AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1 Skrevet 6. august 2022 Jeg har i det siste, egentlig siste ukene, kjent meg verre og er redd for at jeg er på vei inn i en depresjon. Jeg sa dette til helsepersonell og hun sa bare: "Men du snakker jo, så virker som du har det fint". Grunnen til at hun sa det er nok det at jeg bruker bli ganske stille når jeg er dårlig... Hun har jo på en måte rett, men på den andre siden har jeg det likevel vanskelig nå. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Anonymkode: a65f1...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Skrevet 6. august 2022 Da svarer du: »nå har vi arbeidet mot forbedring. En del av forbedringen er at jeg er i stand til å se at jeg klart må si fra når jeg er i forverring, før jeg blir så syk at jeg ikke makter si fra. Som ganske riktig er et stadie du har sett meg i før. Når denne forbedringen har skjedd er det viktig at du følger opp med å iverksette tiltak.» Anonymkode: 14cbb...74d 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har i det siste, egentlig siste ukene, kjent meg verre og er redd for at jeg er på vei inn i en depresjon. Jeg sa dette til helsepersonell og hun sa bare: "Men du snakker jo, så virker som du har det fint". Grunnen til at hun sa det er nok det at jeg bruker bli ganske stille når jeg er dårlig... Hun har jo på en måte rett, men på den andre siden har jeg det likevel vanskelig nå. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Anonymkode: a65f1...5d9 Så merkelig av henne og si.. Vær enda tydeligere på at du merker at det blir tyngre, og at du sier ifra nå, fordi at du vil forebygge. Hvis hun ikke tar deg på alvor, så ville jeg heller ha gått til lege f.eks. Ikke gi deg! Anonymkode: 27f78...e2b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #4 Skrevet 6. august 2022 Doomed if you do, doomed if you dont. Enig med #2 at du må si ifra. Anonymkode: 1dc4f...5d7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #5 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da svarer du: »nå har vi arbeidet mot forbedring. En del av forbedringen er at jeg er i stand til å se at jeg klart må si fra når jeg er i forverring, før jeg blir så syk at jeg ikke makter si fra. Som ganske riktig er et stadie du har sett meg i før. Når denne forbedringen har skjedd er det viktig at du følger opp med å iverksette tiltak.» Anonymkode: 14cbb...74d Takk, det var et godt råd og en fin måte å si det på. Akkurat det jeg tenker, men som jeg ikke klarer formuler selv. Anonymkode: a65f1...5d9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så merkelig av henne og si.. Vær enda tydeligere på at du merker at det blir tyngre, og at du sier ifra nå, fordi at du vil forebygge. Hvis hun ikke tar deg på alvor, så ville jeg heller ha gått til lege f.eks. Ikke gi deg! Anonymkode: 27f78...e2b Hun tok vel meg på en måte på alvor, tror jeg, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Fastlegen har dessverre ferie til september. Anonymkode: a65f1...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå