AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Hei! Jeg sitter her en uke på overtid, og skal ikke til sykehuset for trivselskontroll før på tirsdag. Det er min første graviditet, så jeg er så usikker på hva jeg skal kjenne. Jeg har blitt fortalt på kontroll at jeg har kynnere, men har selv ikke kjent noe som helst. Ikke så mye som en eneste sammentrekning, så jeg vet ikke helt hvordan det hele vil starte. Så i dag har jeg hatt så veldig vondt i magen, luft og løs mage. Jeg har også vondt i ryggen, men ingen av smertene er slik jeg har forstått riene skal kjennes ut. Jeg har vært på do tre ganger, men magesmertene vil ikke gi seg. Jeg har heller ikke sett noe til fostervann eller slimpropp, bare en del mer utflod de siste to døgnene. Det hele føles mer som om jeg har mensenkramper, pluss at jeg har spist noe jeg ikke har tålt, hvis dere skjønner. Kan dette være tidlige tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg er så utålmodig nå, og vil egentlig bare få det unnagjort! Anonymkode: 79dfa...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Jeg sitter her en uke på overtid, og skal ikke til sykehuset for trivselskontroll før på tirsdag. Det er min første graviditet, så jeg er så usikker på hva jeg skal kjenne. Jeg har blitt fortalt på kontroll at jeg har kynnere, men har selv ikke kjent noe som helst. Ikke så mye som en eneste sammentrekning, så jeg vet ikke helt hvordan det hele vil starte. Så i dag har jeg hatt så veldig vondt i magen, luft og løs mage. Jeg har også vondt i ryggen, men ingen av smertene er slik jeg har forstått riene skal kjennes ut. Jeg har vært på do tre ganger, men magesmertene vil ikke gi seg. Jeg har heller ikke sett noe til fostervann eller slimpropp, bare en del mer utflod de siste to døgnene. Det hele føles mer som om jeg har mensenkramper, pluss at jeg har spist noe jeg ikke har tålt, hvis dere skjønner. Kan dette være tidlige tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg er så utålmodig nå, og vil egentlig bare få det unnagjort! Anonymkode: 79dfa...fd0 Det jeg merket med mine var at jeg ikke fikk sove, uansett hvor trøtt jeg var. Anonymkode: b234a...570
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg merket med mine var at jeg ikke fikk sove, uansett hvor trøtt jeg var. Anonymkode: b234a...570 Uff, ja, siste uken har mannen måtte ligge på gjesterommet, fordi jeg bare spinner rundt i senga. Men jeg klarer å sove på dagtid. Vel, ikke i dag pga. magesmertene. Anonymkode: 79dfa...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Jeg hadde løs mage i dagene før fødsel. Tror det er kroppens måte å gjøre plass til at babyen kommer ut på. Anonymkode: bf3f0...41b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 Har hørt at løs mage er et tegn! Kan nok fort være at riene er rett rundt hjørnet! Anonymkode: 1b56a...ada
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har hørt at løs mage er et tegn! Kan nok fort være at riene er rett rundt hjørnet! Anonymkode: 1b56a...ada La oss krysse fingrene! Magen er skikkelig hard, og smertene er litt overalt, så jeg synes ikke det ligner på rier. Men kanskje det er starten på noe..! Anonymkode: 79dfa...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #7 Skrevet 6. august 2022 Kvelden før (12 timer før fødsel) så fikk jeg en energi jeg ikke hadde kjent på siden før graviditeten, i tillegg til at jeg gikk mye på do. Det er visst et tegn begge dele, at kroppen får energi til å gjennomføre en fødsel og at tarmen tømmer seg. Takknemlig for den siste biten, hadde ikke vært så delikat å fått en kabel flytende i badekaret jeg lå oppi. Anonymkode: c3576...677
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #8 Skrevet 6. august 2022 Tenkte med en gang modning når jeg leste dette. Med første var jeg helt umoden på trivselskontrollen, men fikk samme dagen lignende plager som deg. To dager etterpå hadde jeg to cm åpning og var moden. Gikk enda et døgn før det hele var i gang. Anonymkode: 98715...7e8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #9 Skrevet 6. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg sitter her en uke på overtid, og skal ikke til sykehuset for trivselskontroll før på tirsdag. Det er min første graviditet, så jeg er så usikker på hva jeg skal kjenne. Jeg har blitt fortalt på kontroll at jeg har kynnere, men har selv ikke kjent noe som helst. Ikke så mye som en eneste sammentrekning, så jeg vet ikke helt hvordan det hele vil starte. Så i dag har jeg hatt så veldig vondt i magen, luft og løs mage. Jeg har også vondt i ryggen, men ingen av smertene er slik jeg har forstått riene skal kjennes ut. Jeg har vært på do tre ganger, men magesmertene vil ikke gi seg. Jeg har heller ikke sett noe til fostervann eller slimpropp, bare en del mer utflod de siste to døgnene. Det hele føles mer som om jeg har mensenkramper, pluss at jeg har spist noe jeg ikke har tålt, hvis dere skjønner. Kan dette være tidlige tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet? Jeg er så utålmodig nå, og vil egentlig bare få det unnagjort! Anonymkode: 79dfa...fd0 Akkurat sånn startet begge mine fødsler. Skjønte ikke at jeg var i fødsel før jeg virkelig var i fødsel. Kom inn på sykehuset med 9 cm begge gangene og jeg bor ti min unna 😆 rakk det så vidt begge gangene. Anonymkode: 7d245...ded
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #10 Skrevet 6. august 2022 Løs mage før fødsel er vanlig. Sjekk ansiktet. Er du hoven, spesielt på leppene? Fødeansikt er et tegn på at fødsel er nærstående. Jeg har gått i fødsel samme dag som jeg så at jeg hovnet opp. Anonymkode: ce021...84e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #11 Skrevet 6. august 2022 Takk for alle svar. Jeg er glad jeg spurte dere. Jeg har jobbet over 100% inntil 3 uker siden, så føler jeg ikke er like forberedt på denne fasen som jeg burde være. Har fokusert mest på selve fødselen. Det har tatt seg litt opp nå. Mageknipen er konstant, og jeg får ikke lenger til å gå på do, får bare ut luft. Samtidig har jeg korte sammentrekninger som er liiitt vonde, spesielt rett under ribbeina der hun bruker å sparke meg. Men det konstante trykket får meg til å tenke at kanskje noe er i gang? Jeg har fått mensmurring også, og må konstant på do. Siden jeg ikke har hatt noen som helst modningstegn før, så er det kanskje det som endelig har startet, da! Kryss fingrene, folkens! Anonymkode: 79dfa...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #12 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Akkurat sånn startet begge mine fødsler. Skjønte ikke at jeg var i fødsel før jeg virkelig var i fødsel. Kom inn på sykehuset med 9 cm begge gangene og jeg bor ti min unna 😆 rakk det så vidt begge gangene. Anonymkode: 7d245...ded Uæh, min største skrekk!😅 Heldigvis bor vi bare 6 minutter unna sykehuset... Anonymkode: 79dfa...fd0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #13 Skrevet 6. august 2022 Er du usikker så ringer du! Jeg fikk alltid høre «du vet når du har rier». Det førte til at jeg ignorerte vondt i magen/rygg og tenkte det ikke var noe å bekymre seg over. Gikk med smertene i nesten to døgn før jeg ringte føden. Det var rier, og jeg kom inn på føden med 7 cm åpning i uke 32 (det at det var så tidlig var nok også en medvirkende faktor til at jeg ikke tenkte fødsel). Men ja, ring og hør hvis du er usikker 😊 Anonymkode: 63567...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå