Gå til innhold

Kommer det rotter når jeg mater fuglene? Ble skjelt ut i dag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matet fuglene i gaten her. En rasende mann kom bort og skrek at jeg "for helvete ikke måtte mate fuglene, det tiltrekker rotter".

😔

Anonymkode: 33761...568

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er sant det. Rester som fuglene ikke spiser kommer rotter og mus og spiser opp, og når de skjønner at det kommer jevnlig med mat der så kommer resten av slekta for å spise.

Så slutt med matinga please.

Anonymkode: e0c4b...4a0

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepps, så slutt med det

Anonymkode: 0b7a1...8fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rotter leter etter mat, og ligger det matrester i gatene, så er det jo klart at de tiltrekkes av det.

Anonymkode: 4dfbe...599

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør det. Slutt med mating. I gaten? Legger du mat i gaten? Eller hva mener du? 

Anonymkode: 62053...01a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok ikke liggende igjen rester, fuglene er sultne og spiser alt i løpet av minutter. De har også unger som de mater. Måker kan ta rotter, så det ville blitt langt mer rotter om vi ikke hadde fuglene rundt oss.

Tror heller irritasjonen til den personen som kjeftet kommer av at han selv ikke liker måkeskrik og den slags i nabolaget.

Anonymkode: c9036...165

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt, har blitt et stort problem i området her jeg bor

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Matet fuglene i gaten her. En rasende mann kom bort og skrek at jeg "for helvete ikke måtte mate fuglene, det tiltrekker rotter".

😔

Anonymkode: 33761...568

På fuglebrettet hjemme har jeg hatt fugler, ekorn og katter som på jakt etter fugler. Rotter og mus har også hatt på besøk. Så ja, legger man ut mat må man regne med at det dukker opp dyr etterhvert man egentlig ikke ønsker skal være der. Se an hvor du mater om det ikke er på privat eiendom. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd å sitte i en park hvor jeg matet ekorn, så korn det duer, og så piler det fram en rotte rett over bena på meg 😂 vi fikk det på film også 

Anonymkode: a58cc...478

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro dette var en historie fra vårt borettslag. 

Jeg kjeftet nylig på noen for akkurat det samme.

Anonymkode: 7a737...3eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk rotter rundt sykehjemmet der beboerne matet fuglene. Dessverre...

Anonymkode: 27397...435

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og mange fugler tåler ikke å spise brød. Så brød til endene er fyfy!

Anonymkode: e7625...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lært at hvis man mater fugler så skal man ikke kaste ut mer enn det man ser blir spist opp, nettopp for å unngå rotter.

Anonymkode: b5321...d63

Skrevet

Rottene er der uansett. Eneste forskjellen er at de dukker opp mer i syne.

• Liker 3
Skrevet

Fuglene klarer fint å finne mat selv, i ihvertfall på denne tiden av året, så den matinga er bare tull. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mate fugler i det hele tatt? Hvilke fugler er det snakk om egentlig, duer, spurv og måker? De klarer seg mer enn godt nok selv. Byfugler er luftens rotter. Ikke noe som trenger hjelp til å overleve. 

Anonymkode: 79351...064

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at fuglene må mates, egentlig? Det er sommer.

Anonymkode: 9af34...270

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, skrue said:

På fuglebrettet hjemme har jeg hatt fugler, ekorn og katter som på jakt etter fugler. Rotter og mus har også hatt på besøk. Så ja, legger man ut mat må man regne med at det dukker opp dyr etterhvert man egentlig ikke ønsker skal være der. Se an hvor du mater om det ikke er på privat eiendom. 

Har de kommet inn i huset ditt også? Mus og rotter altså?

Anonymkode: fce87...52a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 6.27):

Det blir nok ikke liggende igjen rester, fuglene er sultne og spiser alt i løpet av minutter. De har også unger som de mater. Måker kan ta rotter, så det ville blitt langt mer rotter om vi ikke hadde fuglene rundt oss.

Tror heller irritasjonen til den personen som kjeftet kommer av at han selv ikke liker måkeskrik og den slags i nabolaget.

Anonymkode: c9036...165

Vi bor i sentrum og her har noen tømt ut en hel sekk med ris langs bygget. Det kom duer, måker og spurver, men det lå ris der i over en uke. Fuglene dør etterhvert som risen sveller i magen demmes. Rottene svinsa rundt der fra første dag. Nylig var det en artikkel i lokalavisen at det var mye mer rotter her enn normalt.

Tror du fortsatt at det bare er personlig syting og klaging?

Anonymkode: e0c4b...4a0

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for latterliggjøring.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...