkel tapas. Man må ikke servere til full middag, men gi beskjed om at det blir noe "salt og søtt". F.eks innbake pølser eller pizzasnurrer, lefseruller, salat, kjøttboller, potetbåter og aioli, bacondadler. 

Anonymkode: ca71b...6a1

• Liker 1
Skrevet

Pølse og chips   var jeg glad i :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hamburgere blir en innertier! 👍

Jeg ville laget enklere mat enn oksestek i den andre bursdagen. Husk at du også skal hygge deg sammen med gjestene og være sosial. Et enkelt forslag er chili con carne (eller pollo, hvis du liker kylling bedre). Jobben med kutting av grønnsaker kan du gjøre tidlig på dage , og så kan gryten stå og putre til gjestene kommer. 

Anonymkode: c689f...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oksestek er jo enkelt å lage, lager seg jo selv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hamburger, brownies,is og godt høres greit ut.  Men 12-1630? Ikke barnebursdag med klasse eller barnehagevenner vel? Her er de 2timer.

Ja det er mer enn bra nok. Ville muligens hatt en kake til om det ikke er en stor langpanne hun lager da!

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

4 1/2 t er veldig lenge for en barnebursdag, det vanlige er 2 timer... 😆 Og 3 hamburgere, jeez, høres ut som om duhar en ekstremt overvektig unge? Jeg spiser én burger, og jeg er en lubben, voksen dame... 

Anonymkode: c7f51...dbf

To timers barnebursdag... Ikke rart dagens unger er stressa og knapt leker lenger, alt skal være et jævla kappløp mot tida. Fire timer er perfekt for en barnebursdag, tre timer er et minimum. 

Anonymkode: 57821...571

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hamburgere blir en innertier! 👍

Jeg ville laget enklere mat enn oksestek i den andre bursdagen. Husk at du også skal hygge deg sammen med gjestene og være sosial. Et enkelt forslag er chili con carne (eller pollo, hvis du liker kylling bedre). Jobben med kutting av grønnsaker kan du gjøre tidlig på dage , og så kan gryten stå og putre til gjestene kommer. 

Anonymkode: c689f...b57

Oksestek lager seg selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...