AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg la ut boligen min for salg i midten av Juni. Vi hadde 1 felles visning og 3 private visninger. Det ble en liten budrunde, men høyeste bud stoppet et par hundre tusen under prisantydning. Boligen ble deretter trekt og lagt ut på nytt nå nettopp. Foreløpig står det at 6 stk vurderer å gå på visning. Jeg er så ufattelig spent på hvordan det går denne gangen. Har noen erfaring med å legge ut boligen på nytt og få solgt? Gikk den isåfall til mer eller mindre enn du hadde forventet? Huff, håper virkelig på salg nå. Å selge er litt mental tortur føler jeg, heh. Anonymkode: f66fa...bc6 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Vi er midt i det og føler med deg . Fikk ikke solgt før ferien, og har nå brukt ferien på overflateoppussing og å lage et ekstra soverom, så håper det gjør susen. Foreløpig flere visninger de første dagene enn forrige gang vi la ut, så håper det lover godt! Men lett å bli hekta på finn-statistikken. Anonymkode: 86ab0...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Jeg solgte om sommeren, og angrer på at jeg ikke trakk boligen og heller betalte dobbelt et par måneder. Da høsten kom, gikk salget bedre for de som la ut da. Det er selvsagt ingen som kan spå for din del. Men at sommerferie og desember er mer gunstig for kjøper enn selger, er vel statistisk en kjent sak. Lykke til og ha is i magen. Vi har hatt en veldig god periode i lengre tid nå. Men for en del år siden kunne boliger stå i mange måneder før de ble solgt. Så hva som er vanlig eller normalt, vil hele tiden være i endring. Anonymkode: 7ee48...c08 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Jeg har et vennepar som fikk solgt over takst etter å ha trukket boligen og lagt den ut igjen, naboen min la den ut mange ganger og solgt til under prisantydning etter 7. visninger og mange måneder på markedet. Et kompis som skal selge fikk ikke folk på visning i mai og skal legge den ut igjen nå til skolestart. Hvorvidt det hjelper eller ikke avhenger av markedet, og nå går det tregere pga økte kostnader i leveutgifter og økte renter, folk er mer forsiktig med pengene. Boligfesten er også over, så du kan ikke forvente at en bolig går over takst, kanskje ikke en gang til takst. Hvis det har vært budrunde som ikke kom opp til takst så er det rimelig å tenke at boligen din er priset for høyt, og at du må være villig til å gå ned i pris. Takst er tross alt bare et estimat, boligen er ikke verdt mer enn det noen er villig til å betale. Anonymkode: ca60a...b50 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har et vennepar som fikk solgt over takst etter å ha trukket boligen og lagt den ut igjen, naboen min la den ut mange ganger og solgt til under prisantydning etter 7. visninger og mange måneder på markedet. Et kompis som skal selge fikk ikke folk på visning i mai og skal legge den ut igjen nå til skolestart. Hvorvidt det hjelper eller ikke avhenger av markedet, og nå går det tregere pga økte kostnader i leveutgifter og økte renter, folk er mer forsiktig med pengene. Boligfesten er også over, så du kan ikke forvente at en bolig går over takst, kanskje ikke en gang til takst. Hvis det har vært budrunde som ikke kom opp til takst så er det rimelig å tenke at boligen din er priset for høyt, og at du må være villig til å gå ned i pris. Takst er tross alt bare et estimat, boligen er ikke verdt mer enn det noen er villig til å betale. Anonymkode: ca60a...b50 Ja, vi er forsåvidt villig til å godta bud under prisantydning. Mer villig nå enn sist. Hadde også et par på privatvisning som rett ut spurte hvorfor boligen var så billig, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke (nei, det er ikke noe galt med boligen og den behøver ikke oppussing). Vi ville egentlig legge ut boligen tidligere, men det var lang ventetid på takstmann, dessverre. Det er i allefall en veldig stressende prosess. Gleder meg til å bli ferdig! Ts Anonymkode: f66fa...bc6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 Liten oppdatering: hadde flere par på visning og to par virket ekstra interessert, men endte opp med null bud... Anonymkode: f66fa...bc6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Liten oppdatering: hadde flere par på visning og to par virket ekstra interessert, men endte opp med null bud... Anonymkode: f66fa...bc6 Da er den nok priset for dyrt. Anonymkode: 819cf...668 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er den nok priset for dyrt. Anonymkode: 819cf...668 Den er 100 kvm og ligger ute til samme pris som leiligheter på 50-60 kvm i dette området (og de blir solgt). Standarden er lik, bare at vårt er større. Så jeg vet ikke. At det ikke kom et lavt bud engang synes jeg er merkelig. Vi hadde absolutt godtatt et bud under prisantydning. Anonymkode: f66fa...bc6
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Tror det er bedre om et par uker, litt for tidlig og dårlig periode nå. Anonymkode: 97d24...09b 1
Blåttvann Skrevet 13. august 2022 #10 Skrevet 13. august 2022 Det er fortsatt ferie og "for tidlig" å legge ut boligen igjen. Hvis du tør kan du sende annonsen til meg privat så kan jeg si hva jeg tenker? Eventuelt, bare fortell hvorfor dere har laget den ut såpass billig i forhold til andre boliger? Hva er tanken bak dette? Hva sier megler?
