Gå til innhold

Uenighet om mengde mat til familieselskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har invitert familien på selskap/middag på søndag. Men mannen mener jeg ikke kommer til å servere tilstrekkelig med mat og mener jeg må i alle fall doble det jeg har kjøpt inn til nå. Noe som for meg høres helt merkelig og høyst usannsynlig ut. 

vi blir 11 stykker til sammen, 10 vokse og 1 barn. Har kjøpt inn 2 pakker grillpølser, så 20 pølser til sammen. Har da beregnet 2 pølser med lompe til hver. jeg orker bare en og barnet regner jeg med ikke orker mer enn en heller. 

Også har jeg så klart laget en god sjokoladekake i tillegg til dessert. 

Jeg mener at dette burde holde mer en nok. De trenger jo ikke bli så mette at de ruller ut når de drar, men mannen mener det blir for flaut å stille opp med denne mengden. Jeg mener dette ikke blir noe problem. Det viktigste er jo ikke maten! men at vi har det hyggelig sammen. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 2092a...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med mannen din! 

• Liker 40
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig med mannen din. Du kan jo fikse noe tilbehør, om du absolutt må servere pølser. 

Anonymkode: f0c85...f00

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med mannen din, det høres stusselig ut. Ingenting galt i å servere pølser men server hvertfall nok tilbehør og la de velge mellom brød eller lompe. Jeg tenker det er bedre å ha for mye enn for lite, så kan man spise rester dagen etter

Anonymkode: 30821...da7

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg regner med at dette bare er tull. Alle vet at to pølser er for lite for voksne mennesker.

• Liker 37
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min og jeg har invitert familien på selskap/middag på søndag. Men mannen mener jeg ikke kommer til å servere tilstrekkelig med mat og mener jeg må i alle fall doble det jeg har kjøpt inn til nå. Noe som for meg høres helt merkelig og høyst usannsynlig ut. 

vi blir 11 stykker til sammen, 10 vokse og 1 barn. Har kjøpt inn 2 pakker grillpølser, så 20 pølser til sammen. Har da beregnet 2 pølser med lompe til hver. jeg orker bare en og barnet regner jeg med ikke orker mer enn en heller. 

Også har jeg så klart laget en god sjokoladekake i tillegg til dessert. 

Jeg mener at dette burde holde mer en nok. De trenger jo ikke bli så mette at de ruller ut når de drar, men mannen mener det blir for flaut å stille opp med denne mengden. Jeg mener dette ikke blir noe problem. Det viktigste er jo ikke maten! men at vi har det hyggelig sammen. 

Hva mener dere? 

Anonymkode: 2092a...2bb

1. jeg mener at DU ikke må noe som helst. Mener han at det er for lite mat? Da får han kjøpe inn og tilberede mer, da. Er han ute av stand til det?

2. Skal du bare servere pølse i lompe? :klo: Hva med salat til? Hva med grønnsaker? Hva med - faktisk mat? 

Anonymkode: 60638...f09

• Liker 24
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hæ, tuller du? Dette er jo altfor lite mat, og ikke noe selskapsmat. Både mengden og det du serverer er flaut. 

Anonymkode: 4884f...6d2

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er altfor lite, og kanskje litt simpelt?🙄 Et par pakker pølser og lomper i et selskap med såpass mange? Jeg tenker man trenger ikke å ta helt av, men dette syns jeg ikke var noe bra.. Det hadde faktisk aldri ramlet meg inn å servere dette i et familieselskap. 

Hvorfor pølser? Og hvilke pølser? Og hva slags tilbehør?

Anonymkode: 79cdd...d1f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finnes ikke kresen, men grillpølser er kanskje det verste jeg kan få😅🙈 Kjøp heller noen gode pølser. 

Anonymkode: 7a33f...742

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer på  " selskap" og blir tilgodesett med 2 grillpølser i lompe. Jaja, det var.....raust ! 

Anonymkode: 1397e...f89

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er enig med mannen din. Vi har ofte servert pølser, ikke vanlig grill men spesialpølser med høy kjøttprosent, i familieselskap (barnebursdag). Beregner minst 4 pølser pr pers, brød, lomper, diverse tilbehør som løk, paprika, chilimajones, aioli, grov sennep osv. I tillegg kommer selvsagt kake og kaffe etterpå, som regel 3 ulike kaker. Det blir alltid igjen mat, men heller det enn at noen skal gå sultne fra selskapet.

Anonymkode: acc73...721

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min ettåring spiste 3 pølser sist vi grillet 😂

Anonymkode: 91b1d...39a

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet

Lite mat, og en kake er også lite på 11 pers 

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har grilling i dag, 8 voksne og 4 halvstore barn.    En tomahawk (entrecote med bein) på ca 1.5 kg.   En indrefilet på ca 1 kg og 20 grillpølser og diverse tilbehør.  Dette utgjør ca 250 g kjøtt per voksen, og såpass må man nesten regne når noen er storspiste. 

Anonymkode: 022bb...be2

• Liker 25
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altfor lite, er faktisk veldig enig med mannen din. De verste selskapene er der folk omtrent må gå sulten hjem fordi det er reservert nøyaktig 2 poteter til hver osv.

Anonymkode: 8b48d...f38

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart 70% av Norges befolkning er overvektige og verden går åt helvete🙄 bare se på denne tråden. Folk stapper i seg kjøtt til de ruller. 4 pølser hver person???? Nei, jeg er med ts 100%. To pølser er mer enn nok, server med noe salat. 

Anonymkode: 30407...759

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...