Snublefot62 Skrevet 13. august 2022 #11 Skrevet 13. august 2022 Når jeg ser på annonser så sammenligner jeg med tilsvarende annonser i området. Dersom en bolig er lavere priset enn andre, eller priset tilsvarende eldre/mindre/dårligere standard så begynner jeg å lure hvorfor. Og skal jeg da gidde å prøve å finne ut hvorfor så må boligen ha noe ekstra jeg er på jakt etter. For eks utsikt, uteområde, hage, planløsning etc. Har den ikke det gidder jeg ikke å bruke mer tid på den. Her vi bor er det flust av boliger til salgs. Kanskje dette er problemet? 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #12 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Den er 100 kvm og ligger ute til samme pris som leiligheter på 50-60 kvm i dette området (og de blir solgt). Standarden er lik, bare at vårt er større. Så jeg vet ikke. At det ikke kom et lavt bud engang synes jeg er merkelig. Vi hadde absolutt godtatt et bud under prisantydning. Anonymkode: f66fa...bc6 Hvorfor selger du en leilighet på 100 kvm tilsamme pris som en på 50kvm? Anonymkode: ca60a...b50 6
California Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Den er 100 kvm og ligger ute til samme pris som leiligheter på 50-60 kvm i dette området (og de blir solgt). Standarden er lik, bare at vårt er større. Så jeg vet ikke. At det ikke kom et lavt bud engang synes jeg er merkelig. Vi hadde absolutt godtatt et bud under prisantydning. Anonymkode: f66fa...bc6 Har du gjort noen oppgraderinger eller endringer siden du la den ut første gang? Eller tatt noen nye bilder? Vi gjorde en lett oppussing før vi la ut på nytt. Pusset ned gulnet trestavs parkett slik at den nå er lys og moderne. Kostet rundt 300kr/kvm og trekker opp inntrykket med en gang. Kjenner andre som byttet ut standard kraner og dusj, med sorte kraner og mer moderne takdusj før salg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor selger du en leilighet på 100 kvm tilsamme pris som en på 50kvm? Anonymkode: ca60a...b50 Det var den taksten og prisantydningen vi fikk. Det er ikke noen feil med boligen, men det er nå den prisen takstmann og megler mener den er verd. Anonymkode: f66fa...bc6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 California skrev (28 minutter siden): Har du gjort noen oppgraderinger eller endringer siden du la den ut første gang? Eller tatt noen nye bilder? Vi gjorde en lett oppussing før vi la ut på nytt. Pusset ned gulnet trestavs parkett slik at den nå er lys og moderne. Kostet rundt 300kr/kvm og trekker opp inntrykket med en gang. Kjenner andre som byttet ut standard kraner og dusj, med sorte kraner og mer moderne takdusj før salg. Nei, vi har ikke gjort noe. Vi har gjort oppgraderinger før den ble lagt ut første gang da. Så boligen er moderne og helt i orden Anonymkode: f66fa...bc6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Den rette kjøperen har bare ikke dukket opp enda. Den blir nok solgt når folk er tilbake fra ferie. Anonymkode: 4f41a...a98 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 Å selge nå/forrige uke er vel på linje med å selge midt i romjula. Dette ordner seg om et par uker, TS 😊 Anonymkode: 2d327...467 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå